۲۰۴۶۱۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پروازهای امروز بعدازظهر ایلام لغو شد

گرد و خاک در غرب ایران همچنان ادامه دارد. پروازهای فرودگاه ایلام لغو شده و آلودگی هوا در خوزستان به ۷ برابر حد مجاز رسیده است

ایرنا: معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بر اساس آخرین نتایج ثبت شده توسط ایستگاه های سنجش آلودگی وضعیت برخی شهرستان های این استان سه برابر حد مجاز و دارای روند پایدار و در شرایط هشدار است.

علی طاهر سارایی اظهار کرد: ذرات معلق موجود در هوای شهرستان مهران ۴۵۸ میکروگرم در مترمکعب سه برابر حد مجاز، ایوان ۳۳۶ میکروگرم با روند افزایشی، ایلام ۱۸۵ با روند پایدار و دهلران با ۱۴۹ میکروگرم در متر مکعب در حالت پایدار است.

وی با بیان اینکه هوای دو شهرستان دره شهر و چرداول دارای روند پایدار و نیز کاهشی است، یادآور شد: هر چند بروز گرد و غبار هر لحظه در حال تغییر و نوسان است اما احتمال کاهش این پدیده تا ساعات پایانی روز جاری نیز وجود دارد.

حد مجاز ذرات گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم در متر مکعب است.

استان ایلام به سبب داشتن مرزهای مشترک با کشور عراق از کانون های اصلی ورود ریزگردهای عربی است.

همچنین به علت ورود ریزگردها و گرد و غبار ، پرواز های امروز بعداظهر فرودگاه شهدای ایلام لغو شد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام به علت گرد و خاک وکاهش دید پرواز شماره ۴۸۲ امروز بعداظهر تهران به ایلام و ۴۸۳ ایلام به تهران لغو شد.

بیاتی افزود: پروازهای صبح امروز ایلام به تهران و تهران به ایلام برقرار بود.

میزان گرد و خاک در خوزستان؛ ۷ برابر حد مجاز

گرد وغبار با بیش از ۷ برابر حد مجاز امروز آسمان استان خوزستان را فرا گرفت.

احمد لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان غلظت گرد و غبار را به ترتیب در شهرهای آبادان۱۰۷۷ ، در سوسنگرد ۵۴۹ ، در اهواز ۳۳۲ و در دزفول ۲۱۲ میکرو گرم بر متر مکعب اعلام کرد .

بهادری سرپرست اداره هواشناسی خوزستان نیز انتشار میزان ریزگردها از جنوب کشور عراق و ورود آن به مرزهای غربی استان خوزستان را علت بروز این پدیده اعلام کرد و گفت: این وضع تا فردا در استان ادامه دارد .

نظری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مردم توصیه کرد :دراین وضعیت افرادی که مبتلا به بیماریهای قلبی یا ریوی اند ، افراد مسن و کودکان در خانه باقی بمانند و فعالیت های فیزیکی خود را به حداقل رسانند و در هنگام آلودگی هوا از ماسکهای استاندارد استفاده کنند تا ریزگردها و گرد و خاک وارد ریه های آنان نشود.

حدمجاز وجود ریزگردها در هوای پاک و سالم ۱۰۰ میکروگرم برمترمکعب گزارش شده است.

همچنین در حالی که سازمان هواشناسی برای بعدظهر وقوع گرد و غبار داخلی را برای آبادان پیش بینی کرده بود از صبح غبار، مردم شهرهای جنوب خوزستان به ویژه آبادان را غافلگیر کرد .

بنابراین گزارش موسوی آزاد ،رئیس اداره محیط زیست آبادان نیز گفت:میزان این گرد و غبار بیش از هفت برابر حد مجاز است و شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی خواست،از منزل خارج نشوند و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند .

تردد خودروها در خیابان های آبادان به علت کاهش میدان دید به کندی صورت می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج