دلیل ادامه تولید خودروهای قدیمی در کشور
این وضعیت در حالی است که هیچ یک از خودروسازان جهانی یک خودرو با یک بدنه و مشخصات خاص را برای بیش از پنج سال تولید نمیکند و همواره پلتفرم و بدنه خودروها در حال تغییر است.
وی با بیان این که به همین دلیل برخی خودروسازان اندیشهای برای از رده خارج کردن خودروهای قدیمی در حال تولید ندارند، خاطرنشان کرد: عمر پلتفرم برخی از خودروهای در حال تولید بیش از ۳۰ است.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: با این حال به دلیل انحصاری بودن بازار خودرو، مصرف کنندگان ایرانی انتخابی جز خرید این خودروهای قدیمی ندارند.
وی افزود: این وضعیت در حالی است که هیچ یک از خودروسازان جهانی یک خودرو با یک بدنه و مشخصات خاص را برای بیش از پنج سال تولید نمیکند و همواره پلتفرم و بدنه خودروها در حال تغییر است.
خاکساری با بیان این که تنها راه نجات صنعت خودرو از وضعیت فعلی کاهش و حتی به صفر رساندن تعرفه واردات خودرو است، تصریح کرد: این اقدام باعث رقابتی شدن بازار خودرو شده و انگیزه لازم را برای تولید خودروهای جدید در خودروسازان داخلی ایجاد میکند.
نظر کاربران
کو گوش شنوا؟ ملت ایران محکومند که یا خودروهای قدیمی و سصح پایین داخلی را سوار شوند و یا مبالغ نجومی برای خرید خودروهای متوسط خارجی بپردازند. این در حالی است که در تمامی کشورهای همسایه مردم بهترین خودروهای خارجی را با قیمت های نسبتا چایین خریده و سوار می شوند. دلیل این تبعیض و نا عدالتی چیست؟ فقط حمایت از چند خودرو ساز ورشکسته داخلی؟