۲۱۰۸۷۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آخرین وضعیت سالمندی در کشور

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: بر اساس آمارهای موجود استان گیلان با ۱۱ درصد بیشترین آمار سالمندان را به خود اختصاص داده و سیستان و بلوچستان نیز دارای کمترین تعداد این افراد است.

خبرگزاری مهر: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: بر اساس آمارهای موجود استان گیلان با ۱۱ درصد بیشترین آمار سالمندان را به خود اختصاص داده و سیستان و بلوچستان نیز دارای کمترین تعداد این افراد است.

فرید براتی سده افزود: در حال حاضر تعداد سالمندان نسبت به سال های قبل افزایش یافته و هم اکنون با جمعیت جوان زیادی نسبت به سالهای قبل مواجهیم و همین باعث می شود طی سالهای آینده جمعیت سالمندان نیز نسبت به حال حاضر افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان بیشترین آمار سالمندان بالای ۶۰ سال کشور را دارد، گفت: این استان بیش از ۱۱ درصد جمعیت سالمند را در خود جای داده و بر اساس تحقیقات و آمارها هنگامی که تعداد جمعیت سالمندان به ۱۲ درصد برسد با پدیده بحران سالمندی مواجه خواهیم شد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: به منظور جلوگیری از این بحران در سالهای آینده باید از هم اکنون برنامه ریزی و اقدامات لازم برای ارائه خدمات به سالمندان انجام شود اما هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده ایم که با تصویب سند سالمندی، امیدواریم دستگاهها فعالیت های خود را در این خصوص آغاز کنند.

به گفته وی، در استان گیلان سطح ارائه خدمات بهداشتی، پزشکی و همچنین سطح سلامت مردم بالاتر از استان های دیگر است و بر همین اساس تعداد سالمندان آنها نیز بالاترین آمار را در کشور دارد و از سوی دیگر میزان زاد و ولد نیز در این استان بالاست.

براتی افزود:چنانچه نیازهای سالمندان رفع نشود با افزایش تعداد و همچنین سطح مشکلات این افراد با چالش بزرگی در کشور مواجه خواهیم شد، بنابراین جا دارد که مسئولان نسبت به تصویب سند ملی سالمندان اقدام نمایند.

وی همچنین استان سیستان و بلوچستان را دارای کمترین تعداد سالمندان دانست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج