۱۴۸۲۷۸۷
۶۹۴
۶۹۴
پ

آمار تازه از بلک‌فرایدی ایرانی که رسما خنده‌دار است!

حدود یک‌ماه پیش، همزمان با آمریکا، کشورهای غربی و سایر نقاط جهان، در ایران نیز کمپین‌های تبلیغاتی برای فروش تخفیفی بِلَک‌فِرایدِی شکل گرفت.

فرهیختگان: حدود یک‌ماه پیش، همزمان با آمریکا، کشورهای غربی و سایر نقاط جهان، در ایران نیز کمپین‌های تبلیغاتی برای فروش تخفیفی بِلَک‌فِرایدِی شکل گرفت.

جمعه سیاه که در جهان با خریدهای فروشگاهی، خریدهای خُرد و تک‌کالاها شناخته می‌شود و اولین آثار آن، تقویت قابل‌توجه تعداد تراکنش‌های خرد بانکی است، آمارها نشان می‌دهد در ایران نتیجه چندان جالبی نداشته است.

طبق گزارش بانک مرکزی ایران، در آذرماه ۴/۲ میلیارد تراکنش در شبکه شاپرک انجام شده که این تعداد، حدود ۲/۳ درصد (معادل ۹۸ میلیون تراکنش) کمتر از آبان است. همچنین تراکنش‌های آذر کمترین تراکنش‌ شاپرک از فروردین تاکنون بوده است.

۱- در کنار تبلیغات غیرواقعی و قیمت‌های بدون تخفیف یا تخفیف‌های فیکی که فروشندگان ایرانی به آن دست می‌زنند؛ ۲- کاهش توان خرید مردم در سال‌های اخیر و ۳- مسئله فرهنگی یعنی عدم فراگیری یک فرهنگ وارداتی نیز از دیگر موضوعاتی است که موجب شده بِلَک‌فرایدِی در ایران در حد یک کمپین طبقاتی باقی مانده و جایی بیش از این برای خود باز نکند.

1

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج