۲۵۴۳۰
۱۹ نظر
۵۰۱۴
۱۹ نظر
۵۰۱۴
پ

چه خودرو هایی بیشترین کشته را دادند؟

رييس پليس راهور ناجا گفت: پرايد، وانت پيكان و وانت نيسان بيشترين كشته‌هاي تصادفات سال ۹۰ را داشته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: رييس پليس راهور ناجا گفت: پرايد، وانت پيكان و وانت نيسان بيشترين كشته‌هاي تصادفات سال ۹۰ را داشته‌اند.

سردار اسكندر مومني امروز در نشستي خبري اعلام كرد: شمار كشته‌هاي تصادفات رانندگي در سال گذشته به ازاي هر ده هزار وسيله نقليه به ۸،۱ نفر رسيد كه اين ميزان با ميانگين دنيا كه هشت نفر است نشان مي‌دهد ما به ميانگين جهاني رسيده‌ايم.

وي افزود: همچنين سبقت غير مجاز سال در گذشته عليرغم كاهش تخلفات حادثه‌ساز، افزايش يافته است.

مومني با اعلام اينكه نظام آموزش و صدور گواهينامه‌هاي رانندگي از مهرماه متحول مي‌شود، افزود: طرح تابستانه امسال در دو مرحله اجرا مي‌شود و با هشت تخلف حادثه ساز شامل سبقت و سرعت غير مجاز، انحراف به چپ و راست، عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني، حركت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و آزاد راه‌ها، صحبت با تلفن همراه، تجاوز به گذرگاه عابر پياده و توقف دوبله به شدت در طرح تابستانه برخورد مي‌شود.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي كشور در ادامه گفت: تخلفات موتورسيكلت‌ها و نمرات منفي راكبان همانند خودروها از ۳۱ خرداد ماه يكپارچه مي‌شود. لذا نقل و انتقال موتورها نيز بايد مانند خودروها به صورت قطعي انجام شود.

مومني همچنين در مورد طرح خودروهاي فرسوده نيز توضيح داد: اولويت و خواست دولت برخورد با خودروهاي فرسوده و دادن تسهيلات به آنها و در آخرين مرحله توقيف آنهاست. لذا پاك كردن صورت مسئله و جلوگيري از تردد خودروهاي فرسوده بدون ارائه تسهيلات مناسب شايسته نيست.

وي افزود : دولت پس از مصوبه ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده از اول تيرماه مصوبه‌اي ديگري داشته كه ممنوعيت تردد و دادن تسهيلات به اين دارندگان اين خودروها را تغيير داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • MURDER

    به قول يه راننده ي ترانزيتي,از 3تا راننده بايستي ترسيد:
    1-كاميون سوار 2-نيسان سوار 3-و با عرض معذرت از "راننده گي خانم ها"

    پاسخ ها

    • parand

      morede 1-2 ro movafegham. vali bishtare vaghta khanuma az aghayun behtar ranandegi mikonan chon ham javgir nemishan ham bishtar ghavanin ro reayat mikonan.

  • محسن

    رعایت بیش از اندازه قوانینه که باعث افزایش تعداد کشته ها میشه.

    پاسخ ها

    • 1001

      شما تا حالا با کسانی که توی یک تصادف راننده بودن و عزیزانشون را از دست دادند صحبت کردید.میتونید حال کسی را که عزیزشو تو تصادف از دست داده بفهمید؟ آیا بخاطر احتیاط بیش از حد تصادف کردند یا بی احتیاطی ؟ ای کاش بهتر نظر میدادید.

    • پریسا

      ببخشید کی اینو گفته ؟؟؟؟

  • تبسم

    حالا از امنيت ماشينها گذشته،فرسودگى هم عامل مهميه...در اكثر كشورها عمر مفيد ماشين حداكثر١٠ساله ولى تو كشور ما به علت مشكلات مالى اين امكان براى لااقل ٥٠درصد مردم وجود نداره كه ماشينهاى فرسوده شون رو نو كنن

    پاسخ ها

    • وروجك

      موافق+

  • رضا

    درایران برای حمایت تولید خودرو درکشور ، واردکردن ماشین باکیفیت عالی وخارجی مثل BMW ومرسدس بنز و هیوندا کاملا محدود است به افرادپولدار و مسئولین صاحبان نفوذ دولتی است ودیگران باپرداخت هزینه کلان یعنی 10تا20برابر بیشتراز قیمت تمام شده درخارج ازکشور ؛ باعث شده مردم خودرهای بی کیفیت و گران داخلی مثل پراید و انواع محصولات شرکت سایپا وایران خودرو رابخرند وجان خود و خانواده ازدست بدهند و دراین مدت تولید این خودروها هیچ کدام ازمسئولین ذیربط (نیروی انتظامی و موسسه استاندارد داخلی و وزارت صنعت ومعدن و ودادگاههای کشور وغیره )حرف نزنند وسکوتی موجه داشته باشند و سازمان صداوسیماایران به خاطر پول بدون دلیل منطقی از ایران خودرو و شرکت شرکت سایپا تبلیغاتی داشته باشد ببنید کشته شدن خون ریخته شده مردم درجاده ها وبیمارستان ها برعهده کی وکجاست

  • MOH3N

    پرند خانم .خانما جوگیر نشده وضع رانندگیشون اینه ببین جو گیر بشن چی میشن

  • محسن

    آقا یا خانم 1001
    کسی از حال و احوال بعد از تصادف "عزیزان" موجود در وسیله نقلیه صحبت نکرد، این حرفم در جواب پرند خانم بود که راجع به رانندگی خوب خانمها گفته بود.

  • هما

    بنظر من رعايت قوانين ومقررات راهنمايي رانندگي حرف اول را ميزند وبعد ايمني خودرو وبعد هم وضعيت جاده ها.

  • عسل

    ببینم این موتور سوارهایی که اکثرشون نه لباس و نه کلاه مخصوص دارند و هرجا که باید و نباید ویراژ میدن و توی اتوبانها و تونلها باعث تصادف میشن خانمند یا آقا؟ امیدوارم امثال آقا محسن یه خورده چشماشونو بشورن و اینقدر نظرات فیلسوفانه ندن!!

  • شیدا

    خودروهای ایرانی که تمامأ خود کشتارگاه هستن ...

  • nili

    are vaghan bazi az khanuma bad ranandegi mikonan vali na hamashun khub ghezavat konin dar kol ranande bad rabti be jensiyat nadare

  • سحر

    باشه.خانوما وآقایون اینجا اومدید به مطلب نظر بدیدا

  • مهرداد

    اين ها فكر كنم خودروي ملي رو فراموش كردن...فقط پرايد

  • hiva

    شیدا جان دمت گرم خوب چیزی گفتی (+)

  • mm2

    بسياري از رانندگان پرايد خيلي بد رانندگي مي كنند و در اكثر تصادفات يك سوي تصادفات اتوموبيل پرايد هستند.

  • الی

    سلام ، پراید ماشین سبک وازلحاظ بدنه ضعیف است ووانت پیکان ووانت نیسان علت تصادفاتشان این است که درجاده ها می تازند واصلاتوجهی به اطراف ندارند .بدترین وسائط نقلیه اول موتورسوارهاوبعد وانتی ها هستند.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج