۲۰۴۵۵۰
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

بازار خودرو در بلاتکلیفی و رکود مطلق

بازار خودرو کشور این روزها همچنان در رکود به‌سر می‌برد؛ به‌طوری‌که بلاتکلیفی مشتریان باعث سردرگمی بازار شده است.

روزنماه دنیای اقتصاد: بازار خودرو کشور این روزها همچنان در رکود به‌سر می‌برد؛ به‌طوری‌که بلاتکلیفی مشتریان باعث سردرگمی بازار شده است.

براساس گفته‌های فعالان بازار خودرو، عدم‌ خریدو‌فروش در این بازار به دلیل آن است که مشتریان تمایلی برای خرید خودرو ندارند و قیمت‌های موجود را بالاتر از توان خود می‌دانند. به دلیل همین رکود، قیمت بسیاری از خودروهای داخلی در هفته جاری با کاهش قیمت مواجه بوده است. کاهش قیمتی که فعالان بازار علت آن را بی‌رونقی بازار عنوان می‌کنند؛ به‌طوری‌که قیمت برخی خودروها کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی داشته است.

به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، علت رکود موجود در بازار افزایش امید مشتریان به رفع تحریم‌ها و سروسامان گرفتن وضعیت خودروسازی در کشور با مناسب سازی قیمت‌ها است. این امید به اندازه‌ای در میان مردم رشد کرده است که هیچ قدرت رسانه‌ای دیگری نمی‌تواند نظر مشتریان را تغییر دهد.

به همین دلیل است که بعد از انتشار تفاهم اولیه صورت گرفته میان ایران و کشورهای غربی انتشار خبر درخواست افزایش قیمت‌ها توسط خودروسازان نیز نتوانست، مشتریان را تشویق به خرید کند. این درحالی است که بسیاری از نمایشگاه‌داران نسبت به شکست رکورد به دلیل انتشار این خبر امید داشتند.

افزایش حاشیه در بازار

در حالی که هفته گذشته با اعلام افزایش وام خودرو از ۱۲ به ۱۵ میلیون تومان، موضوع گشایش در صنعت و بازار خودرو در صدر تحلیل‌های صورت گرفته رسانه‌ها بود، اما بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند که این افزایش تنها به رونق صنعت خودرو کمک می‌کند و تغییری در فضای بازار ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین در‌صورتی‌که دستورالعمل پرداخت این وام صادر شود و پرداخت آن در روند اجرایی بانک‌ها قرار بگیرد، صنعت خودرو که در سال‌جاری با افزایش ۲۰۰ هزار دستگاهی نسبت به سال قبل روبه‌رو بوده است رشد خوبی خواهد داشت.

زیرا به دلیل شرایط درنظرگرفته شده برای این وام، فروش شرکت‌های خودروساز رونق می‌گیرد. از سوی دیگر هدف از افزایش این وام، بالابردن توان خرید مردم برای خودروهای صفر بوده است.

به گفته نمایشگاه‌داران پایتخت، هر چند افزایش وام خودرو موجب رونق خودروسازی کشور می‌شود، اما به ضرر بازار خودرو است؛ زیرا مصرف‌کننده دیگر تمایلی برای خرید خودرو از بازار ندارد و همین موضوع ممکن است به رکود بازار دامن زند.

دنده عقب پژو

با گشتی در بازار خودروهای داخلی در هفته جاری می‌توانیم متوجه شویم که قیمت‌ها چه افت‌و‌خیزی را تجربه کرده‌اند. در هفته گذشته بازار خودرو متاثر از رکود فصلی نتوانسته رونقی را کسب کند به همین دلیل قیمت خودروهای موجود در بازار بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشته اند و در این میان تنها پراید ۱۱۱ توانسته با افزایش ۵۰۰ هزارتومانی رو به جلو حرکت کند.

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمتی برابر با ۳۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از اثبات قیمتی این خودرو حکایت دارد، اما پژو ۲۰۶ صندوقدار در مدل V۸ ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را در هفته جاری تجربه کرده است و هم‌اکنون قیمتی برابر با ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد.

دیگر مدل پژو ۲۰۶ یعنی تیپ ۲، در حال حاضر ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد که این موضوع نشان می‌دهد خودرو موردنظر ۱۰۰ هزار تومان افت قیمت را تجربه کرده است. از بازار پژو ۴۰۵ نیز خبر می‌رسد که این خودرو در هفته جاری همانند هفته گذشته ۲۰۰ هزار تومان افت قیمت داشته و هم‌اکنون ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. پژو پارس نیز در مدل سال خود کاهشی ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است؛ به‌نحوی‌که این خودرو در حال حاضر قیمتی برابر با ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

فعالان بازار اما از افت قیمت رانا هم صحبت به میان می‌آورند، خودرویی که با توجه به عقب‌نشینی ۲۰۰ هزار تومانی اش، هم‌اکنون ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در میان کاهش قیمت خودروهای ایران خودرو بیشترین کاهش قیمت متعلق به سمند ال‌ایکس است که این خودرو با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت در حال حاضر به قیمت ۳۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ثبات قیمتی در محصولات سایپا

براساس گفته فعالان بازار اما بازار خودروهای سایپا با ثبات قیمت روبه‌رو بوده‌اند؛ به‌طوری‌که از بازار تیبا خبر می‌رسد که این خودرو همانند هفته‌های گذشته بدون تغییر قیمت در وضعیت با ثباتی به‌سر می‌برد. این خودرو با قیمت ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در حال حاضر خرید و فروش می‌شود.

کاهش قیمت رانا و پژویی‌های ایران خودرو در حالی است که پراید مدل ۱۱۱ با افزایش ۵۰۰ تومانی همراه بوده است و در حال حاضر ۲۲ میلیون تومان قیمت دارد. پراید ۱۳۱ نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت در حال حاضر با قیمت

۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

در این میان اما بازار تندر در هفته جاری بدون افت‌و‌خیز خاصی بوده است؛ به‌طوری‌که تندر-۹۰ در مدل E۲ هم‌اکنون ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. تندر اتومات نیز بدون تغییر قیمتی نسبت به هفته‌های گذشته با قیمت ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پارس‌تندر نیز بدون تغییر قیمتی از ثبات قیمت این خودرو حکایت دارد و هم‌اکنون با قیمت ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریدو فروش می‌شود.

کاهش یک میلیونی وارداتی‌ها

اما بنا به گفته نمایشگاه‌داران پایتخت، رکود موجود در بازار خودرو به بازار وارداتی‌ها نیز سرایت کرده است و به دلیل عدم خریدو فروش در این بازار درصد بیشتر خودروهای وارداتی با کاهش یک میلیون تومانی روبه‌رو بوده‌اند؛ به‌طوری‌که سوناتا در هفته جاری با کاهش یک میلیون تومانی در حال حاضر ۱۷۲ میلیون به فروش می‌رسد. توسان نیز با کاهش یک میلیون تومانی در حال حاضر با قیمت ۱۵۶ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. اپتیما نیز با کاهش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در حال حاضر با قیمت ۱۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    آقا من یک پژو پارس سال 94 گرفتم واقعا پشیمونم فکرش را بکنید حتی در برف پاک کن هم کنسی نشان دادن اشغالترین جنس را به خودرو انداختن که در عرض دو ماه برف پاکنش پاره شده ، الان هم روشه ، صفحه زیرین برف پاک کن کج و موج شده ، اتاق آن بسیار صدا می دهد ، جنس داشبورد آن که مثلا مدل جدید است ! یک مقداری از پنیر سفت تر است چراکه با کوچکترین برخورد سویچ خودرو انگار پاره می شود خلاصه از لحاظ کیفیت یعنی هیچی صفر ، شتاب و سرعتش هم که هیچی !!!!!! واقعا پشیمونم . چند مدت گذاشتم برای فروش خریدار پیدا نشد . مسئولین محترم ایران خودرو اگه جهت رفع این گونه نواقصات اینجانب را راهنمائی بکنند ممنون میشوم .

  • امین

    خیلی مواظب باشید الان بر اثر فشاری که به بازار اومده کیفیت ماشینای صفر از قبل بدتر شده من یه پژو 450 صفر گرفتم رادیاتش کارکردست مکانیک هم که بازش کرد پره زنگ بود داخلش صندلیه جفت راننده هم زیرش همه جرم گرفتا انگار زیر بارون بوده خشک شده اصلا کلی خورد تو ذوقم خیلیم پشیمونم که اینجور به مشتری توهین میکنن

  • حسین

    با کمپین همراه باشید.خودرو صفرنخرید حتی اگه قیمت پایین بیاید وحتی اگه واردات صورت پذیرد تا خودروسازان به فکر بهبود کیفیت باشند

  • محمدرضا

    بخدا اگه دروغ بگم .زیرهمین ماشینهای ایران خودرو له بشم .همکارم بحرفمون گوش نکر د رفت پژو206 تیپ 5 خرید35 میلیون .خداشاهده از اون روز که از کارخونه اورده چراغ مانیتورش خاموش نمیشه برده نمایندگی هم نتونستن کاری بکنند .نخرید چیزی نموند تا اینها اغلام ورشگستکی کنند صبور باشید .

  • بدون نام

    سلام من یک سمند ل ایکس گرفتم که دوروروز بعد صفحه کلاچش رو عوض کردم مکانیک گف که دسته دو لنداختند

  • بدون نام

    ایران خودرو مرگ به نیرنگ تو خون جوانان ما می چکد از چنگ تو۰جوونای مارو ماشین های بی کیفیت اینا کشتن۰

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج