۲۲۲۰۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بزرگراه چمران؛ بهترين گزينه احداث مونوريل

بر اساس بررسي‌هاي كارشناسي كميسيون عمران، مسير بزرگراه چمران يكي از گزينه‌هاي مناسب براي مونوريل است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينكه شوراي شهر به دور از مسايل سياسي موضوع "مونوريل" را دنبال مي‌كند، گفت: بر اساس بررسي‌هاي كارشناسي كميسيون عمران، مسير بزرگراه چمران يكي از گزينه‌هاي مناسب براي مونوريل است.

خسرو دانشجو با اشاره به اينكه راه‌اندازي تراموا و مونوريل در نقاطي كه به عنوان پهنه گردشگري در طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران شناسايي شده است، قابل بررسي است، افزود: مونوريل به عنوان يك مد حمل و نقلي، موضوعي علمي است كه در چندسال اخير به يك موضوع سياسي تبديل شد.

وي با تاكيد بر اينكه شهر تهران مي‌توانست از قابليت‌هاي مونوريل منتفع شود، اظهار كرد: اين در حالي است كه به دليل سياسي شدن موضوع موافقت و مخالفت با مونوريل معناي سياسي پيدا كرده و عده‌اي تنها به اين دليل به مونوريل « نه» يا « آري» گفتند كه از مخالفت آنها برداشت سياسي مي‌شد.

دانشجو با بيان اينكه موضوع مونوريل چندين‌بار در كميسيون عمران مطرح و گزارش آن توسط مشاور ارائه شد، افزود: نقاطي از شهر كانديداي احداث مونوريل هستند كه از آن جمله مي‌توان به مسير بزرگراه چمران اشاره كرد؛ اما به دليل سياسي شدن اين موضوع كارهاي كارشناسي به نتيجه نرسيد.

وي موضع كميسيون عمران شوراي شهر را در قبال مونوريل اينطور تشريح كرد: اگر اين مساله سياسي نشود و علمي و شدني باشد از آن حمايت مي‌كنيم.

سخنگوي شوراي شهر تهران با بيان اينكه هر خط مونوريلي علمي نيست، خاطرنشان كرد: همه نقاط تهران ظرفيت راه‌اندازي مونوريل را ندارند، كما اينكه با وجود فقدان ظرفيت كافي براي BRT در برخي نقاط شهر، از اين سامانه استفاده شد.

دانشجو با اشاره به اينكه شوراي شهر مونوريل را يك صورت حمل و نقل عمومي به روز و علمي مي‌داند، افزود: اگر شهرداري تهران اعلام كند كه مي‌خواهد در مسيري مونوريل طراحي كند، به آن نگاه علمي مي‌كنيم و فارغ از مسايل سياسي درباره آن اعلام نظر خواهيم كرد.

وي در خاتمه توصيه كرد كه شهرداري، شوراي شهر و رسانه‌ها مراقبت كنند كه موضوع مونوريل دوباره سياسي نشود، چرا كه در غير اين صورت شهروندان باز هم از مزاياي اين سامانه حمل و نقل عمومي محروم خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج