«بی ام و» رکورد زد
بی ام و با عرضه ۱۵ مدل جدید از جمله دو خودروی کروکی ۲-Series و شاسی بلند X۶ به بازار و ادامه بهبود تقاضا در بازار اروپا، پنجمین رکورد فروش سالانه متوالی را هدف گرفته است.
ایان روبرتسون، مدیر فروش و بازاریابی بی ام و در حاشیه نمایشگاه خودروی دیترویت ابراز اطمینان کرد که شرکتش امسال هم شاهد تکرار موفقیت سال گذشته و افزایش فروش خواهد بود. وی گفت: فروش این شرکت در اروپا بویژه در جنوب این منطقه که بازار آن رو به بهبود گذاشته، همچنان رشد خواهد کرد.
خودروسازان لوکس آلمانی شامل بی ام و، مرسدس بنز و آئودی در رقابت سختی برای بدست گرفتن برتری در این بخش هستند که از سال ۲۰۰۵ در اختیار بی ام و بوده است. آئودی با قرار داشتن در رتبه دوم فاصله خود با این شرکت را سال گذشته کاهش داد و قصد دارد ۲۴ میلیارد یورو (۲۸ میلیارد دلار) برای فناوری و تولید ظرف پنج سال آینده هزینه کند و رتبه اول فروش را تا سال ۲۰۲۰ به دست آورد.
علاوه بر احیای ادامه دار در اروپا، بی ام و رشد بیشتر در بازارهای آمریکا و اروپا را پیش بینی میکند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، بی ام و ۲.۱۲ میلیون خودرو شامل خودروهای مینی و رولز رویس را در سال ۲۰۱۴ فروخت که ۷.۹ درصد رشد داشت. این رشد فراتر از رشد ۹.۵ درصدی خود این برند و فروش ۱.۸۱ میلیون خودرو بود. فروش آئودی با ۱۱ درصد رشد به ۱.۷۴ میلیون دستگاه رسید و مرسدس با ۱۳ درصد افزایش، ۱.۶۵ میلیون خودرو فروخت.
فاصله بی ام و با آئودی در بازار فروش از ۷۹ هزار و ۶۵۸ دستگاه در سال ۲۰۱۳ به ۷۰ هزار و ۶۱۹ دستگاه در سال ۲۰۱۴ کاهش یافت.
مرسدس بنز که در رتبه سوم قرار دارد، در نمایشگاه خودروی دیترویت مدل GLE کوپه را معرفی کرد که با X۶ بی ام و رقابت خواهد کرد.
ارسال نظر