۱۶۷۴۴۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دم هواپیمای حادثه‌ دیده مالزی پیدا شد

مسئول تیم جستجو و امداد اندونزی گفت: دم هواپیمای حادثه‌دیده پرواز QZ۸۵۰۱ شرکت ایرآسیای مالزی در دریای جاوه پیدا شد.

خبرگزاری ایسنا: مسئول تیم جستجو و امداد اندونزی گفت: دم هواپیمای حادثه‌دیده پرواز QZ۸۵۰۱ شرکت ایرآسیای مالزی در دریای جاوه پیدا شد.

به گفته مسئول تیم جستجو و امداد اندونزی جعبه سیاه هواپیما که حاوی اطلاعات پرواز است در قسمت دم آن قرار دارد و یافتن و بررسی آن می‌تواند در روشن شدن دقیق جزئیات علت وقوع حادثه کمک کند.

این هواپیما که روز بیست و هشتم ماه دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۴) با ۱۶۲ سرنشین فرودگاه شهر سورابایا در اندونزی را به مقصد سنگاپور ترک کرد از رادار خارج شد. هیچ یک از سرنشینان هواپیما زنده پیدا نشدند.

«بامبانگ سوئلیستیو» مسئول تیم جستجو و تیم امداد اندونزی به خبرنگاران گفت: سرانجام دم هواپیمای حادثه دیده را پیدا کردیم که هدف اصلی بوده است. غواصان و دستگاه‌ها و تجهیزات زیردریایی، لاشه مربوط به دم هواپیما را ردیابی کرده‌اند.

تاکنون ۴۰ جسد شناسایی شده‌اند اما مقامات اندونزی معتقدند جسد بیشتر مسافران داخل بخش اصلی هواپیما محبوس شده‌اند. همچنین عملیات جستجوی بین‌المللی گسترده‌ای با کمک نیروهای جستجوگر هوایی و بیش از ۳۰ کشتی به دلیل شرایط نامناسب جوی متوقف شده است. برخی ازبخش‌های لاشه این هواپیما از جمله صندلی‌ها و یکی از درهای آن در حالی که روی سطح آب معلق بودند، پیدا شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، دلیل وقوع این حادثه مشخص نیست اما در حین پرواز شرایط جوی نامساعد بوده و خلبان درخواست تغییر مسیر پرواز را داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج