۱۴۷۴۵۹۷
۴ نظر
۳۱۴۳
۴ نظر
۳۱۴۳
پ

زین‌پس اتوبان همت برای پولدارها ترافیک ندارد

خطوط پرسرعت در بزرگراه همت از بهمن راه‌اندازی می‌شود، معاون شهردار تهران می‌گوید که در هر ۲۵۰ متر این خط یک دوربین پلاک‌خوان نصب کرده‌ایم و جریمه متخلفان هم حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است.

ایلنا: بر اساس آمار شهرداری تهران، ۸۳ درصد تردد‌ها در تهران توسط خودرو‌های تک‌سرنشین انجام می‌شود، رئیس شورای شهر تهران‌ می‌گوید که با این دست فرمان امیدی به رفع مشکل ترافیک ندارم.

معاون حمل ونقل ترافیک شهر تهران محسن هرمزی می‌گوید که از بهمن خطوط پرسرعت همت راه‌اندازی و خودرو‌های شخصی بالای ۲ سرنشین، ون و تاکسی و ... می‌توانند از این خط عبور کرده و خودرو‌های تک سرنشین جریمه می‌شوند.

زین‌پس اتوبان همت برای پولدارها ترافیک ندارد

شهرداری تهران از سال گذشته تصمیم گرفت خط ویژه‌ای مشابه خطوط BRT در برخی از بزرگراه‌ها از جمله همت ایجاد کند، مشابه این طرح در دوران شهرداری قالیباف هم در بزرگراه بسیج اجرایی شد، اما به گفته عضو شورای شهر تهران ناصر امانی موفق نبود.

خطوط پرسرعت همت به طول ۱۸ کیلومتر از غرب تهران از منطقه ۲۲ آغاز و تا شرق ادامه دارد. فاز اول پروژه از میدان صنعت تا شرق تهران به طول ۱۲ کیلومتر، ۲ ماه دیگر راه اندازی می‌شود. به گفته معاون شهردار تهران در حال نصب دوربین‌های پلاک‌خوان (در هر ۲۵۰ متر) هستیم و جریمه متخلفان هم حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است.

بر اساس آمار پلیس حجم خودرو‌های ترددکننده در سه ساعت اوج ترافیک صبح و عصر در بزرگراه همت؛ نشان می‌دهد که ۵۹ درصد خودرو‌های این بزرگراه تک‌سرنشین هستند و همین امر ترافیک کیلومتری ایجاد می‌کند.

تنها به اتوبان همت نروید

کارشناس مسایل شهری خلیل فراهانی پور با بیان اینکه خطوط پرسرعت در همت به دلیل شریان اصلی جوابگو نیست، می‌گوید که شهرداری به جای توسعه حمل ونقل عمومی باز هم می‌خواهد از مردم پول بگیرد و این بار خودرو‌های تک سرنشین را بهانه کرده است.

کارشناس ترافیک غلامعلی صائبیان با بیان اینکه خطوط پرسرعت در بسیاری از کشور‌ها از جمله استرالیا و فرانسه اجرایی شده است، می‌گوید که با اجرای این طرح در ساعات پیک امکان تردد خودرو‌های پرسرنشین تسهیل می‌شود و مردم دیگر در جهنم ترافیکی گرفتار نمی‌شوند.

کارشناسان می‌گویند که بر اساس طرح جامع ترافیک باید مسیر‌های ویژه‌ای برای تردد خودرو‌های پرسرنشین ایجاد شود تا یک اتوبوس با ۵۰ سرنشین در ترافیک نماند. همچنین باید خودرو‌های همگانی و پرسرنشین افزایش یابد تا از حجم ترافیک بزرگراه‌های اصلی کاسته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • جواد نوین پرسپولیسیه دو آتیشه

    به این نادانان شهرداری بفرمایید وقتی حمل و نقل عمومی شما مرتب و بموقع نیست مردم چاره ی ندارند برای رفتن سرکار از خودروی شخصی استفاده کنند پایانه صادقیه و آزادی از ساعت ۷ شب بعد یک اتوبوس وجود ندارد معطلی برای اتوبوس در ایستگاه از ۱۵ دقیقه تا ۴۵ دقیقه متغیره مترو و تاکسی هم که تعریفی ندارد اگه مردم سوار میشن از رو ناچار یه ، خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

  • یه شکسته از سال 55

    یه شب برفی تو استکهلم اتوبوس پانزده دقیقه تاخیر داشت و زنگ زدیم و معذرت خواهی کردن که اتوبوس نمیاد ولی هر کدوم از شما اوبر بگیرید به خرج اتوبوس رانی و پولش رو ما میدیم

  • یه شکسته از سال 55

    یه شب برفی تو استکهلم اتوبوس پانزده دقیقه تاخیر داشت و زنگ زدیم و معذرت خواهی کردن که اتوبوس نمیاد ولی هر کدوم از شما اوبر بگیرید به خرج اتوبوس رانی و پولش رو ما میدیم

  • جم

    اول وضع حمل و نقل عمومی را درست کنید و بعد از این اداها در بیارید وقتی وضعیت حمل و نقل عمومی خوب باشه کسی آزار نداره از وسیله شخصی استفاده کنه
    این طرح فقط جهت تلکه کردن مردمه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج