۱۶۳۹۲۰
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

تعداد سربازان غایب داخل و خارج از کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با تاکید بر اینکه این طرح می تواند موفقیت آمیز باشد، گفت: هم اکنون حدود ۲ میلیون غایب از سربازی در داخل و حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز در خارج از کشور داریم.

خبرگزاری فارس: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده و عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود گفت: هدف از دریافت جریمه چیست؟ چرا ده سال برای این زمان مشخص شده است ؟ این بازه زمانی به چه صورت تعیین شده است.

دلیگانی در ادامه افزود: آیا هدف دولت درآمدزایی است یا حل مشکلات قشر خاصی از افراد جامعه؟ ملاک مبالغ گفته شده چیست؟ جامعه هدف ما و تعداد مشمولان در این موضوع چند نفر است؟ آیا هدف حل مشکل آقازاده ها است؟

کامران صداقت استادیار جهاد دانشگاهی نیز در بخش اول سخنان خود عنوان کرد بزرگترین دغدغه فعلی ما چیست؟ افزود: قطعا جنگ نرم یکی از عمده ترین مسائلی است که امروز مطرح شده است و ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت آن در جامعه اهمیت دارد.

صداقت در ادامه گفت: یکی از پایه های فرهنگ ایثار مربوطه به دوره مقدس سربازی است چرا که شخص سرباز تا پای جان در میدان رزم باقی می ماند.

وی به تقویت بنیه دفاعی کشور از طریق درآمد حاصل از فروش سربازی اشاره کرد و افزود: در واقع تزریق هزار میلیارد تومان از محل خرید خدمت سربازی تضعیف بنیه دفاعی است نه تقویت آن.

در ادامه مهدی کوچک زاده با بیان اینکه در نظر گرفتن مصلحت کشور وظیفه ماست، گفت: طبق ماده 10 قانون نظام وظیفه افرادی که از سربازی فرار می کنند با محرومیت اجتماعی زیادی روبه رو می شوند از این رو بنده موافق هستم که افراد مذکور در لایحه پیشنهادی با پرداخت جریمه گواهی دوره سربازی را دریافت کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته به هیچ وجه این افراد نباید معادل با کسانی باشند که خدمت سربازی را گذرانده اند.

عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با تاکید بر اینکه این طرح می تواند موفقیت آمیز باشد، گفت: به عقیده بنده نباید در کشور به اجبار "سرباز" داشته باشیم بلکه باید "سرباز حرفه ای" که دارای حقوق مناسب است پرورش دهیم.

وی افزود: هم اکنون حدود ۲ میلیون غایب از سربازی در داخل و حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز در خارج از کشور داریم.

به گفته وی حضور در ارتش برای افرادی که بالای 8 سال از خدمت سربازیشان می گذرد با توجه به بالا رفتن سنشان، نمی تواند کمکی به بنیه دفاعی کشور کند.

همچنین ابوذر ندیمی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خرید سربازی فقط برای حل مشکلات اقتصادی نیست، اظهار داشت: به هر حال ما باید حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون نفری را که هم اکنون به عنوان ناهنجاری در جامعه شناخته می شوند تعیین تکلیف کنیم.

وی افزود: بنابراین خرید سربازی می تواند اتفاق مبارکی باشد چرا که هم این افراد تعیین تکلیف می شوند و هم می توان از استعداد و پتانسیل آنها در کشور استفاده کنیم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • NAVAYE EDALAT

      می گویند دفاع بد از یک حقیقت، خطرناک تر از حمله کردن خوب به آن است.
      در برنامه مناظره هم اون دو نفر مخالف خرید خدمت سربازی انقده از این مسئله بد دفاع کردن که موافقان خرید تونستن حرفشونو بزنن و این کار رو خیلی منطقی و درست جلوه بدن کاش از آدمهای پخته تر و آگاه تر برای مخالفت با این طرح دعوت میشد تا این قانون که مصداق بی عدالتی در جامعست تصویب نشه

    • مهدی جمشیدی

      در دنیا چند کشور دارای خدمت سربازی اجباری هستند؟ برای حفظ امنیت بهتر کشور باید به سمت تشکیل ارتش حرفه ای برویم.یکی از جذابیتهای کشور های اروپایی و امریکایی برای جوانان ایرانی عدم وجود 2 سال خدمت سربازی است که آنها به سمت خود می کشد.
      درهر حال در حال حاضر طبق خبر فوق ظرفیت و امکان بسیار قوی متشکل از هم اکنون حدود 2 میلیون غایب از سربازی در داخل و حدود 300 هزار نفر نیز در خارج از کشور داریم که می بایست سرو سامان داده شوند و به نحوی از هدر رفت و سوخت آنها که هزینه بسیار زیادی برای کشور داشتند جلوگیری به عمل آورده و از توانایی آنها برای توسعه کشور استفاده به عمل آوریم.در این دوره هیچ کشوری اجازه هدر رفتن امکانات و تواناییهای داخلی خود را نمیدهد. ما بایستی از هر وسیله و ابزار انسانی برای جلوگیری از ضرر و زیان استفاده به عمل آوریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج