پیش بینی بازار خودرو در آینده
رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران ضمن انتقاد از کمپینی که برای نخریدن خودروهای داخلی راه افتاده است، پیشبینی کرد که قیمت خودرو در آینده به هیچ عنوان کاهش نمییابد و امکان افزایش قیمت هم وجود دارد.
محمدرضا نجفیمنش گفت: کمپینها زمانی میتوانند مفید باشند که به نفع منافع ملی کار کنند اما اگر برضد منافع ملی حرکت کنند مطمئنا فایدهای نخواهند داشت.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان افزود: مثلا اگر کمپینی برای کاهش با آلوگی هوا ایجاد شود اتفاق مثبتی است و مطمئنا همه از چنین اقدامی استقبال میکنند اما اگر کمپینی به ضرر اقتصاد داخلی باشد مسلما قابل دفاع نیست.
وی ادامه داد: کمپینی که در مورد خودروی داخلی راه افتاده است دنبال این است که خودروی داخلی خریده نشود. باید دید اگر خودرو داخلی نخریم چه اتفاقی می افتد؟ شرکتهای خودرو سازی و خط تولید داخل تعطیل میشوند. آن زمان است که باید خودروی مورد نیازمان را وارد کنیم. آیا چنین اتفاقی به نفع اقتصاد ملی و اشتغال خواهد بود؟
نجفی منش با انتقاد از کمپینی که برای نخریدن خودرو داخلی راه افتاده است، تصریح کرد: اگر انتقاد از خودروسازان نباشد پیشرفتی نخواهیم داشت چون انتقاد سازنده است اما تخریب نمیتواند سازنده باشد. البته این اتفاق تازهای نیست؛ پیش از این در مورد بنزین چنین اتفاقی افتاده بود. زمانی که بنزین گران شد عدهای میگفتند نباید بنزین بخریم اما بعد از مدت کوتاهی همه چیز به حالت عادی بازگشت. در حال حاضر هم در مورد خودرو، نه به دلیل راهاندازی کمپین بلکه به دلیل افزایش تولیدی که در داخل وجود داشته است، مکانیزمهایی که بازار را تحریک کند و تقاضا را افزایش دهد، دچار مشکل شده است.
وی یادآورشد: در سال ۱۳۹۰ یک میلیون و ۶۵۰ هزار خودرو در داخل تولید شد اما آن زمان هم مشکل تقاضا وجود داشت، مسئله ای که باعث شد تولید خودرو در سال ۱۳۹۱ به ۹۹۰ هزار دستگاه برسد.
رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه باید از تولید داخل حمایت شود، ادامه داد: اکنون فرض کنیم گندم یا جو را از خارج وارد کنیم، قیمت گندم و جو برای مصرف کننده ما نصف محصول داخل خواهد بود اما آیا باید تولید داخل و کشاورزیمان را تعطیل کنیم و با نصف قیمت، گندم وارد کنیم؟
وی همچنین با پیشبینی از قیمت خودرو در آینده گفت: به هیچ عنوان قیمت خودرو کاهش نخواهد داشت، حتی افزایش قیمت در بازار خودرو پیشبینی میشود. هیچ کالایی ارزان نشده است که خودرو ارزان شود.
نجفی منش اظهار کرد: خودروسازان داخلی درسال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان زیان دادند و هنوز هم یکی از خودروهای خودروسازی با زیان، خودروهای خود را می فروشند، پس اصلا محلی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.
نظر کاربران
برو بابا...
باز هم نمیخریم. در ضمن خودرو با جو و گندم فرق دارد
حیف که سانسورچی دست و بالمو بسته وگرنه یه چنتا آبدار بارت میکردم
مرتیکه گولاخ
رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران و
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان
اين مشكل اقتصاد و ديگر جاهاي ايران من است . و ديگر هيچ....
«...دنبال این است که خودروی داخلی خریده نشود. باید دید اگر خودرو داخلی نخریم چه اتفاقی می افتد؟ شرکتهای خودرو سازی و خط تولید داخل تعطیل میشوند. آن زمان است که باید خودروی مورد نیازمان را وارد کنیم. آیا چنین اتفاقی به نفع اقتصاد ملی و اشتغال خواهد بود؟»نقل به مضمون....................
حتما" به نفع جان مصرف کننده خواهد بود، و راننده بدبخت طعم خوشبختی و رانندگی با خودروهای امن را خواهد یافت، ولی میدانم این زالوهایی که در حال مکیدن مال و خون ملت هستند، هیچوقت چنین اجازه ای نخواهند داد؟؟؟؟؟؟؟؟
با تمام این احوال من حاضرنیستم جون خودمو تو خودروهای بی کیفیت داخلی از دست بدم چون که اقتصاد مملکت آسیب می بینه، این مملکت تا چندین سال پیش رو پا بود ، صنعت خودروسازی هم نداشت بازهم رو پا می مونه ، اینو مطمئنم، سرمایه این مملکت مردمان اون هستن، وقتی مردمان ما جون باارزششون رو در ماشین های بی کیفیت از دست بدن مملکت هم دچار آسیب میشه، کسانی که بخاطر نقص فنی دچار آسیب شدن حرف و منظور منو می فهمن نه ایشون که خودش با ماشین خارجی اینور و اونور میره
یک کلام ختم کلام نمی خریم
آقاي نجفي منش : شما كه اينقدر بدنبال منافع ملي هستيد بيني و بين ا... ماشين خودت و خانواده ات ايراني است يا خارجي . اگر خارجي است پس شما يك منافق و خاءن هستيد . حضرت آقا اولين درس علم اقتصاد بازار رقابتي است ولي تنها كشوري كه بازارش رفاقتي است ايران است وبس . پس تا ابددهر مردم ايران محصول با كيفيت داخلي نخواهند ديد مگر اينكه از پاداشهاي چندصد ميليوني چشم پوشي كنيد و با علم اقتصاد كار كنيد يعني اقتصاد رقابتي
خیلی جالبه
چیزی که به نفع مردمه یعنی پایین اومدن قیمت و بالا رفتن کیفیت، به نفع منافع ملی نیست!!!!!!!
ولی چیزی که به نفع خودشونه منافع ملیه
بهتره تو حرفات بگی این حرکت به نفع منافع من و رفقام نیست!!!!!!!!!
پرروها
نمیخریم ... انقد ادامه میدیم تا خودتون اعتراف کنید چه بلایی سرمون اوردید. این همه کشته با ماشین های تولید داخل بس نیست؟ ما حاضریم بیکار بشیم ولی دیگه خودروی داخلی نخریم
یک بار شد بگین کیفیت به سطح اروپا رسیده یا فقط بفکر جیب مبارک هستید زالو ها
شمایانی که سنگ تولید داخلی رو به سینه می زنید، برای بهبود و ارتقای خودروی داخلی و حرکت در راه هدف عالی رقابت با خودروسازهای جهانی نیاز به مدیریت کیفیت، افزایش بهره وری، خصوصی سازی، مشتری مداری و... داریم. آیا در حال حاضر صنعت خودروی کشور به این سمت حرکت می کند؟ یا به پشتوانه انحصار موجود در جا زده و هر از گاهی دست نیاز به بیت المال و جیب مردم دراز می کند؟ شما تکلیف خودتان را مشخص کنید. مردم ایران را بشناسید و به صورت آقا بالاسر با مردم صحبت نکنین. مشتری مداری رو از مدیر تویوتا یاد بگیرید که تا کمر برای معذرت خواهی نقص فنی خودرو خم میشه.
رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران. . . . . . / حالا این اقا خیلی مهم بود ویا حرفهایش ؟!! اقایان متفرعن