یک خودرو چینی جدید رونمایی شد + عکس
دیروز یک خودرو چینی دیگر در کشور رونمایی شد تا با ورود آن، جمع چینیها جمعتر شده و بخش خصوصی صنعت خودرو، چشم بادامیتر شود.
این خودرو که «توجوی» نام دارد و هاچ بک است، از موتوری با حجم ۱۳۰۰ سیسی بهره میبرد و به نظر کم مصرف میرسد. «توجوی» به شرکت «JAC» تعلق دارد و آن طور که مسوولان کرمان موتور عنوان میکنند، این شرکت پنجمین خودروساز چین به حساب میآید.
همچنین به گفته کرمان موتوریها، «توجوی» تحت لیسانس میتسوبیشی ژاپن به تولید میرسد و موتور آن نیز متعلق به همین شرکت است.
کرمان موتور قصد دارد این محصول را در تیراژی پنج هزار دستگاهی مونتاژ کرده و از خرداد ماه سال آینده با قیمتی بین ۵/۱۸ تا ۵/۱۹ میلیون تومان روانه بازار کند.
این در حالی است که «توجوی» رقیبان سرسخت و معتبری چون پژو ۲۰۶ و تندر-۹۰ دارد و با توجه به بازه قیمتی ۵/۱۸ تا ۵/۱۹ میلیون تومان آن، احتمالا کار سختی در فروش خواهد داشت.
با این حال، مجذوبی سخنگوی کرمان موتور معتقد است این شرکت میتواند با ارائه خدمات پس از فروش مناسب، جایگاه خوبی را برای «توجوی» در بازار خودرو کشور دست و پا کند. به گفته مجذوبی، کرمان موتور قصد دارد طول دوران گارانتی خود را به سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر افزایش دهد.
وی که دیروز در حاشیه مراسم رونمایی از «توجوی» و در جمع خبرنگاران صحبت میکرد، همچنین در واکنش به برخی حواشی این روزهای کرمان موتور مانند توقف خطوط تولید محصولات هیوندایی گفت: ما ورنا را دیگر به تولید نمی رسانیم و آوانته نیز نهایتا تا فروردین سال آینده مونتاژ خواهد شد.
مجذوبی در واکنش به اینکه چرا ورنا از کرمان خودرو رفت و آوانته نیز به زودی این شرکت را ترک خواهد کرد، افزود: آن طور که مسوولان هیوندایی موتورز کره به ما گفتهاند، سیاست CKDسازی (تولید قطعات) آنها تغییر کرده و به همین دلیل دیگر نمیتوانند با کرمان موتور همکاری داشته باشند.
سخنگوی کرمان موتور ادامه داد: هیوندایی اعلام کرده فقط در شش نقطه از دنیا از جمله چین و هند و روسیه قطعات CKD تولید میکند و با این حساب ما دیگر نمیتوانیم محصولات این شرکت را مونتاژ کنیم، کما اینکه البته تولید ورنا و آوانته در خود هیوندایی نیز متوقف شده است.
این گفته مجذوبی در شرایطی است که ظاهرا محدودیتهای بینالمللی عامل اصلی قطع ارتباط کرمان موتور و هیوندایی کره است، زیرا اگر بحث تولید قطعات در میان بود، کرمان موتور میتوانست نیاز خود را از هند و چین تامین کند.
بنابراین به نظر میرسد هیوندایی نیز در راستای همراهی با محدودیتهای بینالمللی علیه ایران، همکاری خود با خودروسازی کشور را محدود كرده است.
پیشنهاد افزایش قیمت آوانته
اما در حالی که به گفته سخنگوی کرمان خودرو، تولید هیوندایی آوانته در این شرکت به زودی متوقف خواهد شد، وی عنوان کرد که درخواستی برای افزایش قیمت هیوندایی به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ارسال شده است.
مجذوبی گفت: ما از سازمان حمایت خواسته ایم با افزایش قیمت هشت تا ۱۰ درصدی آوانته موافقت کند.
نظر کاربران
sohbati ham dar morede standard jahani in khodro ham shod ya bikhialesh?!
دیگه همه چی شده چینی، هر جا میری چینی، هرچی می خری چینی، دیگه خسته شدیم
ناشناس جان اگ قرار بود استاندارد اعمال شه ک چین این ماشینو نمیزد!!!!!!!!!!!!!
شیما جان ، تو چرا خودتو ناراحت میکنی؟
نمیدونه خوب دسته خودش که نیست ایران رو با ژاپن اشتباه گرفته
این یه خورده تفاوتی که بین این دو تا کشوره به چشم نمیاد که.....
وقتی بی دلیل روی خودروهای داخلی افزایش قیمت ناگهانی و معایب جورواجور پیدا میشه شاید همین خودروهای چینی تا حدودی نظر مصرف کننده را جلب کند .
خودرهاي چيني حداقل استاندارد كشور
سازنده رو داره ولي اتومبيلهاي ساخت ايران ظاهرشون استانداردفرانسه اصلشون چيني به سفارش ايران با هر درجه اي كه سودآورتره سفارش ميدن نمونش ترمز پرايد ها_ آتيش سوزي پژوها (تلخ ولي واقعيه)