۲۲۸۲۳۱
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

تولید محصولات بنز و فولکس‌ واگن در ایران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از انعقاد قرارداد تولید محصولات سواری و تجاری بنز در ایران در آینده نزدیک خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از انعقاد قرارداد تولید محصولات سواری و تجاری بنز در ایران در آینده نزدیک خبر داد.

هاشم یکه‌زارع امروز سه‌شنبه در نشستی اظهار کرد: اخیرا مذاکرات خوبی با بنز داشتیم و این شرکت تصمیم گرفته به صورت تمام قد وارد بازار ایران شود.

وی با بیان اینکه ظرف دو سه ماه آینده دفتر شرکت بنز مجددا در ایران راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین طبق توافقات صورت گرفته به زودی قرارداد پنج ساله‌ای با بنز امضا خواهد شد که بر اساس آن شرکت ستاره ایران به عنوان واردکننده و شرکت تاپ خودرو به عنوان تولیدکننده کار واردات و همچنین تولید و عرضه خودروهای بنز در ایران را آغاز خواهند کرد. ضمن آنکه بنز ابراز تمایل کرده ۵۰ درصد شرکت ستاره ایران را خریداری کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: همچنین به زودی قرارداد ۱۰ ساله‌ای در حوزه تولید خودروهای تجاری با بنز امضا خواهد شد که این کار با ساخت داخل مناسبی در ایران همراه خواهد بود. ضمن آنکه در این حوزه نیز بنز اعلام آمادگی کرده که ۳۰ درصد سهام شرکت ایدم را خریداری و تولید موتورهای روز جهان را آغاز کند. شرکت محورخودرو که تولیدکننده اکسل است نیز فعالیت‌های خود با بنز را توسعه خواهد داد. به طور کلی نیز باید گفت که فعالیت بنز در ایران بسیار گسترده‌تر از قبل خواهد بود.

شرایط برای چینی‌ها سخت می‌شود

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرنوشت خودروسازان چینی در بازار ایران در شرایط پس از تحریم، اظهار کرد: در گذشته چینی‌ها توانستند با استفاده از فرصت ایجاد شده در ایران حضور یابند. البته درست است که قیمت خودروهای چینی مقداری جذاب است اما این خودروها از نظر کیفیت و مشخصات فنی نمی‌توانند با خودروهای اروپایی رقابت کنند بنابراین با آمدن خودروسازان بزرگ دنیا به ایران شرایط برای چینی‌ها سخت خواهد شد.

یکه‌زارع در پاسخ به آینده همکاری این شرکت با خودروسازان چینی، اظهار کرد: حداکثر پنج درصد سبد محصولات ما به خودروهای چینی اختصاص خواهد یافت اما اینکه طرف خودروی چین را کاملا نفی کرده یا به آن تکیه کنیم هر دو نادرست است. خودروسازان چینی نیز باید قیمت و کیفیت محصولات خود در ایران را تغییر دهند. در حال حاضر در بازار می‌گویند به دلایلی همچون خدمات پس از فروش و نظایر آن اگر خودروی چینی می‌خرید صاحب اول و آخرش خودتان خواهید بود.

مذاکره با فولکس واگن

یکه‌زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال شراکت ایران خودرو با شرکت فولگس واگن اظهار کرد: شرکت فولگس واگن مذاکراتی با ایران خودرو داشته است. سیاست ما در مذاکرات با این شرکت مانند دیگر شرکت‌های خارجی موضوعاتی همچون ساخت داخل، سرمایه‌گذاری، انتقال دانش فنی و صادرات بوده است اما در نهایت اینکه شریک فولگس واگن در ایران چه شرکتی خواهد بود اجازه دهید از سوی خود این شرکت اعلام شود. با این حال از نظر ما فولگس واگن یکی از گزینه‌های مناسب برای شراکت با ایران خودرو است.

احتمال قطع همکاری با پژو

وی در رابطه با سرنوشت همکاری با شرکت رنو خاطرنشان کرد: تا سال گذشته قرارداد رنو با ایران خوردو و سایپا در قالب رنوپارس و برای تولید تندر ۹۰ بود. در گذشته قرار بود رنو کارخانه‌ای با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار دستگاه تندر ۹۰ در ایران احداث کند و مجموعا سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه ال ۹۰ در ایران تولید شود که در عمل این اتفاق نیفتاد و تاکنون حداکثر ۴۰۰ هزار دستگاه تندر ۹۰ تولید شده و رنو در ایران سرمایه‌گذاری نکرد.

وی ادامه داد: همکاری ما با رنو از یک سال قبل از قالب شرکت رنوپارس خارج شده و ایران خودرو مستقیما با رنوی فرانسه مذاکره می‌کند. در این زمینه برای تولید خودروهای کپچر کلیو ۴ و خودروی کوئد به نتیجه رسیده‌ایم. خودروهای کوئد خودرویی نسبتا ارزان قیمت است که می‌توانند به عنوان رقیب پراید مطرح شده و برنامه‌ریزی ما تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه از این خودرو است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه رنو می‌تواند به شریک اصلی ما تبدیل شده و حذف‌کننده پژو باشد، درباره فیس‌لیفت تندر۹۰ خاطرنشان کرد: فیس لیفت تندر ۹۰ از پروژه‌هایی بود که قبل از ورود من در ایران خودرو آغاز شد و اگر من بودم این پروژه را آغاز نمی‌کردم. با این حال این محصول تا پایان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

یکه‌زارع در رابطه با چگونگی همکاری با شرکت پژو اظهار کرد: بعد از تحریم‌ها پژو در اقدامی غیرعاقلانه و ناجوانمردانه بازار ایران را ترک کرد و ۸۰۰۰ کارگر این شرکت در فرانسه بیکار شدند بنابراین پژو باید بداند که اولا در رابطه با رفتاری که در گذشته داشته باید پاسخگو باشد و دوما حداقل تا این لحظه این شرکت نباید مطمئن باشد که قراردادی که برای همکاری با آن آماده شده حتما امضا می‌شود و اگر امضا شد این شرکت شریک اصلی ما خواهد بود.

وی ادامه داد: شرکت‌های مختلفی برای همکاری با ما ابراز علاقه کرده‌اند و ما بر اساس منافع ملی شریکی را انتخاب خواهیم کرد که مقتدر و بزرگ بوده و به تعهدات خود پایبند باشد.

و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پژو چگونه بایدرفتار گذشته خود را جبران کند، خاطرنشان کرد: در این زمینه مشکلات ناشی از خروج پژو در ایران در مذاکرات مطرح شده که ممکن است تبدیل به عدد و رقم شود و آن را از پژو مطالبه خواهیم کرد اما اینکه چه رقمی شود و چه زمانی مطالبه شود، مذاکره خواهد شد. پژو اگر به عنوان شریک اصلی ما انتخاب شد باید آن را جبران کند یا اینکه خسارت ما را به صورت ارزی پرداخت کند.

یکه‌زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ضمانت اجرایی قراردادهای جدید با خودروسازان چیست که در آینده این شرکت را به هر دلیلی ایران را ترک نکنند، اظهار کرد: مفاد قراردادها به گونه‌ای تنظیم می‌شود که طرف خارجی احساس نکند به راحتی می‌تواند ایران را ترک کند. به عنوان مثال اگر در قرارداد گذشته با پژو این موضوع مورد توجه قرار می‌گرفت از همان زمان خسارت به پای پژو نوشته می‌شد. همچنین وقتی همکاری و کار در ایران برای خارجی‌ها جذاب باشد خودشان تمایلی به ترک ایران نخواهند داشت.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر استقرار کارشناسان پژو در ایران خودرو، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد. در پنج شش ماه اخیر در جریان مذاکرات صورت گرفته در زمینه نوع همکاری‌ها کارشناسان این شرکت به ایران رفت و آمد داشته‌اند اما مقیم نبودند. به عنوان مثال برخی از کارشناسان پژو در سابکو جلساتی با شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی برای بررسی نحوه همکاری‌ها داشته‌اند البته این موضوع طبیعی بوده و ممکن است کارشناسان فولگس واگن و فیات نیز بیایند و رفت و آمد داشته باشند.

تولید پژو۴۰۵ تا دو سال و نیم دیگر

یکه‌زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در قرارداد جدید با خودروسازان خارجی خودروها با چه سطح قیمتی تولید خواهند شد، گفت: مطمئنا ما توجه داریم که خودرویی در سطح قیمتی ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان داشته باشیم. البته هیچ شرکتی نمی‌تواند با هر میزان ساخت داخل خودرویی در سطح قیمتی خودروهای فعلی تولید کند بنابراین خودروهای فعلی حداقل ۳۰ درصد ارزان‌تر از خودروهای جدید خواهند بود زیرا در خودروهای جدید بخش کیفیت از پایه مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به این پرسش که محصولات فعلی تا چه زمانی تولید می‌شوند، گفت: ‌در فاز اول در اواخر سال ۱۳۹۶ خط تولید پژو ۴۰۵ متوقف خواهد شد. البته ما در این زمینه پیش قدم بوده و خط تولید وانت پیکان را نیز اواخر سال قبل متوقف کردیم بنابراین برخی شرکت‌های داخلی نیز باید در این زمینه اقدام کرده و نسبت به متوقف کردن تولید برخی محصولات خود اقدام کنند.

قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر کاهش قیمت خودروهای داخلی در شرایط پس از تحریم اظهار کرد: اینکه برخی می‌گویند با توافق صورت گرفته نه تنها قیمت خودرو بلکه قیمت دیگر کالاها نیز کاهش می‌یابد نادرست است. در این زمینه فکر می‌کنم که دولت به سمت ثبات در نرخ ارز حرکت خواهد کرد و اینگونه نیست که ارز ارزان شود. با ثبات در نرخ ارز و باقی اتفاقات، واحدهای تولیدی به تدریج فعال خواهند شد و اشتغال افزایش و قدرت خرید مردم نیز رشد می‌کند.

یکه‌زارع ادامه داد: البته با توافق برخی مشکلات و هزینه‌ها مانند نقل و انتقال ارز از بین می‌رود با این حال هزینه‌های دیگری وجود دارد که این هزینه‌ها به صنعت خودرو اضافه شده و مطمئنا کاهش قیمتی نخواهیم داشت.

احتمال راه‌اندازی خط تولید خودرو در کشور آذربایجان

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه ایران خودرو برای تولید در کشور آذربایجان اظهار کرد: در تولیدات خارجی حتما باید یک سرمایه‌گذار در آن کشور با ایران خودرو مشارکت کند. در این زمینه با یک نفر در آذربایجان مذاکره کرده‌ایم که خط تولید محصولات در این کشور راه‌اندازی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مذاکرات ما با خودروسازان خارجی، کشورهایی که در مذاکرات هسته ای موضع مناسبی در قبال ایران نداشتند و به حقوق مردم ایران توجه نکردند مورد توجه قرار خواهند گرفت و به این موضوع توجه خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: فکر نمی‌کنم مقام خودرویی با وزیر امور خارجه فرانسه به ایران بیاید. البته من در این زمینه در جلسه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت با فابیوس حضور خواهم داشت.

مذاکره با سوزوکی ژاپن

یکه زارع در پاسخ به سوالی مبنی بر مذاکره این شرکت با خودروسازان آمریکایی اظهار کرد:‌ ما تابع سیاست‌های نظام هستیم و تاکنون با هیچ شرکت آمریکایی مذاکره نشده است. مذاکراتی با شرکت سوزوکی ژاپن داشتیم و در زمینه تولید سه محصول سوئیفت، سیاز و فلریون به توافق رسیده‌ایم. فلریون با تیراژ بالا تولید خواهد شد و می‌تواند رقیب محصولات کوچک شرکت‌های دیگر باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    آره والا خدا کنه این پرایدای مزخرف جمع بشه سایپا حسابی پول چاپیدا با این ماشین های مزخر فش

  • shervin

    فقط خدا كنه ب جاي هاچ بك چيني فولكس گل دوباره برگرده ايران

  • بدون نام

    بدبخت شدیم رفت
    ابرومون میره
    موتور بنز رو میکنن تو جی ال ایکس
    موتور میره اتق جا میمونه :))

  • محسن ایرانی

    ما تابع سیاست‌های نظام هستیم و تاکنون با هیچ شرکت آمریکایی مذاکره نشده است !!!!

    چی ؟! یعنی جون مردم مهم نیست ! یعنی به خاطر منافع نظام میخواید پراید تولید کنید و ملت رو به کشتن بدید که یه وقت خدایی نکرده از بلاد کفر ! ( آمریکا ) ماشین با کیفیت و درجه یک وارد نشه !!!؟؟؟


    تورو جان عزیزت تایید کن هیچ جاش توهین نداره فقط میخوام ببین کسی این سوالو میتونه جواب بده ؟!

  • بدون نام

    خدا رو شکر مردیم از دست این محصولات مزخرف ایران خودرو. ماشین رو دو ماهه تحویل گرقتیم دو بار صفحه کلاج عوض کردن هنوز همون آشه همون کاسه.

  • بدون نام

    محصولات ایران خودرو که خیلی بی کیفیت تر از ماشین های چینیه

  • پارسا

    خداکنه فقط دیگخ از فرانسه ماشین نیارن که واقعا آشغالن ماشیناش.ماشینای آسیایی بهترن کم سوخت و کم استهلاک

  • ایرانی

    به نظر من کارخانه ایران خودرو باید کاملا متحول بشه!
    تمام خط تولیدهای قدیمی و فرسوده سیستم های عهد بوق بایستی با سیستم ها و تکنولوژی ها جدید جایگزین بشه!
    حضور آلمان که قدرت برتر اقتصاد و تکنولوژی جهان هستش میتونه معجزه ای در این زمینه باشه!
    سیستم های کنترل کیفیت مدرن، ربات های پیشرفته، موتورهای خودروی پیشرفته جهان با حداقل آلودگی و مصرف سوخت، آموزش کارشناسان ایرانی و غیره تنها بخشی از این اقدامات خواهد بود

  • shervin

    فقط خدا كنه ب جاي هاچ بك چيني فولكس گل دوباره برگرده ايران

  • بدون نام

    خوش بحال ماشین سوارها مردم که بد بختند.

  • بدون نام

    گفتند که تحریم باعث گرانی هاست !!!!گفتند که تحریم باعث گرانی هاست !!!!گفتند که تحریم باعث گرانی هاست !!!!گفتند که تحریم باعث گرانی هاست !!!!گفتند که تحریم باعث گرانی هاست !!!!گفتند که تحریم باعث گرانی هاست !!!!

  • علیکوته

    تمام صحبتها آقای مدیر عامل گروه صنعتی قبول اما یک سوال !!! درجواب ارزان شدن قیمتها آخر این جه جوابیه که میده (هزینه های دیگری هم هست) خوب ملت شما بیاییددست کنید توی جیب مبارک

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج