بازگشت چراغ خاموش «آنتونف» به ایران
در حالی که به کارگیری خانواده هواپیماهای آنتونف در سیستم حملونقل هوایی کشور پس از سانحه سقوط مردادماه امسال از سوی رئیسجمهوری ممنوع اعلام شده بود، اما این هواپیماها ظاهرا از حدود یک ماه پیش، به ناوگان هوایی بازگشتهاند.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها با بیان اینکه در مجموع ۵۴ فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاههای کشور یک فروند آنتونف ۷۴ در مسیر تهران-شاهرود برای جابهجایی مسافران به کار گرفته شدهاست، گفت: علت ارائه مجوز پرواز به این هواپیما نمیدانم، اما آنتونف ۷۴ به لحاظ مشخصات فنی و کارکرد با آنتونف ۱۴۰ که سقوط کرد بسیار متفاوت است.
محمدعلی ایلخانی افزود: از این پس پروازهای تهران- شاهرود ۲ روز در هفته توسط شرکت هواپیمایی ماهان و ۳ روز در هفته از سوی شرکت هواپیمایی پویا با آنتونف ۷۴ انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه آنتونف ۱۴۰ در داخل کشور ساخته میشد، تصریح کرد: آنتونف ۷۴ هواپیماهایی از نوع جت هستند که تنها از روسیه خریداری و وارد کشور میشوند.
ایلخانی با بیان اینکه میزان ظرفیت آنتونف ۷۴ نیز مانند آنتونف ۱۴۰ همان ۵۰ مسافر است، ادامه داد: آنتونف ۱۴۰ صرفا مسافربری بود، اما آنتونف ۱۴۰ هم مسافری و هم برای پشتیبانی مناطق جنگی مورد استفاده قرار میگیرد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها خاطرنشان کرد: از آنجا که علاوه بر فرودگاههای تحت پوشش شرکت فرودگاهها وزرات نفت، نیروهای نظامی، سپاه و نیروی هوایی کشور نیز فرودگاه اختصاصی و جداگانه دارند، بنابراین اطلاع دقیقی از تعداد این هواپیما در همه فرودگاهها ندارم، اما برای ناوگان مسافری کل کشور یک فروند مورد استفاده قرار میگیرد.
ارسال نظر