۲۳۱۸۱۱
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

چوبه دار در یک قدمی جوان مزاحم

اول خردادماه سال ۹۰ مأموران پلیس در جریان جنایتی در یافت‌آباد قرار گرفتند. تیم جنایی با حضور در محل با پیکر بی‌جان پسر جوانی روبه‌رو شد که با ضربه‌های جسم سخت از پای درآمده بود.بررسی‌های مقدماتی نشان داد که قربانی جنایت پیمان نام دارد و با ضربه‌های پیچ گوشتی به قتل رسیده است.

روزنامه ایران: اول خردادماه سال ۹۰ مأموران پلیس در جریان جنایتی در یافت‌آباد قرار گرفتند. تیم جنایی با حضور در محل با پیکر بی‌جان پسر جوانی روبه‌رو شد که با ضربه‌های جسم سخت از پای درآمده بود.بررسی‌های مقدماتی نشان داد که قربانی جنایت پیمان نام دارد و با ضربه‌های پیچ گوشتی به قتل رسیده است.

در ادامه تحقیقات میدانی مشخص شد که محمد عامل جنایت برای یک خانواده ایجاد مزاحمت کرده بود و بچه‌های محل بارها به او تذکر داده بودند که از مزاحمت‌هایش دست بردارد اما وی بی‌اعتنا به اقدامش ادامه می‌داد تا اینکه عصر روز حادثه چند پسر بچه محل و پیمان برای تذکر دادن به در خانه محمد می روند، همزمان قاتل که از محل کار به خانه برمی‌گردد وقتی می‌بیند که پسران محل در مقابل خانه‌شان تجمع کرده‌اند با آنان درگیر می‌شود.

در این میان پیمان نیز که میانجیگر بود از سوی محمد از ناحیه سر هدف ضربه پیچ گوشتی قرار می‌گیرد و به کام مرگ فرو می‌رود.محمد در بازجویی‌ها وقتی دید که پلیس و بازپرس پرونده شک ندارند که وی قاتل پیمان است لب به اعتراف گشود و گفت: از سرکارم برگشتم و چند بچه به من حمله‌ور شدند. در دفاع از خودم میله آهنی‌ای را که در آن حوالی بود برداشتم و برای اینکه آنها را پراکنده کنم، میله را در هوا چرخاندم. اما از بدشانسی میله به سر پیمان اصابت کرد و مرگ وی را رقم زد. باور کنید من پیمان را نمی‌شناختم اما بچه‌های دیگر را که به درخانه‌مان آمده بودند، می‌شناسم. هرگز قصد کشتن کسی را نداشتم تنها می‌خواستم از خودم دفاع کنم و آنان فرار کنند.

محمد در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و گفت: این قتل را ناخواسته مرتکب شدم حالا هم بشدت پشیمانم و تقاضای عفو و بخشش دارم.محمد به خاطر قتل به قصاص محکوم شد و در روند قضایی از خانواده قربانی ۶ ماه مهلت گرفت تا دیه را بپردازد و از قصاص نجات یابد. اما با گذشت ضرب‌الاجل وی قادر به پرداخت دیه نشد و حکم قصاص محمد از سوی شعبه یک دیوان عالی کشور تأیید و پرونده برای اجرای حکم به اجرای احکام فرستاده شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • علی

      اولیای دم محترم!!!رضایت ندهیدواین انگل هارااعدام کنید.بایدقصاص بشه تالااقل یک نفرهم عبرت بگیره کفایت میکنه.

      پاسخ ها

      • يه ايروني مثه خودت

        چقدر راحت نظر ميديم !تاييد ميكنيم و...

    • بدون نام

      بدبخت کسب که پول نداره. الان این بدبخت به دلیل نداری اعدام میشه.

    • بدون نام

      به نظرم موضوع از مصاديق دفاع مشروع باشه.. مقتول و دوستانش حق نداشتند براى تذكر دادن درب خانه محمد بروند و بايستى از ضابطين قضايى درخواست مى كردند و اقامه دعوا مى كردند.. در چنين حالتى شخص در حالت اضطرار قرار مى گيرد و با توضيحى كه در اينجا داده شده، البته در فرض صحت، مورد از شمول قتل عمدى خارج است و به نظر مى آيد اقدام شخص مصداق دفاع مشروع داشته باشد.. اگر قرار باشه عده اى خودسر به بهانه تذكر دادن به درب منزل مردم مراجعه كنند كه متاسفانه بايد پذيرفت كه مملكت دچار بى قانونى شده و هر كس شخصاً مسئول اعمال قانونه.. من تصور مى كنم ضارب وكيل مدافع خوبى نداشته است.. و نقش ميانجى داشتن متوفى هم محل ترديد است..

      پاسخ ها

      • حمید

        نظر به این قشنگی کجاش منفی داره یکی منو روشن کنه. حداقل اگر مخالف نظر هستین اعلام کنید تا در موردش بحث کنیم خوب. دمت گرم یوزر جان

    • بدون نام

      عاقبت نخود هر آش شدن

    • مهران

      عاقبت هر كار بي تدبيري پشيماني است كه هر كاري از روي عصبانيت و خشم منجر به عواقب بد خواهد شد چرا مردم براي كارهاي خود تدبير نمي كنند و دستگاه قضا اينقدر بي تفاوت از موضوع مي گذرد و براي تغيير در رفتارهاي ناهنجار آموزشهاي لازم را از طريق تلويزيون و رسانه ها به مردم نمي دهد و هر روزه شاهد اينگونه نزاها و درگيريها كه با پشيماني همراه است مواجه هستيم .

    • محمد

      بااعدام هرگز جرائم كم نمي شود وهيچ كس عبرت نمي گيرد

    • مريم

      اعدام هيج مشكلي روحل نميكنه جم درجامعه فقط نشانه فقرفرهنكي هست....

    • مريم

      اعدام هيج مشكلي روحل نميكنه جرم درجامعه نشانه فقرفرهنكي هست........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج