راضی ترین و ناراضی ترین شاغلان
«تازه ترین بررسی نشان داد خرده فروشان، پرستاران و آموزگاران، ناراضی ترین قشر شاغلان از لحاظ میزان حقوق دریافتی محسوب می شوند. در این بررسی همچنین مشخص شد شمار فزاینده ای از افراد در قشرهای مختلف از حقوق و مزایای دریافتی شان ناراضی اند.»
روزنامه انگلیسی «گاردین» در شماره روز دوشنبه، دیروز، ۲۶ ژانویه ۲۰۱۵، برابر با ۶ بهمن ۱۳۹۳، خود، نتیجه تازه ترین نظرسنجی و بررسی را در انگلیس درباره میزان رضایتمندی شاغلان از درآمد و حقوق دریافتی شان منتشر کرد.
این روزنامه نوشت: این نظرسنجی و بررسی آن مشخص کرد نارضایتی عمیقی در زمینه حقوق و دستمزدها در سراسر انگلیس وجود دارد، با این حال، شاغلان در فروشگاه ها، بیمارستان ها و آموزشگاه ها (مدرسه ها) نارضایتی بیشتری دارند.
یک هزار انگلیسی در این نظرسنجی، به پرسش ها پاسخ دادند.
روزنامه انگلیسی افزود: وزیران و مقامات کابینه دولت انگلیس در خبرها گفته اند که میانگین رشد درآمدهاف همچنان از میزان تورم، بیشتر است؛ حال آنکه در ورای آمارهایی که در این زمینه مطرح می شود، هنوز هم شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می دهد خانوارها کمتر از گذشته، احساس خوشبختی می کنند.
از سوی دیگر، مشاوران (شرکت ها)، شادترین شغل را دارند؛ به طوری که یک پنجم از آنان درباره درآمد سالیانه خود، شکایت دارند. کارگران بخش فناوری و صنایع نیز از جمله راضی ترین ها هستند.
ناراضی ترین مشاغل، عبارت اند از:
خرده فروشان، ۶۵ درصد از حقوق کنونی خود ناراضی اند.
کارکنان بخش حقوقی، ۶۳ درصد؛
میهمان داران و کارکنان بخش اقامت، ۵۹ درصد؛
کارکنان بخش بهداشت و پرستاری، ۵۱ درصد،
تدریس و آموزش، ۵۰ درصد.
شادترین کارکنان نیز عبارت اند:
مشاوران (شرکت ها)، ۲۰ درصد از آنان، از درآمد کنونی شان رضایت ندارند.
کارکنان بخش صنعت ۳۶ درصد،
فناوری اطلاعات و فناوری ۴۰ درصد،
جذب نیروی کار، ۴۷ درصد،
خیریه ها و کارهای غیرانتفاعی، ۴۷ درصد نارضایتی دارند.
ارسال نظر