چرا سفارش من در چند مرحله و با هزینههای جداگانه به دستم میرسد؟
گاهی ممکن است هنگام خرید از دیجیکالا، سفارشهای شما به جای یک مرسوله، در چند مرسوله جداگانه و با تاریخهای مختلف به دستتان برسد.
برترینها: گاهی ممکن است هنگام خرید از دیجیکالا، سفارشهای شما به جای یک مرسوله، در چند مرسوله جداگانه و با تاریخهای مختلف به دستتان برسد. این موضوع ممکن است این سوال را ایجاد کند که چرا با وجود ثبت سفارش بهصورت یکجا، سفارشها در چند بخش ارسال میشوند و هزینههای جداگانهای برای هر مرسوله محاسبه شدهاست؟
برای درک بهتر این روند، لازم است با ساختار و فرایند ارسال کالا در دیجیکالا بیشتر آشنا شویم.
چگونه ارسال سفارشها در دیجیکالا انجام میشود؟
از سال ۱۳۹۵، دیجیکالا با تبدیل شدن به یک بازارگاه آنلاین (Marketplace)، امکان خرید از فروشندگان مختلف را در کنار محصولات موجود در انبار خود فراهم کرده است. این تحول، فرصتی را برای کاربران ایجاد میکند تا از میان گزینههای متنوع، بهترین انتخاب را داشته باشند. با این حال، همین ویژگی ممکن است گاهی منجر به تقسیم سفارشها به چند مرسوله شود.
چرا سفارشها به چند مرسوله تقسیم میشوند؟
1. فروشندگان مختلف، ارسالهای متفاوت:
در صورتی که کالاهای انتخابی از چند فروشنده مختلف ثبت سفارش شوند و گزینه ارسال توسط فروشنده انتخاب شود، هر فروشنده مسئول ارسال کالای خود است. همین موضوع باعث میشود هزینه و زمان ارسال هر مرسوله جداگانه محاسبه شود. در نتیجه سفارش، در چند مرحله و با چند هزینه ارسال به دست کاربر میرسد. ضمن این که برخی کالاها مانند مکملهای دارویی و محصولات خاص، تنها توسط فروشنده ارسال میشوند و دیجیکالا امکان تجمیع آنها را ندارد و هزینه ارسال آنها توسط فروشنده تعیین میشود.
2. گروههای کالایی مختلف و انبارهای جداگانه:
حتی اگر تمامی کالاهای انتخابی توسط دیجیکالا ارسال شوند، امکان دارد که سفارش به چند مرسوله تقسیم شود. دلیل این موضوع تفاوت در گروههای کالایی است. بهعنوان مثال:
• کالاهای سوپرمارکتی (FMCG) از یک انبار خاص ارسال میشوند.
• کالاهای سنگین (Large Item) مانند یخچال یا ماشین لباسشویی از انبار دیگری ارسال خواهند شد.
بنابراین، اگر ثبت سفارش از گروههای مختلفکالایی باشد، این سفارشها در زمانهای مختلف و با هزینههای جداگانه به دست کاربر خواهد رسید.
چگونه هزینههای ارسال را کاهش دهیم؟
برای کاهش هزینههای ارسال و دریافت سفارشها در یک مرسوله:
1. انتخاب یکسان فروشنده:
در صفحه خرید هر کالا، فروشندههای مختلفی دیده میشود. اگر کالاهای موردنظر از یک گروه کالایی هستند، میتوان همه را از یک فروشنده خریداری کرد تا به صورت یک مرسوله ارسال شوند.
2. انتخاب گزینه «ارسال توسط دیجیکالا»:
در صفحه ثبت سفارش گزینهای تحت عنوان «ارسال توسط دیجیکالا» موجود است. با انتخاب این گزینه، دیجیکالا، کالاها را تجمیع و همه را در قالب یک مرسوله ارسال میکند. البته اگر کالاها از گروههای مختلف (برای مثال: سوپرمارکتی و عادی) باشند، همچنان ممکن است سفارش در چند مرحله ارسال شود.
چرا سفارشها در زمانهای مختلف ارسال میشوند؟
فروشندگان دیجیکالا در نقاط مختلف ایران قرار دارند؛ به همین دلیل، زمان ارسال کالاها میتواند متفاوت باشد. برای مثال:
اگر ۴ کالا را از ۴ فروشنده مختلف سفارش دهید، هر فروشنده زمان ارسال کالای خود را بر اساس موقعیت مکانی و ظرفیت ارسال مشخص میکند بنابراین ممکن است بخشی از سفارش شما زودتر از سایر مرسولهها به دستتان برسد.
دیجیکالا همیشه در تلاش است که فرایند خرید و ارسال را سادهتر و شفافتر کند تا تجربه خرید لذتبخش باشد.
ارسال نظر