۱۶۳۸۶۹
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

اعتراض شدید فرانسوی ها به «کباب ترکی»

کباب ترکی در فرانسه به هدفی برای حملات سیاسی احزاب افراط گرا تبدیل شده است.

عصر ایران: کباب ترکی در فرانسه به هدفی برای حملات سیاسی احزاب افراط گرا تبدیل شده است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان «"کباب فوبیا" سلاح سیاسی جدید در فرانسه» نوشت: کباب فوبیا یا نژادپرستی مرتبط با فرهنگ غذایی در میان احزاب سیاسی راست و تندروی فرانسه باعث ایجاد بحث و جدل گسترده ای در این کشور شده است.

موضوع این بحث ها به هویت فرانسوی و حق مهاجران در گسترش فرهنگ غذایی خود مرتبط است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، در ماه های اخیر شماری از مقامات حزب جبهه ملی فرانسه (تندرو - راستگرا) به شدت به کباب ترکی حمله کرده اند. آنها معتقدند افزایش مغازه های کباب ترکی در شهرهای فرانسه به معنی تهدید هویت و فرهنگ این کشور است.

کباب ترکی یکی از غذاهای فست فودی ترکیه است که در سایر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا نیز رواج گسترده ای دارد.

هواداران این خوراکی فست فودی نیز در فرانسه روز به روز افزایش می یابند.

مقامات حزب جبهه ملی فرانسه معتقدند گسترش مغازه های فروش کباب ترکی تهدیدی برای هویت فرانسه است.

در مقابل،"تییری مارکس" آشپز معروف فرانسوی که در هتل لوکس "ماندارین اورینتال" فعالیت می کند تصمیم گرفته برای مقابله با این راستگراها، کباب ترکی را به منوی غذای هتل اضافه کند.

مارکس که مدیریت مدرسه آشپزی در شرق پاریس را برعهده دارد گفت: من در منطقه ای بزرگ شدم که تعداد زیادی از مهاجران از ۱۰۰ کشور در آن زندگی می کردند. رستوران ها و غذافروشی ها نیروی قوی برای تکامل میان بخش های مختلف جامعه فرانسوی هستند.

"کباب فوبیا" در فرانسه در سال ۲۰۱۳ با حملات کاندیداهای احزاب راستگرا علیه کباب ترکی آغاز شد.
در انتخابات محلی فرانسه در سال 2013 شماری از کاندیداهای احزاب راستگرا وعده دادند در صورت پیروزی، تلاش می کنند تعداد مغازه های کباب ترکی را کم کنند.

"روبیر مینار" کاندیدای حزب راستگرای جبهه ملی برای انتخابات شهرداری شهر "بیزییه" در جنوب فرانسه در وبلاگش نوشته بود: تصور کنید فرانسه در سال 2047 چگونه خواهد بود. تصور کنید همه زنان، محجبه هستند و نان باگت فرانسوی هم جای خود را به کباب ترکی داده است.

مینار پس از پیروزی در انتخابات، تلاش کرد به وعده انتخاباتی اش برای کاهش تعداد مغازه های عرضه کباب ترکی عمل کند. او در تلاش است در مرکز این شهر تاریخی هیچ کباب فروشی نباشد.

او به روزنامه نیویورک تایمز گفت: فرانسوی ها با تاریخ و فرهنگشان مرتبط هستند. وقتی حضور خارجی ها برجسته می شود ملت فرانسه احساس می کند در معرض تهدید است. زیاد شدن مغازه های کباب ترکی تهدیدی علیه تصویر تاریخی و هویت این شهر فرانسوی است.

"فیلیپ فور" مدیر بخش تبلیغات گردشگری در وزارت خارجه فرانسه هم گفت: این حملات علیه کباب ترکی، ارتباطی با فن آشپزی ندارد. این به معنی سوء استفاده از غذاها برای مقاصد سیاسی است. به سادگی باید گفت این، رفتار نژادپرستانه ای است.

دیگر کاندیدای حزب جبهه ملی در شهر کوچک "بوکِر" در جنوب فرانسه در وعده های انتخاباتی اش به کباب ترکی حمله کرده بود.

او ضمن اعلام نارضایتی از وجود 4 مغازه کباب ترکی در مرکز این شهر قدیمی وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات شهرداری ها، مانع از آغاز به کار کبابی های جدید شود.

وی بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات اعلام کرد پلیس باید گشتی هایی را برای نظارت بر کبابی ها به راه اندازد تا مطمئن شود آنها تحت پوشش فروش کباب ترکی، دست به فعالیت های غیرقانونی نمی زنند.

دیگر مقامات راستگرای فرانسوی هم فراتر از این رفته اند و مالکان مغازه های کباب ترکی در فرانسه را به پول شویی متهم کرده اند. یکی از آنها هم گفته بود به دلیل اینکه مغازه های کباب ترکی زیاد تمیز نیستند به کبابی ها نمی رود.

به رغم این حملات اما کباب ترکی در فرانسه مقاومت می کند.

براساس آمارهای شرکت بررسی بازار Gira Conseil، سالانه در فرانسه حدود 300 میلیون پرس کباب ترکی از طریق 10 هزار کبابی عرضه و مصرف می شود.
همچنین کباب ترکی بعد از همبرگر و پیتزا سومین فست فوت مورد علاقه فرانسوی هاست.

کباب ترکی از سال ۱۹۸۰ از طریق مهاجران ترک در فرانسه رواج یافت. این غذا هم اکنون با استقبال گسترده ای در میان مردم فرانسه روبه رو است. کباب ترکی در کشورهای اروپایی نه تنها توسط مهاجران ترک بلکه به وسیله مهاجرانی از کشورهای سوریه، لبنان، مصر مراکش و عراق تهیه و عرضه می شود.

"پیر رافارد" مدرس فنون آشپزی ترکی در فرانسه هم گفت: برای بخش زیادی از فرانسوی ها کباب ترکی به دلیل قیمت پایین و آسانی در خوردن، انتخاب مناسبی است. علاوه بر این، کنجکاوی فرانسوی ها درباره خوراکی های جدید و متفاوت را نباید نادیده گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    از لج اینام که شده ناهار فردا کباب ترکی

  • پريناز

    سلام . فقط نكته اي را اشاره كنم در جايي كه تا اين حد اروپا و غرب (حتي يك نوع غذا) در رابطه با ورود نحوه ي ورود يك فرهنگ عكس العمل نشان ميدهند چرا ما در خاورميانه ! تقليد از روش هاي فرهنگ انها كنيم ؟!؟.

  • بدون نام

    کاربران محترم فرانسویها نسبت ب تمامی کلمات خارجی ک وارد کشور بشه حساسند.هر کلمه بیگانه قبل از ورود ب جامعه فرانسه ابتدا مورد تحلیل و معادل سازی در فرهنگستا ن زبان قرار میگیره و بعد در جامعه متداول میشه.هدفشون حفظ اصالت زبان فرانسه است.لطفا موثق و مستدل اظهار نظر کنید.

  • مهران

    ببخشید فست فود شد بالاخره یا فست فوت !!!!

  • عاطفه

    از اینکه اینقدر به فکر فرهنگ و هویت کشورشون هستند جای تحسین داره، در صورتی که ما فقط به فکر هویتمون در برابر عرب هستیم.یکی نیست بگه تهاجم فرهنگی غرب نفوذش بیش تر از عربه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج