رتبه ایران در تلفات رانندگی
یک کارشناس ایمنی و ترافیک با اشاره به رتبه بالای ایران در تلفات رانندگی، گفت: در کنار خودرو، جاده ها هم سهم بالایی در سوانح رانندگی منجر به مرگ دارند.
بهروز غروی با بیان اینکه در دهه اخیر وضعیت جاده ها در کشور وخیم تر شده است، گفت: در سال ۲۰۰۷ رتبه ایران در تلفات جاده ای ۱۶۸ بود که در سال ۲۰۱۱ این رتبه به ۱۷۷ از میان ۱۸۰ کشور جهان رسیده است.
وی با بیان اینکه توصیه کارشناسان این است که باید از رویکردهای بازدارنده برای جلوگیری از تصادفات استفاده کرد، افزود: انسان به عنوان یک موجود جایزالخطا شناخته می شود که باید سایر عوامل موثر در تصادفات مانند طراحان، مدیران و بهره برداران راه ها توجه بیشتری داشته باشند.
این کارشناس ایمنی و ترافیک با اشاره به اینکه در کنار خودروها برخی جادهها و راههای کشور هم استاندارد کافی را ندارند، اظهار داشت: مسدود شدن برخی مسیرها به دلیل سانحهپذیر بودن و داشتن آمار بالای حوادث از سوی پلیس نشان میدهد که این بخش نیز در بروز حادثه نقش دارد.
غروی با بیان اینکه سرعت غیرمجاز هم از اصلی ترن عوامل سوانح جاده ای در کشور است، گفت: جاده و خودرو، سهم زیادی در سوانح جاده ای منجر به مرگ دارند.
نظر کاربران
وقتی خود پلیس به قوانین احترام نمی ذاره هیچ توقعی از عوام نیست. اگر دقت کنید پلیس ما روی خطوط سفید حرکت میکنه، جاهای توقف ممنوع می ایسته، به خط عابر پیاده توجه نمیکنه و ....
تنها کاری که پلیس ما بلده جریمه کردن ماشینهایی هستش که به دلیل نبود پارکینگ مجبورن خلاف پارک کنن.
پاسخ ها
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
غرور رو هم باید به عوامل تصادفات اضافه کرد
177 از 180 باید مسببان این همه مرگ و میر جاده ای محاکمه بشن .