۲۳۰۳۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

حكم مرگ، برای زن و شوهر اسیدپاش

زن و شوهري كه با اسيد مردي را سوزانده و به قتل رسانده‌بودند به قصاص، شلاق و زندان محكوم شدند.

شرق: زن و شوهري كه با اسيد مردي را سوزانده و به قتل رسانده‌بودند به قصاص، شلاق و زندان محكوم شدند.

اين زوج سال ۸۷ مردي به نام رضا را با اسيد سوزاندند و به قتل رساندند. در ابتداي جلسه محاكمه اين زن و شوهر كه در شعبه ۱۱۳ دادگاه كيفري‌استان تهران برگزار شد، روشن، نماينده دادستان در توضيح كيفرخواست گفت: ماموران پليس اسفند ماه سال ۸۷ جسدي را كه در كيسه‌اي سياه رنگ در منطقه استخر تهران رها شد‌ه‌ بود، پيدا كردند.

وضعيت ظاهري جسد نشان مي‌داد او با اسيد سوزانده‌ شده‌ است اما براي اينكه مشخص شود علت اصلي مرگ چيست، جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت.

در همين حين پليس بررسي‌هاي خود را براي مشخص شدن هويت مقتول آغاز كرد و مشخص شد او مردي ۶۰ساله به نام رضاست كه در ورامين زندگي مي‌كند. همچنين تحقيقات پزشكي قانوني نشان داد هرچند رضا با اسيد سوزانده شده اما علت اصلي مرگ، ضربه‌اي بوده كه به سرش برخورد كرده ‌است.

نماينده دادستان ادامه داد: «با شكايت خانواده رضا، پرونده در اختيار ماموران اداره ويژه قتل قرار گرفت. كارآگاهان متوجه شدند رضا راننده سرويس دختري به نام ندا بود كه در همسايگي‌اش زندگي مي‌كرد و روز حادثه هم مادر ندا، اين مرد را احضار كرده ‌است. كارآگاهان مادر ندا را شناسايي كردند و او را مورد بازجويي قرار دادند.

اين زن به نام نسرين اعتراف كرد رضا را به خانه كشانده و با همدستي شوهرش او را به قتل رسانده‌اند. نسرين با همدستي شوهرش حامد، بعد از ريختن اسيد به صورت رضا، او را سوزاندند و بعد حامد شوهر نسرين با وارد‌آوردن ضربه ميله‌اي، رضا را به قتل رساند و بعد اين دو، جسد را به منطقه استخر تهران بردند و در آنجا رها كردند.

بنابراين من به عنوان نماينده دادستان تهران درخواست صدور حكم قانوني با توجه به درخواست اولياي‌دم دارم.

سپس اولياي‌دم در جايگاه حاضر شدند و درخواست صدور حكم قصاص كردند. در ادامه، حامد به عنوان متهم رديف اول در جايگاه حاضر شد. او اتهام را قبول كرد و گفت: دخترم ندا دچار بيماري قلبي است و نمي‌تواند به تنهايي به مدرسه برود. از رضا كه همسايه ما بود خواستيم تا به عنوان سرويس، ندا را به مدرسه ببرد و بياورد و هرماه هم هزينه آن را مي‌داديم تا اينكه متوجه شدم همسرم ناراحت است.

او مدتي بود كه خيلي بدخلقي مي‌كرد و عصباني بود. چند بار پرسيدم چه شده است جواب نداد بعد از چندين‌بار سوال كردن بالاخره گفت، رضا او را مورد تجاوز قرار داده ‌است. اين مرد مقابل چشمان ندا اين كار را انجام داده بود. وقتي اين موضوع را متوجه شدم به نسرين گفتم او را به خانه بكشان تا بكشيمش.

نسرين با او قرار گذاشت من يك پارچ اسيد تهيه كردم و قرار شد كه رضا را بسوزانيم. وقتي زنم اسيد را روي او ريخت من هم با ميله‌اي آهني به سرش كوبيدم و او روي زمين افتاد و براي اينكه مطمئن شوم مرده‌ است وي را با طناب خفه كردم.

متهم ادامه داد: جسد را داخل كيسه‌اي سياه رنگ قرار داديم و به منطقه استخر تهران برديم و در آنجا رهاكرديم.

در ادامه، نسرين در جايگاه حاضر شد. او اتهام مشاركت در قتل را رد كرد و گفت: من در قتل نقشي نداشتم اما قبول دارم رضا را با اسيد سوزاندم و تنهايي اين كار را‌كردم.

او گفت: چند روزي بود كه مقتول، راننده سرويس ندا شده‌بود. من به او اعتماد داشتم چون فكر مي‌كردم همسايه ماست و آزاري به من نمي‌رساند اما يك روز وقتي براي بردن ندا آمده بود، وارد خانه شد و در برابر چشمان دخترم به اجبار مرا مورد آزار قرار داد.

من خيلي ناراحت بودم اما به خاطر اينكه زندگي‌ام از بين نرود چيزي نمي‌گفتم تا اينكه او دوبار ديگر اين كار را تكرار كرد. خيلي عذاب مي‌كشيدم و تصميم گرفتم موضوع را به شوهرم بگويم و بعد هم نقشه قتل را طراحي كرديم.

او در آخرين دفاعياتش تاكيد كرد نقشي در قتل نداشت و فقط مقتول را با اسيد سوزانده‌است.

بعد از پايان جلسه دادگاه، هيات قضات شعبه ۱۱۳ وارد شور شدند و حامد، متهم رديف اول را در اتهام قتل، مجرم شناختند و به قصاص و به خاطر شركت در اسيدپاشي به زندان محكوم كردند. همچنين نسرين، متهم رديف دوم هم به جرم معاونت در قتل، اسيدپاشي و رابطه نامشروع به زندان و شلاق محكوم شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج