۲۳۴۸۹
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

"روانی" خونين‌ ترين فيلم تاريخ سينما شد

فيلم «رواني» ساخته‌ي معروف «آلفرد هيچكاك» عنوان خونين‌ترين فيلم تاريخ سينما را به دست آورد.

خبرگزاری ایسنا: فيلم «رواني» ساخته‌ي معروف «آلفرد هيچكاك» عنوان خونين‌ترين فيلم تاريخ سينما را به دست آورد.

نشريه‌ي سينمايي اسكرين در گزارشي به معرفي خونين‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما پرداخت كه با به تصوير كشيدن صحنه‌هاي خشونت‌آميز و خونين، تاثير زيادي بر هيجاني شدن فيلم داشته‌اند.

در اين فهرست فيلم «رواني»‌ساخته‌ي آلفرد هيچكاك در رتبه‌ي اول قرار گرفته است. «رواني» كه عنوان بهترين فيلم دهه ۶۰ سينماي جهان را در اختيار دارد، يکي از ترسناک‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما است.

"روانی" خونين‌ ترين فيلم تاريخ سينما شد

اين فيلم در سال ۱۹۹۲ در فهرست ميراث فرهنگي آمريکا و در گنجينه شاهکارهاي سينمايي هاليوود قرار گرفت. اين فيلم محصول سال ۱۹۶۰ نامزد چهار جايزه اسکار از جمله بهترين کارگرداني بود که در جوايز سينمايي ادگار آلن پو بهترين فيلم جنايي شناخته شد و در جوايز گلدن گلوب جايزه بهترين بازيگر زن را براي «جانت لي» به همراه آورد.

فيلم «MASH» به كارگرداني «رابرت آلتمن» محصول ۱۹۷۰ در رتبه‌ي دوم قرار دارد. اگرچه ديگر كارگردانان از قبول اين پروژه طفره رفتند، اما «آلتمن» آن را قبول كرد و توانست با همين فيلم جايزه‌ نخل طلاي جشنواره كن را در سال ۱۹۷۰ به‌دست آورد. اين اثر پرفروش‌ترين فيلم در كارنامه‌ي سينمايي آلتمن محسوب مي‌شود كه برنده‌ي جايزه‌ي اسكار بهترين فيلمنامه شد و در جوايز گلدن گلوب بهترين معرفي شد.

فيلم «راننده تاكسي» اثر معروف «مارتين اسكورسيزي» محصول ۱۹۷۶ در مكان بعدي نشريه‌ي اسكرين قرار گرفته است. اين فيلم با نقش‌آفريني «رابرت دنيرو» و «جودي فاستر» نامزد چهار جايزه اسکار بود که در جشنواره کن موفق به کسب نخل طلا شد و دنيرو با اين فيلم تا آستانه کسب جايزه‌ي‌ اسکار رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج