ایرانسل تندیس طلایی رعایت حقوق مصرفکنندگان را دریافت کرد
«لوح و تندیس طلایی رعایت حقوق مصرفکنندگان» توسط وزیر صمت، به ایرانسل، بهعنوان تنها اپراتور تلفنهمراه دریافتکننده این جایزه، اهدا شد. این دهمین سال است که ایرانسل در همایش ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان برگزیده میشود.
برترینها: «لوح و تندیس طلایی رعایت حقوق مصرفکنندگان» توسط وزیر صمت، به ایرانسل، بهعنوان تنها اپراتور تلفنهمراه دریافتکننده این جایزه، اهدا شد. این دهمین سال است که ایرانسل در همایش ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان برگزیده میشود.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، بیستوسومین همایش ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان، صبح امروز پنجشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۳، با حضور دکتر سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر محمدصادق مفتح جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی، دکتر حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل سازمان ملی حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران، جمعی از معاونان وزارت صمت، مدیران بنگاههای اقتصادی و اهالی رسانه، در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد.
در این مراسم، «لوح و تندیس طلایی رعایت حقوق مصرفکنندگان» توسط «سازمان ملی حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان»، به مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و نخستین ارائهدهنده خدمات نسل پنجم در ایران، اهدا شد که مهندس محمدعلی مقدم، معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل، به نمایندگی، آن را دریافت کرد.
وزیر صمت: الگوسازی یکی از مهمترین اهداف رویداد روز حمایت است
وزیر صمت در این رویداد، طی سخنانی، ضمن تبریک به شرکتهای دریافتکننده جایزه، بر اهمیت تولید رقابتپذیر برای کشور تأکید کرد و وجود انگیزه و امید را یکی از الزامات آن دانست.
اتابک تقویت زنجیره تولید تا فروش و اتصال به بازار را مهم برشمرد و با بیان اینکه «مفهوم حمایت از مصرفکننده، از تولید شروع میشود و اگر تولید نباشد، حمایت از مصرفکننده مفهومی ندارد»، انعقاد پیمانهایی مانند پیمان اقتصادی اوراسیا را از جمله اتفاقاتی دانست که بازار مهمی را در دسترس تولیدکنندگان ایرانی قرار داده است.
وی همچنین ضمن تشکر از همه تولیدکنندگان کشور برای فعالیت در سال سخت ۱۴۰۳ با وجود ناترازیها، «الگوسازی» را یکی از اهداف این جایزه برشمرد و تأکید کرد: در حوزه نظارت بر بازار، توقع ما از سازمان حمایت، نه مچگیری بلکه کمک به تولید است.
جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی نیز طی سخنانی، فعالیت اقتصادی مردمی و رقابت اقتصادی بنگاهها را یک اصل مهم و قابل توجه دانست.
مفتح تأکید کرد: در عین حال، «وظیفه دولت، نظارت بر رعایت حقوق مصرفکنندگان در رقابتهای اقتصادی بنگاهها است.» و این رقابت مشروع، نباید سبب تضییع حقوق مردم و مصرفکنندگان شود.
وی همچنین یکی از اهداف تحریمهای ظالمانه را ایجاد نارضایتی در بین عامه مردم دانست و تأکید کرد: یکی از راههای خنثیسازی تحریمها، اجرای همین طرحهای حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان است.
مدیرعامل سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نیز در این مراسم، با ذکر تاریخچهای از شکلگیری و اهداف سازمان حمایت، فرهنگسازی و انجام اقدامات تشویقی در زمینه حمایت از حقوق مصرفکنندگان را از مهمترین اهداف این رویداد سالانه برشمرد و برخی مزایای دریافت این جایزه برای شرکتهای دریافتکننده را تشریح کرد.
فرهیدزاده همچنین با اشاره به تأثیر مثبت اجرای سیاستهای تشویقی بر رشد تولید داخلی و تشویق مصرفکنندگان به خرید محصولات داخلی، با اشاره به شرایط سخت سال ۱۴۰۳ به دلیل ناترازیها، از تلاشهای فعالان اقتصادی در این سال تقدیر کرد.
وی همچنین با اشاره به حرکت مداوم به سمت علمیتر کردن موضوعات و روشهای ارزیابی شرکتها، همکاری با دانشگاهها در این زمینه را از جمله مهمترین اقدامات این سازمان طی دوره اخیر دانست.
در این دوره از ارزیابی شرکتکنندگان، برای ۱۲۰۰ شرکت فراخوان ثبتنام ارسال شد، حدود ۴۰۰ شرکت اقدام به ثبتنام کردند و پس از ارزیابی نهایی ۴۸ شرکت موفق به کسب گواهینامه و تندیس شدند. ایرانسل نیز به عنوان تنها اپراتور تلفنهمراه دریافتکننده این جایزه، در جمع برگزیدگان قرار گرفت و تندیس طلایی را دریافت کرد.
ارزیابی و انتخاب بنگاههای برگزیده در این همایش، حاصل فرآیندی یک ساله است که بر اساس شاخصها و مفاد مندرج در آییننامه اعطای گواهینامه و تندیسهای ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان انجام میشود.
این جایزه با هدف افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات، برای رعایت حقوق مصرفکنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرفکنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرفکنندگان، توسط سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، به طور سالانه برگزار میشود.
ایرانسل، به عنوان اپراتور پیشرو در کسب رضایت مشتری، پیش از این در ۹ دوره، موفق به دریافت تندیس و گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان شده است.
ارسال نظر