۱۸۴۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جنگ‌ آینده، جنگ ذهن‌‌‌ هاست

دانشمندان اخیرا به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه تصویربردای مغزی دست یافته‌اند. اما به گفته محفقان، کاربردهای نظامی بالقوه ناشی از پیشرفت‌های دانش عصب‌شناسی و علوم ذهنی نیازمند نظارت دقیق‌تری است.

خبر آنلاین: دانشمندان اخیرا به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه تصویربردای مغزی دست یافته‌اند. اما به گفته محفقان، کاربردهای نظامی بالقوه ناشی از پیشرفت‌های دانش عصب‌شناسی و علوم ذهنی نیازمند نظارت دقیق‌تری است.

انجمن سلطنتی لندن گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن، جنگ‌های آینده احتمالا از طریق دستکاری ذهن انجام خواهد شد. این گزارش هشدار می‌دهد که کاربردهای نظامی بالقوه پیشرفت‌های دانش عصب‌شناسی و علوم ذهنی نیازمند نظارت دقیق‌تری است.

به گزارش نیوساینتیست، رود فلاور، استاد کالج کوئین مری دانشگاه لندن و سرپرست هیئت نویسنده این گزارش می‌گوید: «فناوری تصویربرداری جدید امکان می‌دهد تا اهداف جدیدی در مغز شناسایی شوند. در حالی‌که برخی از آنها برای پزشکی حیاتی هستند، برخی دیگر ممکن است برای ناتوان‌سازی افراد استفاده شوند.»

این گزارش توضیح می‌دهد که چنین فناوری چگونه به سازمان‌هایی مانند آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) امکان می‌دهد تا راه‌هایی را برای بهبود هوشیاری و توانایی‌های ذهنی سربازان امتحان کنند. به گفته این گزارش، این فناوری همچنین ممکن است به سربازان اجازه دهد تا از طریق رابط‌های ذهن-ماشین، سلاح‌های خود را از راه دور به کار بیاندازند.

تحقیقات دیگر در این زمینه می‌تواند برای طراحی گازها و اسلحه‌های الکترونیکی به کار برده شود که به طور موقت نیروهای دشمن را ناتوان می‌سازد. این کار بالقوه می‌تواند به دلیل مداخله در فرایندهای فکری حقوق بشر را زیر پا بگذارد و خطر بروز کشتارهای یکسره و بدون تمایز قائل شدن را به وجود آورد. این هیئت در گزارش خود به ماجرای گروگان‌گیری سال ۲۰۰۲ / ۱۳۸۱ تئاتر مسکو اشاره می‌کند که در آن، نیروهای امنیتی روسیه ماجرا را با پخش گاز فنتالین -نوعی گازهای بیهوشی- در محل وقوع جرم خاتمه دادند. در آن حادثه علاوه بر کشته شدن تمام گروگان‌گیرها، ۱۲۵ گروگان نیز جان خود را از دست دادند.

متاسفانه، کنواسیون سلاح‌های شیمیایی در خصوص قانونی بودن ایجاد چنین ناتوانایی‌هایی مبهم است؛ ابهاماتی که به گفته نویسندگان این گزارش باید سریعا رفع شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج