۱۷۰۹۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تجاوز به زنان مسافر توسط اعضاي باند زورگيري

اعضاي باندي كه زنان و مردان جوان را به‌عنوان مسافر سوار مي‌كردند و آنها را مورد سرقت و آزار قرار مي‌دادند به‌زودي در دادگاه كيفري ‌استان تهران محاكمه مي‌شوند.

اعضاي باندي كه زنان و مردان جوان را به‌عنوان مسافر سوار مي‌كردند و آنها را مورد سرقت و آزار قرار مي‌دادند به‌زودي در دادگاه كيفري ‌استان تهران محاكمه مي‌شوند.

اعضاي اين باند شش‌نفره از سال ۸۸ شهروندان را در منطقه اسلام‌شهر سوار بر خودروشان مي‌كردند و بعد از طي مسافتي دست به زورگيري مي‌زدند. آنها همچنين زنان را به خانه مي‌بردند و در آنجا مورد آزار جنسي قرار مي‌دادند.

اولين گزارش عليه اين باند تابستان سال ۸۸ به ماموران داده‌ شد و زني جوان به ماموران گفت به‌عنوان مسافر سوار ماشين پرايدي شده و راننده و كساني كه در ماشين بودند مرا ربوده و مورد آزار جنسي قرار داده‌اند.

با ثبت اين شكايت ماموران تحقيقات خود را آغاز كردند اما نتوانستند سرنخي از متهمان پيدا كنند تا اينكه شكايت‌هاي بعدي نيز ثبت شد. بررسي اين شكايت‌ها نشان داد كساني كه زنان و مردان اسلامشهري را ربوده‌اند اعضاي يك باند هستند و انگيزه اوليه آنها سرقت بوده اما براي اينكه زنان را وادار به سكوت كنند آنها را در يك خانه مورد آزار قرار مي‌دهند.

بعد از چندين ماه پيگيري و گشت‌زني در حالي‌كه تعداد شكايت‌ها به عدد ۱۵ رسيده‌بود ماموران موفق شدند پرايد مردان متجاوز را شناسايي و دو نفر از آنها را دستگير كردند. با بازجويي از دو متهم مشخص شد رييس باند، جواني به نام شاهد است كه به همراه دوستانش دست به سرقت و تعرض مي‌زده است. شاهد و دوستانش در دو گروه سه نفره سوار پرايد مي‌شدند و زن يا مردي را به‌عنوان مسافر سوار و از آنها سرقت مي‌كردند.

اگر قرباني زن بود او را مورد آزار هم قرار مي‌دادند. ماموران پليس با به دست آوردن اين اطلاعات و با همكاري دو عضو بازداشت شده ساير اعضاي باند را هم شناسايي و بازداشت كردند. متهمان همگي در اداره آگاهي به تعرض به زنان اعتراف كردند و گفتند براي ساكت كردن اين زنان، آنها را مورد آزار قرار مي‌دادند.

با توجه به شكايت‌هاي متعددي كه از اين متهمان کشف شده‌بود پرونده به دادگاه كيفري ‌استان تهران فرستاده شد و شعبه ۷۹ تحقيقات روي اين پرونده را آغاز كرد. در ابتدا شاكيان مورد تحقيق قرار گرفتند. يكي از دختران به ماموران گفت: براي مسافت كوتاهي سوار ماشين شدم چون در ماشين سه نفر ديگر هم بودند، فكر كردم راننده پرايد مسافركش است. وقتي سوار ماشين شدم آنها درها را قفل كردند و از من خواستند هرچه دارم، بدهم.

من هم از ترسم هرچه داشتم، دادم اما سه مرد جوان به پول‌هايي كه از من گرفته‌ بودند قانع نشدند و مرا به خانه‌اي بردند و مورد آزار قرار دادند. هشت‌‌زني كه در اين پرونده شكايت كرده‌بودند همگي در شكايت خود گفتند مورد آزار قرار گرفته‌اند اما مردان شاكي توضيح دادند از آنها فقط سرقت شده است. يكي از اين مردان گفت: وقتي سوار ماشين شدم من را به ‌شدت كتك زدند بعد مبلغي پول و تعدادي چك‌پول كه در جيبم بود، برداشتند.

من را به بياباني بردند و همان‌جا رهايم كردند. در نهايت اتهام تجاوز، آدم‌ربايي و سرقت به متهمان تفهيم شد هرچند آنها در اداره ‌آگاهي و در بازجويي‌هاي اوليه كه در دادگاه كيفري ‌استان تهران انجام شده‌ بود اعتراف كرده‌بودند كه زنان جوان را مورد تجاوز قرار داده‌اند اما در آخرين جلسه بازجويي مدعي شدند آنچه گفته‌اند دروغ است و هريك تجاوز‌هاي انجام گرفته را گردن ديگري مي‌انداختند. شاهد- متهم رديف اول اين پرونده- گفت: « فقط خودرو براي من بود البته مي‌دانستم بچه‌ها براي سرقت از ماشين من استفاده مي‌كنند اما نمي‌دانستم آدم‌ربايي هم مي‌كنند.»

ادعاي شاهد در مورد بي‌گناهي‌اش در حالي مطرح شد كه هشت شاكي او را شناسايي كرده‌ بودند. يكي ديگر از اعضاي باند هم به قضات گفت: «تجاوز‌ها كار من نبود و آن را بچه‌هاي ديگر انجام مي‌دادند. ما يك خانه مجردي داشتيم كه تجاوز‌ها در آن خانه اتفاق مي‌افتاد البته بايد بگويم شاهد در چند تجاوز دست داشت و ما هركاري مي‌كرديم به دستور او بود.

هر چه هم پول مي‌گرفتيم با شاهد تقسيم مي‌كرديم. من از كاري كه كردم، پشيمان هستم.» هرچند متهمان تجاوز و آدم‌ربايي را نپذيرفتند، شاكيان همه آنها را شناسايي كردند و جزييات آدم‌ربايي، سرقت و تجاوز را هم توضيح دادند. بنابر اين گزارش متهمان به زودي در برابر قضات شعبه ۷۹ دادگاه كيفري ‌استان تهران قرار مي‌گيرند تا در جلسه محاكمه از خود دفاع كنند.

مجازات اعدام براي دو مرد متجاوز

دو مرد جوان كه در كرج زنان را مي‌ربودند و مورد آزار قرار مي‌دادند به اعدام، زندان و استرداد اموال محكوم شدند. به گزارش خبرنگار ما، اين دو متهم كه اميد و حسين نام دارند سال ۸۴ با يك پيكان زنان جوان كرجي را مي‌ربودند و مورد آزار جنسي و سرقت قرار مي‌دادند.

هرچند متهم اصلي پرونده هنوز متواري است اما دو متهم ديگر بعد از چند سال از سوي پليس شناسايي شده و بعد از تحويل به شعبه ۷۹ دادگاه كيفري ‌استان تهران توسط قاضي محمدي‌كشكولي و چهار قاضي مستشارش مورد محاكمه قرار گرفتند.

متهمان كه در جلسات قبلي محاكمه‌شان تجاوز را قبول كرده‌ بودند در آخرين دفاعيات خود مدعي شدند كه هرآنچه گفته‌اند اشتباه است و آنها نقشي در اين تجاوزات نداشتند و همه اين تعرض‌ها كار متهم فراري پرونده‌ است.

با اين حال هيات قضات شعبه ۷۹ وارد شور شدند و با توجه به مدارك موجود در پرونده متهمان را هر كدام به يك‌بار اعدام به دليل تجاوز به عنف و ۲۵ سال حبس به دليل آدم‌ربايي و استرداد اموال محكوم كردند.


منبع: شرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تجاوز به زنان مسافر توسط اعضاي باند زورگيري



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • khald

      what your way to slove this problem?

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج