به گفته رئیس کمیسیون صنعت مجلس، هر کشوری برای صادرکنندگان خود امتیازهایی اختصاص می دهد. به همین دلیل بخشی از عوارض و مواردی از این گونه را برای صادرکنندگان خود حذف کرده ایم همین امر بر قیمت داخلی و صادراتی تاثیرگذاربوده است.
خبرآنلاین: به گفته رئیس کمیسیون صنعت مجلس، هر کشوری برای صادرکنندگان خود امتیازهایی اختصاص می دهد. به همین دلیل بخشی از عوارض و مواردی از این گونه را برای صادرکنندگان خود حذف کرده ایم همین امر بر قیمت داخلی و صادراتی تاثیرگذاربوده است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس چندی پیش با حضور در کافه خبر به تشریح وضعیت خودروسازهای داخلی پرداخت و گلایه های اصلی مردم در خصوص خودرو را در کیفیت، خدمات پس از فروش و قیمت جستجو کرد.
"سید حسین هاشمی" تاکید کرد: ما همیشه چند انتقاد اصلی در خصوص خودرو را در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می کردیم. انتقادها بیشتر حول محور کیفیت، خدمات پس از فروش و قیمت بوده است. در بحث خدمات پس از فروش پیگیری های زیادی داشته ایم به نحویکه در حال حاضر به نظر می رسد در این امر خودروسازها بسیار پیشرفت داشته اند. در بحث قیمت ها هم به نظر می رسد خودروسازها سعی کردند قیمت را چندان بالا نبرند اما کیفیت خودروها طی چند سال گذشته بهبود یافته است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت خودروی داخلی نسبت به صادرات آن گران تر است متذکرشد: همانطور که می دانید صادرات یک فن به خصوص دارد. هر کشوری برای صادرکنندگان خود امتیازهایی اختصاص می دهد. ما هم از این مساله مستثنی نیستیم. به همین دلیل بخشی از عوارض و مواردی از این گونه را برای صادرکنندگان خود حذف کرده ایم همین امر بر قیمت داخلی و صادراتی تاثیرگذاراست. به هرحال حدف عوارض، مالیات و اعمال سیاست های تشویقی برای صادرات باید روی قیمت هم تاثیر گذار باشد.
هاشمی در عین حال تصریح کرد: اما آنچه مهم است بحث کیفیت کالای داخلی با صادراتی است. چیزی که من بارها روی آن تاکید کرده ام.که باید کیفیت کالای صادراتی با داخلی در یک اندازه باشد. حالا شاید بسته بندی داخلی با خارجی بنابر سلیقه مشتری و مخاطب تغییرکند اما باید کیفیت کالا در داخل و خارج به یک اندازه باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر