آوینا_استیکی 2
adexo3
۲۳۱۶۳۶
۵۲ نظر
۵۰۰۴
۵۲ نظر
۵۰۰۴
پ

مناظره بهنوش بختیاری با ظریف درباره توافق؟

علی اصغر شفیعیان نوشت: به دلواپسان پیشنهاد می‌کنم روی این کار کنند که زمینه‌ی مناظره‌ی بهنوش بختیاری و دکتر ظریف درباره‌ی ترکمنچای خواندن توافق وین فراهم شود.

پایگاه خبری انتخاب: علی اصغر شفیعیان نوشت: یادداشت فیسبوکی‌ام درباره‌ی اظهارنظر بهنوش بختیاری که در روزنامه‌ی آفتاب یزد هم بازنشر شده بود، واکنش‌های بسیاری داشت البته در رسانه‌های دلواپسان، تعدادی مصاحبه و گزارش و یادداشت و حتی بیانیه! هر چند دلواپسان حتی از همان هم تلاش کردند که ماهی بگیرند اما از تاثیرش کاملا راضی هستم.

ضمن این که به دلواپسان پیشنهاد می‌کنم روی این کار کنند که زمینه‌ی مناظره‌ی بهنوش بختیاری و دکتر ظریف درباره‌ی ترکمنچای خواندن توافق وین فراهم شود، در زیر به چند نکته درباره‌ی نقدهای این روزها به آن یادداشت اشاره می‌کنم:

۱. رسانه‌های دلواپس با زرنگی به تحریک تعدادی از هنرمندان پرداخته‌اند، از جمله پوران درخشنده، بهزاد فراهانی، جهانگیر الماسی نظراتی را داده‌اند، مثلا مهران رجبی در در حمایت از موضع بهنوش بختیاری گفته که «مگر شما می توانید آینده توافقات را ترسیم کنید؟». احمد نجفی هم در برداشتی غلط گفته «این درست نیست که بخواهیم افراد را متهم به دلقک بازی و نادانی کنیم»، در حالی که یک پزشک در موضوع پزشکی داناست و در خیلی از حوزه‌ها دانا نیست؛ این توهین نیست. مانند بنده که در بازیگری و کارگردانی حتما دانا نیستم

. اما آقای آرش میراحمدی گفته «ما هم به عنوان یک عضو از جامعه حق اظهار نظر داریم» و خانم مرجانه گلچین هم گفته است که «هنرمندان با این شرایط ترس از بابت اظهار نظر خواهند داشت». هر دو درست می‌گویند، هم ایشان حق اظهارنظر دارند و البته نظر هر کسی کارشناسی محسوب نمی‌شود، ستاره‌های سینما باید مراقب حرف‌هایی که می‌زنند باشند، شاید نظر غیرکاشناسی آنها به دلیل محبوبیت‌شان جدی گرفته شود یا مورد سوءاستفاده قرار بگیرند.

مرجان شیرمحمدی در جایی نوشته که «اتفاقا شخص او [بهنوش بختیاری] یکی از مهمترین بازیگران این سرزمین است»، من هم در این شکی ندارم اما فقط بازیگر مهم هستند نه دیپلمات خوبی!

کوروش معصومی هم در اینستاگرامش مفصل نواخته است که به نظرم اگر این یادداشت را بخواند جوابش را می‌گیرد.

اما قابل توجه هنرمندان: از دلواپسان سیاسی بهنوش بختیاری درخواست می‌کنم که این خبر با تیتر «نماد شیطان پرستی روی صورت بهنوش بختیاری+تصویر» که پارسال در رسانه‌هایشان منتشر کردند را حذف کنند، خوبیت ندارد که یک هنرمند که امروز فاخر و دلواپسش می‌خوانند، به شیطان پرستی متهم شده باشد[!] پرونده‌ی گذشته‌اش را پاک کنید، مگر ملاک‌تان حال بهنوش بختیاری نیست :)

۲. نمی‌دانم بهانه‌ی کسانی که جنبش حمایت از سلمونی و بقال راه انداختند چه بود؟ من نوشتم که «او یک بازیگر طنز و شومن است و اندازه‌ی همان سلمونی یا بقال می‌توان روی نظرش حساب کرد و بس». این اشاره به سلمونی و بقال به خاطر این بود که یک هفته قبل از آن یادداشت، در فیسبوک نوشته بودم:

«فردای توافق وین، رفته بودم سلمونی. آقای سلمونی پرسید حالا با توافق چی میشه؟ پرسیدم نظر خودت چیه؟ گفت «خیلی خوبه، البته ۷ - ۸ سال طول میکشه تا تاثیر بگذاره». همان روز رفته بودم بقالی، یکی از فروشنده همین رو پرسید و باز نظر خودش رو پرسیدم و جواب همان بود که طول میکشه! این یعنی خیلی‌ها انتظار واقعی دارند نه یک شبه. این اندازه از درک و فهم هر چند مربوط به بخشی از جامعه است اما همین هم باعث افتخار است».

بنابراین آنهایی که عوام فریبانه قصد داشتند آن عبارت را توهین به فهم سلمونی و بقال بخوانند، بدانند که ما به نظر همه احترام می‌گذاریم و این دلواپسان هستند که چون نظر اکثریت مردم را درباره‌ی توافق می‌دانند، حاضر به رفراندوم و نظرسنجی در این باره نیستند و به جایش به سراغ علم کردن دلقک‌های همسو می‌روند.

۳. اما داستان «دلقک»: بازیگران طنزی که اینقدر لودگی می‌کنند، چه نام دارند؟ یعنی آیا کار بهنوش بختیاری با چارلی چاپلین قابل مقایسه است؟ آیا چاپلین هم لودگی می‌کرد و وسط کار «پخ» می‌کرد تا تماشاچی بخندد؟ ای کاش منتقدین ما کمی شجاع بودند و کمدین‌های ما را به نقد می‌کشیدند. اما نظر دو کارشناس را به عنوان نمونه می‌آورم:

«نیما شعبان‌نژاد» همان «نیما» در «خندوانه»، که کارگردانی تئاتر خوانده و از سال ۸۳ به طور حرفه‌ای تئاتر کار می‌کند در یک مصاحبه گفته است: «حتی کمدی‌ام هم لودگی نیست. جایی گفتم من از بچگی دوست داشتم دلقک باشم اما تصور مردم ما از دلقک اشتباه است. دلقک لوده نیست، دلقک آن کسی است که در سیرک کار می‌کند. اصل بازیگری از همان ماسک دلقک می‌آید. اصلا دلقک یعنی بازیگری».

ابراهیم نبوی، طنزپرداز معروف که برای سریال‌های طنز بسیاری در صداوسیما طنزپردازی کرده، در پاسخ به این پرسش که «بسیاری از هنرهای مدرن امروزی ریشه در گذشته دارند. آیا کمدی استند آپ نیز چنین پیشینه ای را در زبان فارسی دارد؟»، گفته است: «من ریشه‌های این نوع نمایش را جز در بعضی برنامه‌های دلقک‌های دربارهای مختلف، که بیشتر از دوره قاجار نقل شده، نمی دانم. اعتماد السلطنه در روزنامه‌اش بارها به اجراهای مختلف "کریم شیره ای" و سایر دلقک‌های دربار ناصرالدین شاه مثل "شیخ شیپور" و بقیه اشاره می‌کند، ولی اغلب آنها با وجود تک نفره و خنده دار بودن، با استندآپ کمدی که ما درباره آن حرف می زنیم، کمی تفاوت دارد».

می‌دانید که برنامه‌ی آبرنگ خانم بهنوش بختیاری در شبکه‌ی نسیم هم در همین قالب اجرا می‌شد که البته در آن مقطع دلواپسان به خاطر لودگی بسیار آن برنامه اعتراض کرده بودند.

بسیاری در ایران تصور غلطی از دلقک دارند، از جمله خود خانم بختیاری که در مصاحبه‌ای گفته بود: «متاسفانه چند وقت پیش داشتم از جایی چیزی می خریدم وقتی کمی توضیح دادم و صحبت کردم مرد فروشنده گفت صدایت چقدر شبیه این دختر دلقکه تو تلویزیون است. دلقک؟! هنوز مردم فکر می‌کنند کسی که می خنداند، دلقک است».

در مجله‌ی دنیای تصویر در حاشیه‌ی مصاحبه‌ای با جیم کری، کمدین معروف نوشته بود: «پیتر سلرز زمانی گفته بود «ما دلقک ها، زندگی غم انگیزی داریم» و حالا کری اگر هم الزاماً آدم غم انگیزی به نظر نمی‌رسد کاری هم نمی‌کند که به سنت رایج کمدین های عصبی پایان داده شود».

نمی‌دانم حق داریم خانم بهنوش بختیاری را با پیتر سلرز مقایسه کنیم یا خیر؟ البته مقایسه‌ی او با کمدین معروفی مثل پیتر سلرز صحیح نیست.

مضحک اینجاست که «الهه راستگو»ی معروف در مصاحبه‌ای در واکنش به آن یادداشت، بهنوش بختیاری را با بهلول، عبيد زاکاني و شيخ بهايي مقایسه کرده است!

۴ - سیدعلی آقای طاهری، نماینده‌ی پایداری‌چی مجلس گفته است: «توهین به خانم بهنوش بختیاری به‌دلیل انتقاد هسته‌ای نشانگر فضای خفقان است. چطور بازیگران هالیوود اجازه اظهارنظر درباره مذاکرات را دارند، اما هنرپیشه‌‌های ایرانی حق اعتراض و اظهارنظر ندارند».

همینطور محسن جندقی در روزنامه‌ی «وطن امروز» در یادداشتی با تاکید بر این که «بهنوش بختیاری را می‌توان یک زن فعال ایرانی دانست. اصلا بهنوش بختیاری را نماینده زنان خیلی معمولی ایران بدانیم» ...، نوشته است: «نویسنده‌ای که به بهنوش بختیاری توهین کرده، وقیحانه نوشته روی نظر وی به اندازه همان بقال و سلمونی می‌توان حساب کرد! اولا اگر نظر بختیاری ارزشی نداشت نویسنده فوق اینقدر عصبانی نمی‌شد و توهین‌ها و افتراهای وی به این بازیگر نشان می‌دهد نظر بختیاری ارزش آن را داشته که آقای نویسنده دست به قلم ببرد. ثانیا آقای نویسنده به راحتی خود را بالاتر از یک بقال و یک سلمانی دیده است و گویا بقال‌ها و سلمانی‌ها جزو انسان‌های درجه چندم در ایران هستند! این نگاه درجه‌بندی و توهین‌آمیز نه حمله به بهنوش بختیاری که توهین به هموطنانی است که شغل‌های مختلف دارند. آقای نویسنده به راحتی خود را برتر از یک بقال و یک سلمانی شریف می‌داند و فکر می‌کند بهتر از بقیه می‌فهمد و شعور والایی دارد!»

اول اینکه آقای وطن امروز! آیا پگاه آهنگرانی و باران کوثری را هم زنان ایرانی می‌دانید که حق داشته باشند در بخش فرهنگی ستاد انتخاباتی این و آن فعالیت کنند؟ یا فقط اگر بهنوش بختیاری و شاید فردا روزی تتلو درباره‌ی راکتور آب سنگین یک اظهارنظر تخصصی همسو با دلواپسان داشته باشد، زن فعال ایرانی به حساب می‌آید؟

دوم این که شمای وطن امروز که می‌گویید از جریان «انحرافی» جدا شده‌اید، لطفا راه «انحرافی» نروید؛ اصلا نقدی به خانم بختیاری نبود، نقد به دلواپسانی بود که به اظهارنظر همچو اویی آویزان شده‌اند و آن برایشان از نظر دکتر صالحی مهم‌تر است و توافق را با این حرف‌ها رد می‌کنید، وگرنه ابرازنظر و انتشار آن حق همه است، چه خاتمی و ظریف و چه احمدی‌نژاد و بهنوش بختیاری! لطفا منحرف نشوید از موضوع.

۵. در ابتدای همان یادداشت به صراحت نوشتم و باز تاکید می‌کنم که «این استفاده از چهره ی یک «زن» بازیگر طنز آن هم بهنوش بختیاری، بسیار هوشمندانه بود، تبریک به دلواپسان هسته ای». اعتراضم جناحی نبود و برای همین هم در همان یادداشت نوشتم که با استفاده از شجریان در ۸۸ هم مخالفم، یا با اظهارنظر غیرکارشناسی هر کسی دیگر. هر کسی حق اظهارنظر دارد، چه بقال و سلمونی و حتی دلقک. گیر کار، اظهارنظر او نیست؛ پرچم شدن آن اظهارنظر توسط دلواپسان بود که چون کلاه خودشان پشمی ندارد، به پشم کلاه بهنوش بختیاری آویزان شده‌اند.

با توجه به این که در یادداشت قبلی تاکید کردم «مضحک آنجاست که دلواپسانی حرف علی اکبر صالحی و جواد ظریف را به اندازه‌ی یک دلقک هم قبول ندارند» ولی دلواپسان و برخی منتقدان بر اهمیت نظر بهنوش بختیاری همچنان تاکید دارند، پس مناظره‌ای بین بهنوش بختیاری و دکتر ظریف برپا شود تا مردم آگاه شوند که واقعیت توافق چیست؟

هر چند باز هم توصیه می‌شود از آویزان شدن به نظر غیرکارشناسی بهنوش بختیاری‌ها دست بردارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی سعی کردین خودتون رو غیر متعصب روی موضعتون و منطقی نشون بدین خیلی راحت معلومه برعکسه ...

    • بدون نام

      خدایا کی را با کی مقایسه میکنید. هرکس خودش را لوس کرد و ادا درآورد هنرمند است. واقعا که سلحشور درباره این افراد حرف درستی زد

    • محمد

      بهنوش بااينكارفقط خواسته خودش رو مطرح بكنه والا همون بقال وسلموني نظراتشون كارشناسي تراز بهنوش بختياريه!خخخخخخ

      پاسخ ها

      • علی

        علی اصغر شفیعیان چه کاره است نمیشناختیم تا حالا !!!! الان شناختیم گویا حسود اهل هنر و جامعه هنرمندان و بازیگرانه. ولش کن بابا حسود هرگز نیاسود.ههههه

      • بدون نام

        فقط با بخش اول صحبت هاتون موافقم

    • بدون نام

      همه کسانی که از اکثریت مردم متنفرند دلواپس میشوند. ازجمله مثل کسانی که پیر و چاق و زشت میشوند و توی فیلمها به آنها نقش های لودگی نمیدهند. من خودم یک مدت تیاتر کار میکردم از پشت پرده کاملا خبر دارم

    • امير احسان

      بابا___جيزي كه عيان است ،جه حاجه به بيان است___اكه نظر اين خاخانوم كه نميدونم،كي كيو، كجاست،(همين كه ميكين ، اسمش بهنوش بختياريه )مهم بود و شرط بود--،خب ، بجاي _آقاي،دكتر ظريف_وزير محترم ،امور خارجه_و رئيس دستكاه ديبلماسي _مهمترين كشور خاورمميانه _اين_خانومو،ميفرستادنش واسه_مذاكره با__٦ ابر قدرت دنيا____خب اين خانومم_شغلش،ايجاب ميكنه،واسه مطرح شدنشنش ،يه همجين،،اظهار نظري بكنه____اذيتش نكنيد_ كناه داره___قول ميده ،تكرار نشه

      پاسخ ها

      • محمد

        به دل نگیره بهنوش دیگه کاریش نمیشه کرد.

    • بدون نام

      دمت گرم
      اگه اظهار نظر آزاده ، پس چرا شجریان ممنوعه ؟، معتمد آریا ممنوعه؟ بهرام رادان این همه بهش گیر میدن؟ و ...

    • مرتضی

      بیچاره رامین پرچمی سر یه اظهار نظر سال 88 کلا مفقودالاثر شد. کسی خبری ازش داره؟
      الان همونایی که رامین پرچمی رو مفقود الاثر کردن شدن حامی بهنوش بختیاری!!!!

    • بدون نام

      این خانوم بختیاری نمیشه تو هر کاری دخالت نکنه؟

    • صبا

      سلام """"مانده ام سخت عجب
      اين چه زمان است كنون
      """"گر موافق باشي با نظري تاج سري
      """" ليك گر حرف مخالف بزني خاك به سري(دلقك)
      """" كاش روزي بشود حق وحقيقت
      """"در پس باد موافق و مخالف گم و مقلوب نگردد

      پاسخ ها

      • غـــــــــــز ل

        درود
        گاهی گفته های وارونه ی خواسته ی درست مردم زدن از نادانی است ..... اگر ایشون گفته و دیدگاه درستی درباره ی این نشستها داشته باشه همه با بردباری و دوراندیشی بهش می اندیشن لیکن یهو بگی پیمان ترکمان چایه که د آن بخشهایی از ایران به کشور روسیه (شوروی) داده شد و پس از پایان آن زمان هم نتونستیم برشون گردونیم یا مردم اون سرزمین نخواستن که بگردن و به ایران بپیوندن ..... اگر از روی نادانی نیست پس چیه ؟؟؟در ایران پیمان ما ناچاریم که برای باز شدن درهای دنیا به روی خود کمی کج دار و مریز پیش برویم این کار بسیاری از بزرگان دین بوده ....چه کسی می تونست به پیمانهایی که بزرگان دین که به زمان درست خودش برای آرامش دین و مردمش با دشمنان می بستند خرده بگیره ..... دیدگاه درست خوبه گر چه همراه هیچ کس در دنیا نباشه لیکن گته های پا در هوا نشان از دانایی نداره خوب بیندیشیم ....

    • حسین

      چرخ کردگار سپهر بلند بعضی وقت ها اسباب آزمایش است . وگر نه . معنای هنر مند را از فرهنگ لغت بیابید . تا ببینید هنر مند کیست و هنرش چیست . اتفاقا هنرمندان واقعی آگاه آویزان سیاست نمیشوند

    • بدون نام

      تند روي كلا بده حالا از طرف هر جناحب كه مب خواد باشه. اين آقاي نويسنده متاسفانه خيلي تند رفتن

    • بدون نام

      خانم بختیاری هر چی قولشو دادن من 2 برابرشو میدم بهت LOL

    • بدون نام

      حالا این حرف نمی زد نمیشد

    • بدون نام

      چون مخالف این توافق بوده حالا شده دلقک و خار تو چشمتون اره

      پاسخ ها

      • علی

        یکی نیست به این بهنوش بگه توروچه به سیاست توهم اخرت میشه گلشیفته

    • بدون نام

      حالا این حرف نمی زد نمیشد

    • ناشناس

      شنیدید که کسی در حال غرق شدن دست به هر چیزی می اندازد تا مگر خود را نجات دهد . این دلواپسان بیچاره نیز حال آن غریق را دارند از هر کس و هر چیزی که بشود از آن کمک گرفت بسمت آن دست می اندازند . بخاطر همین است که من اصلا از آنها تعریف نمی کنم چون می ترسم به پشم کلاه من هم آویزان شوند . البته خدایش قابل تعریف هم نیستند اما بعضی وقتها دلم بحالشان می سوزد وبرای اینکه نا امید نشوند دلم می خواهد از آنها کمی تعریف کنم اما می ترسم به همان دلیل بالا .

    • بدون نام

      طبق معمول همه کاسه کوزه ها سر کلمه وزین دلواپسان شکسته شد،خدا این کلمه رو از بعضیا نگیره که خوب بلدن باهاش مانور بدهند

      پاسخ ها

      • غــــــــــــز ل

        زمانی که در بوق وکرنا و در روزنامه هایشون هر چیزی رو بهونه و دست آویز می کنند شما بگو آوردن گفته هاشون و نمایوندن اون به مردم کاسه کوزه است؟؟؟ چرا گفته های خودشون رو هم نمیشه بهشون برگردوند؟؟؟ اینهمه بیزاری جستن از آینه رای چیه ؟ ((خود شکن آینه شکستن خطاست)) !!! :|

    • آرش

      خیلی جالبه، این موضوع توافق شده اسباب بازی، هر بچه ای میخواد باهاش بازی بکنه، حالا چه سودی براش داره خدا میدونه، اصلا همین توافق چه سودی برای ملت داره هم جای سوال داره
      اخیرا خانم بختیاری خودشو داره تو هر جایی مطرح میکنه، بدون داشتن دانش لازم، که در نهایت منجر به سقوط ایشان خواهد شد ایشان با علم بر این که اعمال و سخنانشان به کجا خواهد انجامید باز هم از این مخالفتهای کور دست بر نمیدارن، خانم بختیاری عزیز، سیاست چیزی نیست که من و شما بتونیم به راحتی سر از اون در بیاریم
      پیشنهاد میکنم به اتفاقاتی که برای بعضی از شما هنرمندان افتاده توجه بفرمایید، نمونه بارز آن دوست عزیزی مانند امین حیایی !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باج گرفته تا دلواپس بشه ......بخداااااااااااااااااااااااااااااااااا

      • محمدم

        طبق استدلال خودت (هر بچه ای میخواد باهاش بازی بکنه) بهتر نبود اول خودت و مدرک تحصیل ت را معرفی می کردی تا ببینیم شما حق اظهار نظر داری یا نه؟!!!

    • سراج

      سلام - اصلا اين نويسنده خبر چي ميخواست بگه؟؟

      پاسخ ها

      • محمدم

        می خواست بگه توافق عالیههههههههههه هیچ کس هم حق مخالفت نداره هر کی می خواد باشه بهنوش باشه یا غیر بهنوش هنرمند باشه یا بی هنر

    • بدون نام

      اگربهنوش بر عليه مواضع دلواپسان حرف ميزد هزاران انگ بى حجابى، لوث دلغك بهش ميزدند

    • خواهر شهید

      بهنوش بختیاری در حد و اندازه ای نیست که با شخصیت بزر گی همانند جناب دکتر ظریف عزیز واقعاً و انصافاً احمقانه و چیپ است. بهنوش بختیاری با هم قدر و اندازه خودش باید حرف بزند.ربطی به اظهارنظر اخیرش ندارم بهنوش بختیاری کلاً دلقک مآب است و نان به نرخ روز است. فقط با نظر اخیرش خواسته خودی نشان بدهد چون مدتی بود از طرف هنرمندان اصیل و با شخصیت رانده شده است.

      پاسخ ها

      • محمدم

        سلام
        اولا هنرمندان اصیل و با شخصیت هرگز کسی را از خودشون نخواهند راند(مگر در موارد خاص)
        دوما بهنوش بختیاری هم آزاده تا نظرش را بگه شما ها هم به جای جنجال سازی سعی در روشن کردن سود و ضرر این توافق بکنید تا برای همه مشخص بشه

    • sana

      امثال این خانم چون میدونن پیر و از کار افتاده شدن به هر کاری دست میزنند که دوباره بتونن خودشون رو مطرح کنند.آخه مادر جان تو رو چه به سیاست؟راههای دیگرو که قبلا امتحان کرده بودی که توچشم باشی میرفتی بهتر نبود؟
      تو رو خدا اسم دکتر ظریف رو در کنار هر کسی ننویسید.کسر شانه

    • بدون نام

      اقا روزنامتون به بهنوش بختياري توهين كرده ديگه، چرا سعي ميكنيد جمعش كنيد؟؟؟

    • علی فدایی

      چرا این حرفها راچاپ می کنید بهنوش کی هست که اورا باسرداردیپلماسی مقایسه میکنید حیف سردار نیست

    • ساشالیک

      یکی به این خانوم بختیاری بگه شما برو جوجو وشو، به این کارا کاری نداشته باش. یهو غافل شدیم دیدیم این از لودگی به هنرمندی رسید البته کاملا تئوریک.

    • کیمیا

      یکی از بزرگتین مشکلات کشور ما اینه که همه جای خودشونو فراموش کردن، میخان تو همه چی دخالت کنن و نظر بدن
      خب اگه این بهنوش خانم دوست داره میتونه بره ادامه تصیل و تغییر شغل بده تو مذاکرات بعدی ایشالا ایشونو میفرسیم...............

    • بدون نام

      یاد آهنگ دلقک استاد اصفهانی افتادم
      واسه نونه واسه نونه تا به کارش تو بخندی که اگه اینو بدونی تو به دلقک نمی خندی تو به دلقک نمی خندی
      واقعا بعد از سالها فهمیدم این آهنگ فیت بهنوش بختیاریه و کاسبان تحریمه

    • بدون نام

      اظهار نظر در هر مورد و کارشناس دونستن خود در هر زمینه خصلت ما ایرانیاست و فقط مختص بختیاری نیست...همانطور که درمورد سیاست همه نظر میدیم یا فوتبال یا بازیگری و غیره البته اینو هم بگم که نظر دادن چیز بدی نیست و موجب پویا شدن جامعه میشه اما اظهار نظر تخریب گونه است که موجب زوال جامعه میشه

    • BEHROUZ

      این بنده خدا رو تو سینما که راه نمیدن خواسته پاچه خواری کنه از تلوزیون هم نندازنش بیرون

    • صیاد

      این آقای ظریف عجب شانسی داره همیشه سرو کله اش با زن جماعته

    • آرمین

      از اینکه می بینم کسی برای اینکه طرف رو حقیر و کوچک فرض بکنه میاد و از اقشار و طبقه ضعیف جامعه مثال میزنه بشدت بهم میریزم و حالم بهم میخوره. آخه بقال و سلمونی محل مگر چه گناهی مرتکب شده اند.؟ هرانسانی میتواند در هر صنفی بهترین باشدو مطمئنا صاحب عقل و شعور است. چرا ما خودمان را عقل سلیم و کل فرض نموده و به دیده حقارت به دیگران نگاه میکنیم.!

    • حنیف

      از بهنوش بختیاری زاده خیلی خوشم میومد،حالمو بهم زد،تموم شدی عزیز شدی امین حیایی

    • حنیف

      از بهنوش بختیاری زاده خیلی خوشم میومد،حالمو بهم زد،تموم شدی عزیز شدی امین حیایی

    • فاطمه

      کار اشتباه وتوهین شما با هیچ رنگی پاک نمی شود هر کس بخواهد نظر خود را بگوید اول حتما باید با شما هماهنگ کند که ناراحت میشی یا نه وگرنه برچسب دلواپسان را به انها می چسبانی دلواپس بودن شرف دارد به ادمهای بی غیرتی که زمان جنگ در سایه کشور های دیگر زندگی کردند آقای محترو ما دلواپس این کشور در همه زمان هستیم چه درجنگ وچه در زمان الان غرامت ان را هم داده ایم اگر خدای نکرده خطری برای کشور پیش بیاید همین دلواپسان به داد کشور میرسند نه امثال کسانی که نانشان را به نرخ روز می خورند شما فقط به درد شعار دادن وماهی گرفتن از آب گل آلود میخورید

    • حمید

      سلام.یادداشت خوب وبجایی بود..اقایانی که یا هنرمندانی که ساز مخالف میزنند چون در رفاه کامل وبدون سختی زندگی میکنند.مثل بازنشته نظامی یا جانباز با پای مصنوعی که پنج سال در جنگ بوده وحال دارد سه شیفت رانندگی میکند که یک زندگی متوسط داشته باشد..وحال دلواپسان چه کسانی هستند..نماینده مجلسی که حقوقهای انچنانی خونه ماشین سفر خارجی وهزاران امتیاز دیگه...ویا کسانی که نمیخام اسمشونو ببرم..من بازنشسته والان راننده اژانس..از صبح تا شب با همین مردم عادی درتماسم..حتی یک نفر از همین مردم ضعیف ومتوسط مخالف توافق نیست..چون زندگیشان به سختی میگذرد..اگر در این جامعه همه از نظر سطح زندگی مثل هم بودن اونوقت میشد حرفی زد.اقای فوتبالیست که با پول همین مردم رشد کرده هرروز عکس مهمانیش عکس ماشیناش.عکس باغاش.عکس سفره های رنگارنگی که پهن میکند با اون اصرافها...اونوقت نود درصد مردم در فقر اقتصادی بسر میبرن...خانم بختیاری حق اظهار نظر دارن مثل من ومثل دیگران..منم یک بازنشته نظامی هستم با هزاران گرفتاری ومستاجر بودن...ببینم اظهار نظر منم اقایان دلواثس منتشر میکنن یا خجالت میکشن که بگن نظامیانی که یک عمر دور از خانواده رفتن برای حفظ همین کشور حالا در سن بازنشستگی مستاجرن ومسافر کشی میکنن تا زنده بمانن نه زندگی کنن........

    • مهدی

      این چه بازییه شروع کردی بیکاری هی می آی یه چیزی می گی یه چیز کلف تر می شنوی وغصه خور وناراحت می شی قضیه سیفعلی و شصت گوسفند را هم خودت رسانه ای کردی اگه نه کسی نمی فهمید این چیزها برای سایر بازیگران هم هست نمی آن تو بوق و کرنا کنن آخه این مساله هسته ای هم در جامعه یه مساله حساسی است که شما صاف دستت را گذاشتی روش خوب معلوم است که باعث بحث های مختلف می شود کم کم ناراحتی اعصاب می گیری اگه بخوای خیلی رد این چیزا را بگیری برو به قرو پرت برس و خوش باش

    • سیب

      از قدیم گفتند حقیقت را به هر کی گفتی یک اسب هم بهش بده .بهنوش خانوم سوار اسب شو و فرار کن د.....کها در معرض خطرند

    • شکری

      واقعا به خودمان بایدتاسف بخوریم که یک وزیرباشخصیت متدین وانقلابی خودرابعدازان همه زحمت وتلاشش بایک نفر........مقایسه می کنیم

    • سید امین

      بدبخت اون کسی که با یک اظهار نظر ۴ خطی از یک هنرمند تمام ارکان بدنش شروع به لزیدن کرده

    • کوکنار

      ایناییی که کامنتای یه صفحه ای میزارین....فازتون چیه ؟...کامنت با نامه سرگشاده فرق داره هااااااااااااااا...این رمانی که نوشتی اسمش کامنت نیست.

    • سیفعلی جونش

      بهنوش بختیاری جون بی قراره دلواپس شده و خبر نداره

    • مهدی

      سوال مهم در مورد هسته ای از سرکار خانم بهنوش عزیز داشتم که این دفعه که به خندوانه آمد جواب دهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج