۱۴۷۰۷۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

«آنتونف ۱۴۰» بهترین گزینه در زمان انتخاب بود

رییس سازمان صنایع هوایی با اذعان به این که هواپیمای آنتونف ۱۴۰ در مقایسه با هواپیماهای غربی در برخی زمینه‌ها مزایای رقابتی کمتری دارد از منتقدان خواست شرایط زمانی انتخاب این هواپیما برای ساخت در کشور را مدنظر داشته باشند؛ شرایطی که به زعم وی، همکاری با سازنده اوکراینی آنتونف ۱۴۰ در پروژه ایران ۱۴۰ را بهترین گزینه برای همکاری در ساخت داخلی هواپیماها قرار بوده بود.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان صنایع هوایی با اذعان به این که هواپیمای آنتونف ۱۴۰ در مقایسه با هواپیماهای غربی در برخی زمینه‌ها مزایای رقابتی کمتری دارد از منتقدان خواست شرایط زمانی انتخاب این هواپیما برای ساخت در کشور را مدنظر داشته باشند؛ شرایطی که به زعم وی، همکاری با سازنده اوکراینی آنتونف ۱۴۰ در پروژه ایران ۱۴۰ را بهترین گزینه برای همکاری در ساخت داخلی هواپیماها قرار بوده بود.

دکتر منطقی در حاشیه افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندی های ملی صنایع هوایی و فضایی در پاسخ به این سوال که نظر وی را در خصوص گزارش کمیته پنج نفره بررسی سانحه سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ و ادعاهای برخی اساتید هوافضا مبنی بر هشدار قبلی آنها در خصوص برخی ضعف‌های هواپیمای ایران ۱۴۰ جویا شد، گفت: تا زمانی که گزارش سازمان هواپیمایی کشوری ارائه نشده هر مطلبی که از طرف ما عنوان شود اختلالی در گزارش انها خواهد بود و به محض این که گزارش آن‌ها منتشر شود نشستی با حضور نمایندگان رسانه های مختلف خواهیم داشت و به همه سوالات به طور دقیق و مستدل پاسخ خواهیم داد.

دبیر ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین از تهیه و انتشار فیلمی درباره جزییات فنی سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ تا پایان سال برای پاسخگویی به سوالات مطرح در خصوص این سانحه خبر داد و ابراز عقیده کرد سوالاتی که اکنون در سطح جامعه مطرح شده اغلب ناشی از عدم اطلاع افراد است.

وی با اذعان به این که در شرایط فعلی که بسیاری از بخش ها درگیر مساله سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ شده اند اطلاع رسانی جامع در این زمینه کمک شایانی به درک آنچه که در این حادثه رخ داده خواهد کرد گفت: در زمان انتخاب هواپیما برای انتقال دانش فنی، گروهی سه نفره زیر نظر رییس جمهور وقت شامل وزرای راه و ترابری، صنایع و معادن و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قوی ترین تیم تخصصی ممکن را برای نظر دادن درباره نوع همکاری های انتخابی تشکیل دادند و آنها هم با همه ۱۰ موسسه‌ای که در زمینه ساخت این تیپ هواپیما فعال بودند تماس گرفتند که هشت شرکت که غربی بودند هیچ کدام پاسخ ندادند و از بین دو شرکت شرقی با توجه به شرایط موجود هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ انتخاب شد. این که می‌گویند هواپیماهای بهتری هم وجود داشت درست است و ما هم سراغ شرکتهای غربی رفتیم ولی وقتی جواب نگرفتیم بین گزینه های موجود هواپیمایی که بهترین شرایط را داشت انتخاب کرید.

منطقی خاطر نشان کرد: بحث های مطرح شده از طرف کارشناسان اگر مستقل از زمان باشد اشتباه است اما اگر این اظهارنظرها مرحله به مرحله پیش رود می توان با ارایه پاسخ هایی آنها را متقاعد کرد.

پنجمین نمایشگاه ملی دستاوردهای صنایع هوایی و فضایی ایران تا دوم آبانماه با حضور بیش از ۱۶۰ شرکت دانش بنیان داخلی در محل ترمینال ۵ فرودگاه مهرآباد تهران در حال برگزاری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج