آوینا_استیکی 2
adexo3
۲۱۹۷۳۹
۲۲ نظر
۵۰۱۱
۲۲ نظر
۵۰۱۱
پ

اعتراض رئیس صدا و سیما به «شمعدونی»

رییس رسانه ملی در تذکری به معاونت سیما درخصوص پخش یک سریال توهین آمیز به خانواده ایرانی خواستار ارایه توضیحات وی شد.

مشرق نیوز: محمد سرافراز رییس رسانه ملی در تذکری به علی اصغر پورمحمدی معاونت سیما درخصوص پخش مجموعه تلویزیونیِ توهین آمیز «شمعدونی» خواستار ارایه توضیحات وی در این زمینه شد.

در دوره گذشته معاونت سیما، مجوز ساخت مجموعه تلویزیونیِ «شمعدونی» با فیلم نامه ای مشخص ارایه شد که کارگردان در خلف وعده ای آشکار، برخلاف فیلم نامه مصوب، روایت دیگری را در قالب فیلم تدوین شده، ارایه کرد. همین موضوع باعث شد با اینکه هزینه هنگفتی بابت این فیلم به کارگردان و عوامل پرداخت شده بود اما ممنوعیت پخش آن از سوی معاونت وقت سیما رسما اعلام شد.

در دوره مدیریت جدید معاونت سیما تاکنون هیچ مجموعه جدی تلویزیونی کلید نخورده است و تاکنون صرفا از تولیدات گذشته استفاده شده است از طرف دیگر معاونت جدید سیما دستور پخش برخی سریال های ممنوع مانند «شمعدونی»، «جاده قدیم» و... را داد.

اخیرا برخی مدیران سابق صدا و سیما، انتقاداتی را نسبت به وضعیت کنونی معاونت سیما به سرافراز منتقل کرده اند سرافراز نیز شخصا بعد از بررسی اعتراض نسبت به پخش مجموعه تلویزیونیِ «شمعدونی» نسبت به پخش این سریال اعتراض کرده بود که در پاسخ گفته شد: «این سریال برای دوره قبل بوده است» و وی در پاسخ اظهار داشته «حالا اگر سمی از گذشته به جای مانده بود شما باید بدهید که مردم بخورند. این سریال برای دوره مدیران سابق صدا و سیما بوده و به علت مغایرت آن به سبک زندگی ایرانی و اسلامی در همان دوره اجازه پخش آن داده نشده بود. در دوره جدید با کمبود فیلم های داخلی نمایش می دهید؟!»

کارگردان سریال شمعدونی در سابقه سریال ‌سازی ‌اش اثری مثل ساختمان پزشکان را دارد که از نظر کارشناسان نه‌ تنها ثمره ‌ای برای خانواده‌ ها نداشت بلکه برخی ملاحظات زندگی اجتماعی و خانوادگی را با بدآموزی‌ هایی که در لایه ‌ها و لفافه خنده و طنز پیچیده شده بودند، هم تخریب می‌کرد. نقدهایی که نسبت به سریال ساختمان پزشکان وارد شد، کار را به جلسات و نشست‌ هایی با حضور کارشناسان جامعه و خانواده کشاند و تکرار همان اشتباهات در این سریال اثبات کرد که این شمعدونی لایق خانواده‌های بافرهنگ ایرانی نیست.

پس از تغییراتی که در کادر مدیریتی رسانه ملی ایجاد شد و برخی اصلاحات و جراحی‌ها که ذیل عنوان «چابک‌سازی» صورت گرفت، بارقه‌ هایی از امید نسبت به تغییر رویکرد رسانه ملی در نوع نگاه به نیازهای مخاطب، مقابله با هجمه‌ های ماهواره‌ای نسبت به خانواده و اجتماع، چرخش استراتژی و راهبرد کلی و جزیی صداوسیما از ابن الوقت بودن و تقلیدهای ناشیانه به نوآوری‌های جذاب و حرکت در مسیر سیاست‌های فرهنگی انقلابی و درازمدت و... در حال شکل‌گیری بود. اما متأسفانه حذف محترمانه سریال در حاشیه و جایگزینی سریال شمعدونی نشان داد که بیشتر از مخاطبان، جلب نظر برخی جریان‌های خاص و اصطلاحا دست‌های پشت پرده از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.

نکته اینکه مشخص نیست کسی مثل کارگردان سریال شمعدونی که سابقه کار نامأنوس و مخرب ساختمان پزشکان را در کارنامه‌اش دارد چرا باید مجددا با همان نگاه و جهت ‌گیری غیرقابل توجیه در آثارش به تلویزیون برگردد؟! آیا طنزسازان همگی به سفر چین و ماچین رفته ‌اند و شهر خالی از طناز شده و مسولان صداوسیما از سر اجبار آزموده‌ای مردود شده را دوباره مورد آزمایش قرار داده‌اند؟! آیا خواست و ذائقه مخاطب اصلاً محلی از اعراب برای این دوستان دارد؟! یا اینکه هنوز موج تغییرات به دهکده‌ های پایین‌ دست صداوسیما نرسیده است؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی اصلا تلویزیون و سریال های مزخرف آن را نگاه می کند که نگران محتوا و بداموزی های ان باشید!!!!؟

      پاسخ ها

      • ......

        مرسی بهترین جمله بین این همه اظهار نظر

    • omid

      آقا تازه یادش افتاده بعد اینکه سریال تموم شد واقعن که عجب مسئولهایی داریم

    • بدون نام

      هرشب وبا علاقه و اشتیاق سریال رو میدیدیم . نسبت به سایر برنامه های بی خاصیت صدا وسیما ،بسیار جالب و با نمک بود. منتظر کار جدید سروش خان صحت هستیم.

    • بدون نام

      جلوی کار مهران مدیری رو گرفتن به خاطر چی مثلا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خاطر اینکه کل مملکت ماست ماست

    • بدون نام

      نویسنده جهت دار و کاملا با غرض و مرض این متن رو نوشته. ساختمان پزشکان بد بود؟؟؟؟؟

    • زهره

      شمعدونی واقعا سریال بدی بود، ولی سریال ساختمان پزشکان از بهترین سریالهای طنز تلویزیون بود.

    • فرزاد

      اتفاقا ساختمان پزشکان یکی از بهترین سریالهای تلویزیونه

    • بدون نام

      ساختمان پزشکان یکی از قویترین طنزهای چندساله اخیر بود. کما اینکه تا به حال چندین مرتبه از شبکه های نسیم و اچ دی تکرار شده. کدوم منبعی ادعا میکنه که ساختمان پزشکان مخرب بوده؟
      ولی شمعدونی برخلاف ساختمان پزشکان بسیار بسیار ضعیف بوده...

    • حمید

      سریال ساختمان پزشکان یکی از بهترین طنز های تلویزیون می باشد.

    • بدون نام

      ما "ماهواره" داریم با شمعدونی سریال فرار از زندان رو میدیم خیلی قشنگه

    • الی

      حیف که جای سریال مهران مدیری ، همچین فیلم لوده و مسخره و بی محتوایی باید جایگزین بشه ، از سروش صحت انتظار چنین فیلم ضعیفی رو نداشتم چون واقعا ساختمان پزشکان قشنگ بود اما شمعدونی افتضاح بود ، فقط و فقط مهران مدیری

    • Mammad

      انصافا ساختمان پزشکان سریال قشنگی بود لطفا چرت و پرت ننویسید تو سایتتون...
      ولی شمعدونی افتضاح بود اصلا می دیدیدش باید درجا میرفتید توالت

    • بدون نام

      ساختمان پزشکان خیلی خوب بود.اماسریال شمعدونی واقعأسریال بدآموزی بودمخصوصادیالوگهای اون پسربچه
      همش توهین به بزرگترهابود.موقع پخش سریال کانال عوض میکردم.مهران مدیری کارش درسته چرااجازه کاربیشتربراش نمیدن.چندوقته سریال خوب پخش نمیشه

    • کیمیا

      واقعا دلیل این همه نظرات عجیب و غریب درک نمیکنم، شمعدونی یک سریال پر بیننده بود که طرفدارای زیادی داشت
      هرچند در غالب طنز بود اما واقعیتای جامعه ما رو به تصویر کشید
      نمیدونم چرا این سریال غیراخلاقی میدونن در حالی که وضع جامعه ما خیلی از این سریال بدتره

    • بدون نام

      بابا اینا همه خالی بندی که ازمعاونش توضیح می خواد میشه این سریال راندیده باشه

    • ندا

      والا تا الان که هر سریالی ساخته شده و پخش شده از نظر این مسولین مخرب بوده فقط فکر کنم یانگوم و جومونگ و این سریالهای کره ای و ژاپنی انگار خیلی با فرهنگ ما جور در میان ..بیشتر مردم این سریال رو دوست داشتند کاش نظر مخاطبین که مردم هستند یکم اهمیت داشت

    • هادی

      به نظر من باید همه شبکه ها روزی هشت بار سمت خدا رو پخش کنن تا این تند رو ها اروم بگیرن، خندیدن برای ایرانی خوب نیست! ضرر داره! این مطلب بالا یک انتقاد بچگانه و احمقانه است، ببینم این کامنتو میزاری یا نه برترینها؟

    • متین

      ساختمان پزشکان بد، سرزمین کهن بد، در حاشیه بد، شمعدونی بد، فلان بد، بهمان بد. هیچکی تلویزیون ایرانو که نگاه نمیکنه من میگم که خسته نشین...

    • بدون نام

      هر دوى اين فيلم ها واقعا از فيلم هايى بودند كه مورد پسند مخاطبان كه ما مردم باشيم قرار گرفتند و مهم همينه

    • بدون نام

      شمعدونی معرکه بود ساختمان پزشکان خارق العاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج