۱۵۰۱۲۱۷
۱۰ نظر
۴۷۵
۱۰ نظر
۴۷۵
پ

پلیس، عامل جدید افزایش تصادفات را کشف کرد

رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: طبق آمار، در سال ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به ناوگان رانندگان کشور اضافه شده‌اند که بخش عمده‌ای از این افراد، به واسطه اخذ گواهینامه‌های جدید، به جاده‌ها ملحق شده‌اند.

ایسنا: رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: طبق آمار، در سال ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به ناوگان رانندگان کشور اضافه شده‌اند که بخش عمده‌ای از این افراد، به واسطه اخذ گواهینامه‌های جدید، به جاده‌ها ملحق شده‌اند.

photo_2025-03-23_12-06-21

سرهنگ احمد کرمی اسد، رئیس پلیس راه راهور فراجا، درباره عوامل مؤثر در افزایش تراکم ترافیک و تصادفات جاده‌ای اظهار کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار در این زمینه، افزایش تعداد رانندگانی است که به تازگی گواهینامه دریافت کرده‌اند. طبق آمار، در سال ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به ناوگان رانندگان کشور اضافه شده‌اند که بخش عمده‌ای از این افراد، به واسطه اخذ گواهینامه‌های جدید، به جاده‌ها ملحق شده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش تعداد رانندگان، تعداد خودروهای نو شماره‌ نیز به‌طور چشمگیری افزایش یافته که این موضوع خود عاملی برای افزایش تراکم ترافیک و احتمال وقوع تصادفات است. همچنین، تغییرات در قوانین اخذ گواهینامه‌های حرفه‌ای نیز بر این موضوع تأثیر گذاشته است. طبق مصوبه هیئت وزیران در سال‌های گذشته، فاصله زمانی بین اخذ گواهینامه پایه دو به یک و پایه سه و دو، دو سال بود، اما از سال جاری این فاصله زمانی به یک سال کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه راهور فراجا تأکید کرد: این کاهش فاصله زمانی سبب افزایش تقاضا برای دریافت گواهینامه‌های حرفه‌ای، به‌ویژه گواهینامه پایه یک و دو، شده است. این در حالی است که بسیاری از رانندگانی که به تازگی گواهینامه حرفه‌ای دریافت کرده‌اند، تجربه کافی در رانندگی ندارند و این می‌تواند خطرات زیادی را به‌دنبال داشته باشد. همچنین، گواهینامه پایه سه رانندگان برای تردد در جاده‌های برون‌شهری محدودیت‌هایی دارد که رانندگان در یک سال اول از دریافت گواهینامه اجازه تردد آزاد ندارند.

سرهنگ کرمی اسد افزود: به‌رغم این محدودیت‌ها، تعداد زیادی از رانندگانی که گواهینامه پایه سه دارند، به‌ویژه در ساعات خاصی از شبانه‌روز، بدون رعایت محدودیت‌ها به رانندگی می‌پردازند. در حال حاضر هیچ مکانیسم سیستمی برای نظارت و کنترل دقیق بر این دسته از رانندگان وجود ندارد و در بسیاری از مواقع تنها از طریق کنترل‌های تصادفی و نظارت پلیس، امکان شناسایی تخلفات این گروه از رانندگان فراهم می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی ترافیک، لازم است که تدابیر کنترلی به‌ویژه در زمینه نظارت بر روند اخذ گواهینامه‌های حرفه‌ای و رفتار رانندگان در جاده‌ها تقویت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • آخرین سنڪَـر سڪوتـه

    وقتی فله‌ای گواهینامه میدن بچه ۱۸ ۱۹ ساله میشینه پشت فرمون باید هم اینهمه آمار تصادفات بالا بره. بخاطر اینکه پول بگیرین و فله‌ای گوهینامه میدین همین میشه. خیلی‌ها که گواهینامه میگیرن باید یکسال از مدتی که گواهینامه گرفتن بگذره بعد برن جاده. که مطمعنن قانون شکنی میکنن.
    الان هم که قانون اومد بچه ۱۶ ساله رو هم میتونه گواهینامه موتور بگیره

  • پ

    خیلی ها نه
    تمام کسانی که گواهینامه می گیرن تا یک سال حق اومدن به جاده رو ندارن

  • چشم سوم

    تایکسال،به تازه گواهینامه دارها،حق خروج ازاستان وسیله‌وسفرهای خارج استان ندهید.

  • پرسپولیس عشق است

    دادن گواهینامه های دیمی از این بهتر نمیشه که،بیست سی سال پیش طرف میشست پشت فرمون افسر ردش میکرد،متوجه میشد طرف راننده نیست.

  • سیامک

    استفاده از تلفن همراه عامل اصلی تصادفات و خطر آفرینی

  • احمد شاه حسینی

    👌👌

  • AR SAB

    صد آفرین

  • آخرین سنڪَـر سڪوتـه

    دقت نکردی عزیز نوشتم همین رو دیگه

  • ولی اله مقدم خورشیدی

    سلام‌میخواهد به شعار پویش نه به تصادف ۴۰۴ مسولین بپیوندن

  • علی

    عدم رعایت فاصله با خودروی جلویی
    سرعت غیر مجاز
    لایه کشی

    خوب تصادف میشه

    من دادم دوربین ثبت وقایع نصب کردن روی خودرو ، ۲ بار این‌طور تصادف کردم گفتند تو مقصری بعد از نصب دوربین خیلی چیزها مشخص شد دیگه سرهنگ هم نمیتونه اشتباه کنه یا روایت متفاوت افراد رو گوش کنه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج