۲۴۱۹۴۶
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

کمپین خودرو مقصر بیرونی دارد؟

وارد‌کنندگان خودرو معتقدند که در تعیین سالانه تعرفه واردات، همیشه دست‌های پنهانی وجود دارد که مانع از کاهش هزینه واردات و تعرفه می‌شود، در این میان انگشت اتهام وارد‌کنندگان در حالی به سمت خودروسازان است که تولید‌کنندگان در ظاهر موافقت خود با کاهش تعرفه برای ایجاد رقابت در بازار را بارها اعلام کرده‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد: وارد‌کنندگان خودرو معتقدند که در تعیین سالانه تعرفه واردات، همیشه دست‌های پنهانی وجود دارد که مانع از کاهش هزینه واردات و تعرفه می‌شود، در این میان انگشت اتهام وارد‌کنندگان در حالی به سمت خودروسازان است که تولید‌کنندگان در ظاهر موافقت خود با کاهش تعرفه برای ایجاد رقابت در بازار را بارها اعلام کرده‌اند.

در این بین وارد‌کنندگان نه‌تنها به موافقت‌های ظاهری تولید‌کنندگان اعتقادی ندارند؛ بلکه حتی از وجود مافیای خودروسازان در این زمینه سخن می‌گویند. اما حالا اوضاع مشابهی شکل گرفته؛ به‌طوری‌که این بار ظاهرا وقت متهم کردن وارد‌کنندگان به تشکیل کمپینی است که مشتریان را تشویق به نخریدن خودرو می‌کند. تحریم خرید خودروی نو از سوی مشتریان و اتصال آن به مافیایی که از تولید خودرو در کشور ناراضی به‌نظر می‌رسند این روزها نقل محافل خودروسازان شده است.

در این بین تولید‌کنندگان در شرایطی انگشت اتهام را به سمت وارد‌کنندگان نشانه گرفته‌اند که معتقدند تولید‌کنندگان چینی و وارد‌کنندگان به انتظار ناکامی صنعت خودرو نشسته‌اند تا بازار را مملو از خودروهای خارجی کنند، اما وجود یک مافیای قدرتمند در تعیین تعرفه واردات خودرو یا تشکیل کمپین تحریم خرید خودروی داخلی اتهامی است که طرفین درگیر به یکدیگر می‌زنند این در شرایطی است که به اعتقاد برخی از کارشناسان نه تنها مافیایی در این زمینه نیست؛ بلکه اینگونه اتهامات تماما از سوی کسانی ترویج می‌شود که چشم خود را روی واقعیات صنعت خودروی کشور بسته‌اند.

بر این اساس خودروسازان روزهاست که به‌دنبال راه‌اندازان تشکیل این کمپین هستند و از اپوزیسیون خارج نشین گرفته تا وارد‌کنندگان و مخالفان داخلی را سر منشأ شکل‌گیری این کمپین معرفی می‌کنند. این در حالی است که آنچه عملا در بازار رخ داده تحریم خرید خودرو از سوی مشتریان است.

اینکه کمپین به چه میزان در تصمیم‌گیری مردم موثر بوده موضوع بحث ما نیست، اما گذشته از انتقام‌گیری طرفین درگیر یعنی وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان از یکدیگر آنچه در شرایط فعلی مطرح است وجود خیل مشتریان ناراضی است که سال‌ها است نسبت به وضعیت کیفیت، خدمات پس از فروش و فروش خودرو انتقاد داشتند و در این بین کسی نیز از آنها دلجویی نکرده است.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در شرایط کنونی باید از موضوعات حاشیه‌ای همچون دست داشتن اپوزیسیون خارج از کشور، مخالفان دولت یا وارد‌کنندگان در نخریدن خودرو داخلی دست کشید و با دلجویی از مشتریان، به‌طور عملی به جلب رضایت آنها پرداخت؛ چراکه اتهام زدن دردی از بازار به گل نشسته خودرو دوا نخواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    مقصر بیرونی ؟
    مگه داریم؟ .... مگه میشه؟

    پاسخ ها

    • حمید

      هر چی که باشه ما نمیخریم.

  • بدون نام

    چاره درد تحریم خودوی صفر اعم از خارجی وداخلیه برای چی باید برای خودروی 70 تومنی خارجی 200 میلیون پول بدیم همینطور 3 تومنی داخل 20 میلیون

  • حسین

    اگر الان ماشین بخرید یک لگن با قطعات چینی و داخلی قلابی خریده اید اگر آخر سال ۹۵ به بعد بخرید شاید دوباره لگنهاشون رو با قطعات فرانسوی وداخلی اصل تولید کنن !!! اگه لگن میخواهید لا اقل صبر کنید یک سال از توافق بگذرد لگن اصل بخرید لا اقل .

  • حسین

    تولید هر محصول صنعتی بخصوص خودرو که با جان ملت سروکار دارد با تکنولوژی ۳۰ سال قبل دور از عقل واتلاف منابع ومواد اولیه و خیانت است به مصرف کننده اونم مصرف کننده فلک زده ای که مجبور شده ودر انحصار گیرافتاده است .

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج