عوارض آزاد راه تهران ـ شمال، ۱۵۰۰ تومان
مديرعامل شركت آزادراه تهران ـ شمال از نصب و دريافت عوارض از اتومبيلها در ابتداي اين آزادراه پس از ساخت خبر داد.
آببر گفت: پس از پايان كار ساخت آزادراه شركت آزادراه تهران - شمال مجوز نصب عوارضي در ابتداي آزادراه تهران - شمال در تهران را دارد.
وي ادامه داد: عوارض دريافت از ماشينهاي عبوري از آزادراه تهران - شمال تا ۱۰ سال متعلق به شركت آزادراه تهران - شمال است و پس از آن به وزارت راه تحويل داده ميشود.
مديرعامل شركت آزادراه تهران - شمال خاطرنشان كرد: وزارت راه نيز يا همچنان به دريافت عوارض ادامه ميدهد يا آن را تعطيل و جمعآوري ميكند.
آببر در مورد مبلغ در نظر گرفته شده براي عوارض اتومبيلهاي ورودي به آزادراه تهران - شمال از سمت تهران اظهار كرد: هنوز مبلغ دقيقي در نظر گرفته نشده است اما حداقل آن ۱۵۰۰ تومان خواهد بود.
زادراه تهران - شمال كه از سالها پيش در چهار قطعه ساخت آن آغاز شده است همچنان در دو قطعه اول كه در تهران شروع ميشود و قطعه چهارم كه در تنكابن پايان مييابد به پايان نرسيده است ضمن آنكه دو قطعه دو و سه آن نيز هنوز بدون اقدامي عملي باقي مانده است.
در شرايطي مدير عامل شركت آزادراه زيرساخت از اخذ عوارض از اتومبيلهاي ورودي به آزادراه تهران - شمال از سمت تهران خبر ميدهد كه وزارت راه ساخت دو قطعه دو و سه از سوي آزادراه تهران - شمال به تعليق درآورده است.
دو قطعهاي كه بنا به برآورد آب بر مدير عامل شركت آزادراه تهران - شمال اگر ساخت آن از امروز شروع ميشود تا چهار سال آينده ادامه خواهد داشت. البته شركت آزادراه تهران - شمال درصدد است تا بتواند بار ديگر فعاليت در دو قطعه دو و سه را در دست بگيرد.
زيرا به گفته مدير عامل شركت آزداراه هزينههاي بسياري از سوي اين شركت و نيز بنياد مستضعفين براي ساخت آزادراه صرف شده است و حال به دليل اخذ عوارض از ماشينهاي ورودي به آزادراه اين شركت و بنياد مستضعفين ميتوانند هزينههاي صرف شده را بازگردانند.
بنابراين شايد يكي از دلايل نداشتن تمايل شركت آزادراه براي خروج از پروژه در دو قطعه دو و سه همين توجيه اقتصادي باشد.
نظر کاربران
بنیاد مستضعفین با این عملکرد ضعیف و لاک پشتی اش در طی مدت 17 سال از آغاز فعالیت خود، مانع اصلی تکمیل پروژه ملی آزادراه تهران- شمال است.
چشم امید چند میلیون تهرانی به انتظار افتتاح این پروژه است.
ای کاش توسط قوه قضائیه هرچه سریعتر بنیاد را از این پروزه اخراج کنند و خسارت تاخیر را از آنها بگیرد.
هرکی به فکر خودشه از سال 73 هیچکاری نکردن.حکایت افغانی زمین ثامن مشهد که فیروزکریمی میگفت..تازه در اون حدم نیست چون اگه با یک کارگرم میساختن لا اقل یک فازش تکمیل میشد بعد 18 سال!!!!!!!!!!!!....