۲۱۶۸۲
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

واکنش سریع بانک ها به حمله هکرها

در چند روز اخیر شایعه ای در فضای وب سایت های فارسی و شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه شخصی توانسته رمز سه میلیون حساب بانکی را بدزدد و روی وبلاگ شخصی اش قرار دهد.

واکنش سریع بانک ها به حمله هکرها

هفت صبح: در چند روز اخیر شایعه ای در فضای وب سایت های فارسی و شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه شخصی توانسته رمز سه میلیون حساب بانکی را بدزدد و روی وبلاگ شخصی اش قرار دهد.

بعد از پخش شدن این شایعه بانک ها فورا اقدام به بستن حساب ها کردند. بعضی بانک ها هم مثل بانک اقتصاد نوین از طریق پیامک از مشتریان خود خواستند به شعب بانکی مراجعه و کارت بانکی جدید دریافت کنند.

واکنش سریع بانک ها به حمله هکرها

بانک ملت هم سریعا نسبت به این مساله واکنش نشان داد و با ارسال ای میل به مشتریان خود اطلاع داد کارت شان به علت موارد امنیتی غیرفعال شده و باید برای فعال کردن مجدد به ۱۲۰۰ شعبه معرفی شده مراجعه کنند اما نکته تاسف برانگیز اینجاست بعضی از بانک ها هنوز هیچ اقدامی انجام نداده اند.

عملکرد منفعلانه بخش انفورماتیک این بانک ها در قبال این موضوع جای سوال دارد. لیست بانک هایی که مورد این حمله اینترنتی قرار گرفته اند شامل ملت، کشاورزی، توسعه تعاون، ملی، پست بانک، رفاه، پاسارگاد، پارسیان، مسکن، کارآفرین، اقتصاد نوین، دی، صادرات،انصار، سامان، تات، سینا، سپه، شهر، تجارت و سرمایه می شود.

در هر صورت اگر در هریک از بانک ها حساب دارید لازم است به شعب بانک تان مراجعه کنید یا تماس بگیرید که اگر لازم است عابربانک تان را عوض کنند و سایر اقدامات امنیتی لازم را برای شما انجام دهند.


پسورد مرا چه کسی دزدید؟

اگر به وبلاگ شخصی که ادعا می کند توانسته از طریق نفوذ به سیستم بانک ها این اطلاعات را کسب کند مراجعه کنید نامی از شرکتی می بینید که در زمینه بانکداری الکترونیک فعالیت می کند و قبلا با چندین بانک داخلی قرارداد بسته تا کارهای نرم افزاری آنها را انجام دهد.

شخصی که این وبلاگ را تاسیس کرده «خسرو ز.ف» نام دارد که قبلا در همین شرکت مشغول کار بوده اما بعد ظاهرا با مدیران این شرکت اختلاف پیدا می کند. او متولد تبریز است و از چند سال پیش به عنوان مدیر واحد نرم افزار شرکتی مشغول کار بوده است. آنطور که خود او شرح داده از مدت ها پیش تحت تعقیب پلیس اینترنتی کشور بوده و مجبور به گریز از کشور شده است.


اطلاعیه بانک مرکزی

دیشب بانک مرکزی اطلاعیه ای در این مورد منتشر کرد: «به اطلاع می رساند در پی بروز برخی شایعات در فضای مجازی و به منظور ارتقای سطح ایمنی، ایجاد محدودیت در دسترسی غیرمجاز در شبکه کارتی کشور و حفاظت مشتریان در مقابل مخاطرات احتمالی ناشی از آن، به بانک های کشور ابلاغ شده ضمن اعلام مراتب به دارندگان کارت هایی که طی چند ماه گذشته رمز خود را تغییر نداده اند، با مراجعه چند ماه گذشته رمز خود را تغییر نداده اند، مراجعه به خودپردازها یا شعب بانک مربوطه نسبت به تغییر رمز کارت اقدام نمایند.

ضمن پوزش از برخی مشتریان بانک ها که ناچار به تغییر اجباری رمز خود هستند، لازم به ذکر می داند اتخاذ این تمهیدات صرفا به منظور ارتقای سطح ایمنی کارت ها صورت پذیرفته و در ادامه توصیه های قبلی این بانک و بانک های کشور مبنی بر رعایت نکات امینی درخصوص نگهداری و کاربری کارت ها به مشتریان اکیدا توصیه می شود، حداقل هر سه ماه یک بار نسبت به تغییر رمز اول و دوم (اینترنتی) کارت خود اقدام کرده و از قراردادن رمزهای کارت در اختیار اشخاص دیگر تحت هر عنوان جدا اجتناب فرمایند.»


واکنش بانک پاسارگاد

تماس با تلفن مشاوره و اطلاع رسانی بانک پاسارگاد اطلاعات دیگری را در اختیار خبرنگار هفت صبح قرا داد. اپراتور اطلاع رسانی این بانک به خبرنگار هفت صبح اعلام کرده شماره کارت و رمزهایی که منتشر شده متعلق به کارت های قدیمی بانک پاسارگاد است.

او می گوید مدت ها قبل از این اتفاق خود بانک پاسارگاد طبق فراخوانی تمام کارت های قدیم را با کارت های جدید تعویض و کارت های قبلی را مسدود کرده بود. به گفته این مشاور هیچ گونه اطلاعاتی از کارت های جدید بانک پاسارگاد منتشر نشده اما برای اطمینان بهتر است تمام مشتریان رمز عابربانک های خود را تغییر دهند.

او در پاسخ به شایعات منتشر شده می گوید رمز اینترنتی هیچ کدام از کارت ها منتشر نشده و رمز منتشر شده نوعی رمز مخفی است که برای فعالیت های درون بانکی مورد استفاده قرار می گیرد. به گفته مشاور فوق رمزهای چهار رقمی لو رفته هم فقط با داشتن کارت عباربانک ها می تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد و بدون در اختیار داشتن کارت عابربانک ها چنین امکانی وجود ندارد.


انکار بانک پارسیان

ارتباط با مرکز تماس بانک پارسیان جواب های جالبی را به همراه داشت. کارشناس این بانک به خبرنگار هفت صبح می گوید هیچ گونه سرقتی از رمز کارت ها صورت نگرفته است.

او در پاسخ به این سوال که پس چرا کارت برخی مشتریان بانک پارسیان مسدود شده است، می گوید: بانک پارسیان سیستم های خود را به روزرسانی کرده است که این به روزرسانی باعث شده کارت برخی مشتریان این بانک مسدود شود. کارشناس فوق می گوید این دسته از مشتریان باید با مدارک شناسایی خود به بانک ها مراجعه و رمزهای جدید خود را دریافت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج