۱۶۲۴۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

از سوراخ کردن استخوانها تا بریدن انگشتان

افشاء جزئیات انواع شکنجه آمریکایی در عراق

بزرگترين مجموعه اسناد و مدارک محرمانه نظامي در تاريخ که به بيرون درز کرده شامل گزارش هاي مخفي ارتش امريکا است که طي دوران اشغالگري و شروع جنگ عراق نگاشته شده است.

نظاميان آمريکايي انواع شکنجه ها از جمله استفاده از مته براي سوراخ کردن استخوان هاي پاي زندانيان، ريختن مواد شيميايي روي دستان، بريدن انگشتان و حتي وصل کردن سيمهاي برق به بدن زندانيان و غرق مصنوعي را آزمايش کرده اند.

بزرگترين مجموعه اسناد و مدارک محرمانه نظامي در تاريخ که به بيرون درز کرده شامل گزارش هاي مخفي ارتش امريکا است که طي دوران اشغالگري و شروع جنگ عراق نگاشته شده است.

اين گزارش ها در مجموع حاوي ۳۸ ميليون لغت است و از اينرو برنامه نرم افزاري ويژه اي براي رايانه ها تهيه شده است تا محتواي اين گزارش ها تحليل و ارزيابي شود.

يکي از ناراحت کننده ترين بخش هاي اين گزارش ها در رابطه با شکنجه زندانيان عراقي به دست نيروهاي امريکايي در زندان ابوغريب و ساير زندان هاي اين کشور است.

"دونالد رامسفلد"، وزير دفاع وقت امريکا، پس از انتشار عکس هاي مختلف از زندان ابوغريب و فاش شدن رسوايي شکنجه زندانيان به دست نيروهاي امريکايي، قول داد تا تغييرات لازم ايجاد شود تا اين گونه اعمال، ديگر تکرار نشود و عاملان آن نيز شناسايي و محاکمه شوند.

اين در حالي است که اسناد سري ارتش امريکا نشان مي دهد دست کم ۳۰۰ مورد اتهام شکنجه عراقي ها به دست نيروهاي امريکايي حتي پس از افشاي شکنجه در زندان ابوغريب و قول هايي که وزير دفاع امريکا در خصوص تغييرات داده بود، روي داده است.

در يکي از گزارش هاي محرمانه ارتش امريکا آمده است: يکي از زندانيان عراقي گفت: من پس از بازداشت به دست نيروهاي امريکايي شکنجه شدم و اکنون چشم راست خود را از دست داده و دست راستم نيز مجروح شده است.

موارد کتک زدن، ادار کردن روي زنداني، با قنداق تفنگ به زندانيان ضربه زدن، و چاقو زير گلوي زنداني گرفتن يا نشانه رفتن تفنگ به سوي سر زندانيان براي تهديد آنان، از جمله اين شکنجه ها است.

در طول شش سال اول جنگ عراق بيش از ۱۰۸ هزار عراقي زنداني شدند که به معناي زنداني شدن يک نفر از هر پنجاه مرد بزرگسال عراقي است.

دکتر توبي داج، استاد دانشگاه کوئين مري و کارشناس سياسي مي گويد شمار بسيار زيادي از غيرنظاميان بيگناه عراقي در اين زندان ها محبوس بودند. سيستم زندان هاي عراق قادر به رسيدگي به اين شمار فراوان از زندانيان را نداشت.

همين مسئله باعث افزايش مشکلات نيروهاي امريکايي در عراق شده بود، زيرا مردم اين کشور را از نظاميان امريکايي بيزار مي کرد، زيرا به نظر مي آمد که حداقل خطاي امريکايي ها اين بود که آنان بدون هيچ تشخيص صحيحي ميان بيگناهان و گناهکاران، شمار بسيار زيادي از عراقي ها را به اين زندان ها منتقل کرده بودند.

با اين حال ۱۳۰۰ مورد مجزا از شکنجه و آزار زندانيان عراقي به دست عراقي ها در پاسگاه هاي پليس و پايگاه هاي نظامي اين کشور (در اسناد محرمانه ارتش امريکا) گزارش شده است.

اين موارد، توسط نيروهاي نظامي متحد خارجي که در عراق حضور داشتند شخصاً مشاهده شده يا توسط آنان گزارش داده شده بود.

برخي از اين شکنجه ها شامل استفاده از مته براي سوراخ کردن استخوان هاي پاي زندانيان، ريختن مواد شيميايي روي دستان زندانيان، بريدن انگشتان زندانيان بود. زندانبانان عراقي تلاش مي کردند زندانيان شکنجه شده را هنگام بازيديد نيروهاي مؤتلف خارجي از زندان ها، از ديد آنان مخفي نگه دارند.

به عنوان مثال با پيچ گوشتي به زندانيان حمله مي کردند و آنان را با کابل و شلنگ، کتک مي زدند. زندانبانان حتي از سيم برق براي برق گرفتگي و شکنجه زندانيان استفاده مي کردند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

افشاء جزئیات انواع شکنجه آمریکایی در عراق


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • شهاب

      من كه اصلاً طاقت هم جين جيزي رو ندارم اصلاً نميشه جه جوري هم جين كاراي ميكنن

    • marmar

      آخ آخ اینا جون میده واسه شکنجه کردن جنایتکارا.....
      آقا من میرم یه دوره ببینم ، بیام
      منو از رو بردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج