توضیح ایران خودرو درباره انبار خودرو در پارکینگ
معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو، وجود خودرو در پارکینگ های این شرکت را حاکی از تولید بالای این شرکت دانست و گفت: القای این موضوع که ایران خودرو با انباشت تولید مواجه شده و براین اساس اقدام به فروش اقساطی کرده، یک تصور اشتباه است.
مصطفی خان کرمی افزود: ایران خودرو روزانه حدود دو هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع خودرو تولید می کند، طبیعی است که خودروها پس از تولید در محلی نگهداری شوند تا فرآیند فروش و تحویل آنها به مشتری طی شود.
وی افزود: پیشتر، از زمان خروج خودرو از خط تولید تا تحویل به مشتری حدود سه ماه زمان صرف می شد که این موضوع علاوه بر ایجاد نارضایتی خریداران، از نظر کیفی نیز نتایج بدی در برداشت اما با اقدامات صورت گرفته در دوسال اخیر، این مدت زمان به ۱۶روز کاهش یافته است.
خان کرمی با بیان اینکه در این ۱۶روز اقداماتی مانند تست های مختلف کیفی و جاده، حمل به شهرستان ها، مراحل انجام بیمه و شماره گذاری و ... صورت می گیرد، اظهار داشت: با توجه به تولید روزانه ۲۳۰۰ محصول در ایران خودرو، در ۱۶روز اشاره شده حدود ۳۶ هزار و ۸۰۰دستگاه انواع خودرو تولید می شود که با این حجم از تولید طبیعی است که تعداد زیادی خودرو در پارکینگ های ایران خودرو وجود داشته باشد.
خان کرمی با بیان آنکه برخی از تصاویر منتشر شده در نرم افزارهای پیام رسان و شبکه های اجتماعی مربوط به سال های گذشته است، گفت: برخی تصاویر نیز مربوط به شرایط فعلی پارکینگ های شرکت است که براساس توضیحات قبلی، امری طبیعی و معمولی است.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان اینکه علی رغم رکود در بازار، ایران خودرو در مردادماه سال جاری بیش از ۴۴ هزار دستگاه خودرو فروخته است، اظهار داشت: رکود در مرحله نخست از مباحث اقتصاد کلان ناشی می شود، زمانی که توان خرید مردم نه تنها برای خرید خودرو بلکه برای سایر اقلام اساسی نیز کاهش پیدا کرده، طبیعی است که خرید خودرو کاهش پیدا کند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر پس از توافق هسته ای، یک فضای روانی در جامعه حاکم شد که انتظار کاهش قیمت ها را به وجود آورده است، اما شاهد هستیم در بهای هیچیک از کالاها و خدمات کاهش واقعی رخ نداده است.
خان کرمی سپس به انتظار جامعه در خصوص کاهش قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: زمانی قیمت خودروها کاهش پیدا خواهد کرد که عوامل موثر بر قیمت تمام شده این محصول کاهش پیدا کند. نرخ مواد اولیه، هزینه های سربار تولید، حامل های انرژی و دستمزد و هزینه های مالی نظیر نرخ تسهیلات بانکی از جمله عوامل تشکیل دهنده قیمت خودرو هستند که هیچ کدام از عوامل نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه هرسال شاهد افزایش آنها نیز هستیم.
به گفته وی، هرگاه قیمت هریک از عوامل یادشده کم شود در نهایت قیمت تمام شده خودروها نیز کاهش خواهد یافت.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو سپس برداشت های خاص از آغاز دوره جدید همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان خارجی را یکی دیگر از عوامل رکود در بازار عنوان و تصریح کرد: این موضوع ذهنیت اشتباهی را شکل داده و برخی تصور می کنند به زودی شاهد عرضه محصولات جدید خودروسازان خارجی در کشور خواهیم بود.
خان کرمی افزود: در صورت توافق نهایی خودروسازان داخلی و خارجی برای شروع همکاری و تولید مشترک یک محصول، حدودا دو سال زمان لازم است تا نخستین محصول وارد بازار شود، در حالی که هنوز این توافق بین خودروسازان داخلی و خارجی نهایی نشده است.
وی اضافه کرد: بی شک همکاری با شرکای توانمند خارجی باعث افزایش سطح کیفی عملکرد و محصولات خودروسازان ایرانی نیز می شود اما این که مردم از خرید خودروهای داخلی خودداری کرده تا محصولات خودروسازان خارجی وارد بازار شود، یک رویکرد اشتباه است که به رکود در بازار دامن زده است.
خان کرمی در عین حال خاطرنشان کرد: ایران خودرو به عنوان یک بنگاه تولیدی برای بقا و توسعه باید اقدام به فروش محصولات خود کند لذا با طرح ها، سیستم ها و راهکارهای جدید فروش سعی دارد میزان فروش و سهم خود از بازار را حفظ کند.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو سپس فروش اقساطی را یکی از ابزارهای یادشده دانست و گفت: فروش اقساطی، نقدی - اقساطی، پیش فروش و فروش پلکانی از جمله طرح هایی به شمار می آیند که شرایطی به وجود می آورد تا مردم در هر سطح توان مالی و سلیقه مختلف بتوانند خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.
وی افزود: همچنین برای جذب مشتریان، در برخی طرح ها به سپرده های اولیه مردم تا ۲۸ درصد سود پرداخت می شود، ضمن آنکه مشتریان در هر مرحله ای و به هر دلیلی از این خرید خود انصراف دهند، سود قابل توجهی به آنها اختصاص خواهد یافت.
خان کرمی تصریح کرد: این روش فروش به طور قطع باعث خواهد شد تا مردم پولشان را در تولید سرمایه گذاری کنند و نقدینگی در جامعه در مسیر تولید قرار گیرد.
وی با بیان آنکه متاسفانه پیشتر شاهد بودیم که خودروسازان محصولات خریداری شده توسط مشتریان را به موقع تحویل نمی دادند و گاه چندین ماه طول می کشید تا خودروی خریداری شده به دست خریدار برسد، افزود: در دو سال گذشته این روند در گروه صنعتی ایران خودرو تغییر کرده و با افزایش تولید توانسته خودروها را در زمان مقرر به مشتریان تحویل دهد. ضمن آنکه تاخیرهای گذشته در معوقات را نیز به صفر رسانده است.
خان کرمی گفت: این اتفاق باعث افزایش نسبی رضایتمندی مشتریان شده اما مقوله دیگر بحث کیفیت خودروهای تولیدی است که به عنوان یکی از خواسته های به حق مردم، مورد نظر گروه صنعتی ایران خودرو قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در سال۹۴ توان و تمرکز این گروه را روی افزایش محصولات تولیدی قرار داده و در مرحله نخست هدفگذاری شده تا خودروهای تولیدی به سطحی از کیفیت برسند که در ۱۰ هزار کیلومتر اول پیمایش نیاز به مراجعه به تعمیرگاه یا نمایندگی نداشته باشند.
نظر کاربران
فشار اومده ها
آخییییییییییییییییییی
خییییییییلی داره بهشون فشار میاد
عزیزان اگر یکم دیگه صبر کنیم به خواسته هامون میرسیم
به همین خیال باش آقای مدیر عامل .. زمانیکه مردم التماس می کردند و پول پیش پرداخت می کردند و ماهها بعد یک ماشین به اونا می دادید و بدون هیچگونه حق انتخاب چرا انبارها و پارکینگ ها پر نبود و الان هم مردم و ملت فهیم ایران دست شما رو خوندند و دیگه نمی ذارند چپاول شون کنید ... مردم و هموطنای عزیز خودروی صفر داخلی نخرید حال چه ایرانی و چه چینی چون قیمتها به مراتب کمتر از ای حرفهاست به خود خدا قسم
پاسخ ها
دقیقا همینه...تحریم خودرو صفر ادامه داره
آقای محترم شما که میگین 206 همش تولید داخله میگین خودرو ملی دارین خب حقوق 20 درصد اضافه شده نرخ تورم هم 44درصده چرا 206 که 12 میلیون بوده شده 36 میلیون تازه وقتی دلار شد 3300 تومن شما ها کلی سفارشاتونو با دلار 1400تومن داده بودید نمیخرییم نمیخریم
همه می گن خواسته به حق مردم..امان کمترین ارزش رو برای مردم میزارن...عوام فریبی اونم ازنوع خیلی مبتدی و مسخرش..واقعا جای تا سف
مهمترین عامل در قیمت تمام شده (برای مشتری نه در چرخه تولید) سهم حداقل 40 درصدی است که عده ای دارند از صنعت خودرو میبرند. اگر دست این افراد کوتاه شود بدون تغییر در سود خود کارخانه قیمت ها به مقدار زیادی کاهش خواهد یافت.
اخی اصلا معلوم نیست رو دستتون باد کردن!!!