۱۴۷۷۱۳
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

مدیرعامل رجا: ارزان‌ترین قطار‌های دنیا را داریم

مدیرعامل رجاء در برنامه مناظره بلیت قطار گفت: ارزان‌ترین قطار‌های دنیا را داریم؛ همچنین سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: این دولت نتوانست راه‌آهن را خوب مدیریت کند.

خبرگزاری فارس: برنامه امروز مناظره با موضوع افزایش کیفیت قطار‌ها و نرخ بلیت، امروز آغاز شد.

در ابتدای این برنامه عبدالکریم حسین‌زاده‌ اظهار داشت: اهمیت سیستم ریلی بر همگان آشکار است؛ با توجه به ظرفیت‌های سیستم ریلی در توسعه پایدار و دسترسی آسان و ارزان به این سیستم و جلوگیری از تولید آلاینده‌های زیست محیطی باید سیستم ریلی توسعه یابد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اغلب بدون حضور مردم انجام می‌شود.

وی افزود: حال که نرخ‌های بلیت‌های قطار افزایش یافته است باید دید چه میزان رضایتمندی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه مردم از نرخ‌ها و کیفیت قطارها ناراضی هستند، گفت: هزینه خدمات ریلی نباید سنگین باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: با توجه به عمر ناوگان، سرویس و عدم انتخاب خدمات توسط مردم افزایش قیمت‌ها توجیه منطقی ندارد.

حسین‌زاده بر همسان‌سازی تعرفه‌ها با فرمول‌های جهانی تأکید کرد.

در ادامه این برنامه سیدمحمد راشدی، معاون مسافری راه‌آهن، گفت: شبکه ریلی کشور به خصوص در خطوط اصلی از سال ۱۳۰۷ تا ۱۳۱۷ شمسی احداث شد که شامل خطوط تهران - شمال و تهران - جنوب بود.

وی ادامه داد: این خطوط در سال ۱۳۳۵ بازسازی شد و پس از آن در یک نوبت بهسازی روی آن انجام شده و هیچ بازسازی انجام نشده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سفرهای ریلی امن‌ترین سفرها و انتخاب مردم است، گفت: در دولت گذشته ساخت هزار کیلومتر خط آهن محقق نشد و تنها سالانه ۳۰۰ کیلومتر ریل احداث شد.

راشدی افزود: در حال حاضر تنها دو مسیر دو خطه تهران - مشهد و بافق - بندرعباس داریم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: در حال حاضر افزایش نرخ‌های بلیت قطار متناسب با افزایش تورم بوده است.

در ادامه این برنامه غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اظهار داشت: پس از افزایش نرخ‌های بلیت قطار مردم هیچ کیفیتی دریافت نکردند.

وی گفت: در همین استان سمنان در سال گذشته سه حادثه ناگوار ریلی رخ داد؛ مردم انتظار افزایش سرعت قطار به ۲۰۰ یا ۳۰۰ کیلومتر ندارند، اما انتظار دارند همین قطارهای موجود خوب اداره شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه این دولت نتوانسته است، راه‌آهن را مثل قبل خوب اداره کند، اظهار داشت: در قانون بودجه امسال رقمی که به سیستم ریلی اختصاص یافت، در ۳۵ سال اخیر بی‌سابقه بود؛ ۳۵ میلیارد دلار در قالب فاینانس در اختیار بخش خصوصی و عمومی قرار دادیم، تا دولت سرمایه‌گذار کسب کند همچنین از محل بند «ق» نیز اعتباراتی به سیستم ریلی اختصاص یافت.

در ادامه این برنامه سیدحسن موسوی‌نژاد، مدیر عامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء، اظهار داشت: متوسط سن ناوگان ریلی حدود ۲۸ سال است.

وی ادامه داد: شرکت حمل‌ونقل رجاء که توسط دولت به بخش خصوصی واگذار شد، در زمان دولتی بودن سالانه ۲۵ تا ۷۵ میلیارد تومان از اعتبارات عمومی یارانه می‌گرفت همچنین ۳۵ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برای بخش مسافری هزینه می‌شد که مجموع این اعتبارات به قیمت امروز ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان است که دریافت نمی‌شود.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: در مقایسه قیمت بلیط قطارهای معمولی با سرعت زیر ۱۴۰ کیلومتر در ۲۳ کشور، ایران بعد از هندوستان ارزان‌ترین قطارهای دنیا را دارد.

مدیرعامل رجاء افزود: در بخش مسافری دولت بابت دسترسی به شبکه ریلی رقمی دریافت نمی‌کند و از لکوموتیو‌های ارزان استفاده می‌کند اما باید بخشی از این هزینه‌های سیر قطارها توسط مسافر و بخشی از زیان شرکت‌ها تأمین شود، یعنی سرمایه شرکت‌ها صرف هزینه‌ جاری می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    ارزش پول را پایین می آورید معلوم با پول بی ارزش همه چیز ارزان و بی ارزش میشود چقدر سفسطه.حقوق بیکاری در بسیاری کشورهای بدون معادن و ثروت بالای دو میلیون است

  • بدون نام

    و البته داغونترین

  • بدون نام

    با کوپه های شش نفره ای که به اسم لوکس هست ولی به زور میشه توش بششینی ، سیستم قدیمی و کهنه و دستشوییهای کثیف که چند ساعت بعد از حرکت آب قطع میشه!!! به نظرم این پولی هم که واسه بلیط میدهیم زیاده!

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج