۲۳۷۹۳
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

ايران، رکورددار مصرف مواد آرايشی در منطقه

مديركل نظارت و ارزيابي فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو گفت: ايران رتبه اول مصرف مواد آرايشي در منطقه را دارد.

خبرگزاری ایسنا: مديركل نظارت و ارزيابي فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو گفت: ايران رتبه اول مصرف مواد آرايشي در منطقه را دارد.

عبدالعظيم بهفر در نخستين همايش داروآرايي با اشاره به اينكه تغييراتي در چارت سازماني و وظايف سازمان غذا و دارو در سال گذشته ايجاد شد، اظهار كرد: با وجود نياز به بررسي و نظارت بر فرآورده‌هاي آرايشي بهداشتي اداره كل بررسي و نظارت بر فرآورده‌هاي بهداشتي و آرايشي در وزارت بهداشت تشكيل شده است.

وي با اشاره به لزوم ايجاد رشته آكادميك براي تربيت نيروي متخصصي كه توانايي نظارت بر محصولات و توليد مواد آرايشي بهداشتي در كشور را داشته باشد، افزود: ايجاد اين رشته در كشور از طريق وزارت بهداشت در حال پي‌گيري است.

مديركل نظارت و ارزيابي فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو بيان كرد: در سال جاري تغييراتي در قوانين و نظارت‌ها در فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي ايجاد شده است تا مصرف كنندگان با اطمينان بيشتري اين مواد را تهيه كنند.

بهفر با بيان اينكه قوانين در زمينه فرآورده‌هاي ‌آرايشي بهداشتي بايد به نحوي وضع شود كه توليد كننده، عرضه كننده و مصرف كننده بتوانند به راحتي با آن هماهنگ شوند، گفت: قوانين بايد به گونه‌اي تدوين شود كه سلامت محصولات توليدي را به همراه داشته باشد.

وي ادامه داد: يكي از مواردي كه موجب شده ايران در زمينه توليد محصولات آرايشي بهداشتي از ديگر كشورها عقب بيفتد وارد شدن سيستم نظارتي به فرمولاسيون توليد محصولات در كارخانه‌ها است.

مديركل نظارت و ارزيابي فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو با بیان اينكه ميزان تقلب در توليدات آرايشي و بهداشتي در دنيا افزايش پيدا كرده است، اذعان كرد: يكي از منابع جعل و تقلب كالاهاي سلامت محور كشور امارات است كه متاسفانه نزديكي این کشور به ايران موجب ورود غير قانوني اين كالاها شده است.

بهفر تصريح كرد: تمام فرآورده‌هاي آرايشي بهداشتي كه وارد كشور مي‌شود بايد داراي برچسب اصالت باشد و علاوه بر آن سيستم پايش اين فرآورده‌ها كمك مي كند تا ميزان اطمينان عرضه كنندگان و مصرف كنندگان اين محصولات افزايش يابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • فرشته

      نمیدونم چرا با وجود اینکه خانومای ایرانی به نسبت زیباتر از خانومای سایر کشورها (حداقل در منطقه)هستن اما چرا این رکورد رو باید داشته باشیم؟
      یا عادت کردیم یا اعتماد به نفسمون پایینه
      من خودمم مصرف کننده این لوازم هستم ولی خیلی دوس دارم که کنار بزارم

    • بدون نام

      بدون شک این پدیده از عدم اعتماد به نفس و خودکم بینی حاصل میشه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج