۲۰۶۱۵۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مرگ قربانی تجاوز پس از ۴۲ سال بیهوشی

یک پرستار هندی در سال ۱۹۷۳ میلادی مورد تجاوز قرار گرفت و از آن زمان تا امروز در کما بسر ‌برد. این زن پس از ۴۲ سال درگذشت و مرگ او بحث درباره کمک به آسان‌مرگی (اوتانازی) را دوباره داغ کرد.

خبرآنلاین: یک پرستار هندی در سال ۱۹۷۳ میلادی مورد تجاوز قرار گرفت و از آن زمان تا امروز در کما بسر ‌برد. این زن پس از ۴۲ سال درگذشت و مرگ او بحث درباره کمک به آسان‌مرگی (اوتانازی) را دوباره داغ کرد.

آرونا شانباوگ بیش از چهار دهه در کما بود. در سال ۱۹۷۳ یکی از نظافتچی‌های بیمارستانی در بمبئی به او تجاوز کرد.

این مرد در یکی از شب‌های نوامبر آن سال وقتی آرونا شانباوگ را تنها گیر آورد با یک زنجیر او را به تخت بست و گلوی او را چنان فشرد که مغز این زن بر اثر نرسیدن اکسیژن برای همیشه صدمه دید و پس از آن تا پایان عمر بیهوش ماند.

آرونا شانباوگ امروز دوشنبه ۲۸ اردیبهشتد (۱۸ مه) بر اثر یک عفونت شدید ریوی در سن ۶۶ سالگی درگذشت. مرد متجاوز به جرم تلاش برای قتل، به هفت سال زندان محکوم شد.

خانم پینکی ویرانی، دوست این پرستار، یک نویسنده زن هندی که بیوگرافی آرونا شانباوگ را نوشته، سال‌ها پیش تلاش کرد دیگر نگذارد پزشکان به تلاش خود برای زنده نگاه داشتن آرونا شانباوگ ادامه دهند تا او با مرگی انسانی‌تر از این جهان چشم فروبندد. همین بحث درباره کمک به تسریع مرگ یا اوتانازی را در هند دامن زد. اما پرستارانی که آرونا شانباوگ را تیمار می‌کردند علیه این دادخواست ایستادند.

به این ترتیب دادگاه عالی هند در سال ۲۰۱۱ رای به ادامه تلاش‌ها برای حفظ حیات آرونا شانباوگ داد، با این استدلال که خانم پینکی ویرانی از آن‌جا که عضو خانواده آرونا شانباوگ نیست، حق تصمیم‌گیری در این باره را ندارد. البته قضات دادگاه در این پرونده قید کردند که کمک غیرفعال به مرگ آرونا شانباوگ امکان‌پذیر است.

به دنبال مرگ آرونا شانباوگ، دوست اوبه کانال تلویزیونی NDTV هند گفت پروردگار را شکر می‌کند که دوستش از زجری که می‌کشید خلاص شد: «او مانند پرنده‌ای در قفس بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج