۱۴۶۵۳۲۰
۲۵۹
۲۵۹
پ

ایران: حق پاسخ به اسرائیل را برای خود محفوظ می‌دانیم

وزیر خارجه کشورمان در نامه‌ای به دبیرکل و اعضای شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: اقدامات رژیم اسرائیل تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و باعث بی‌ثباتی بیشتر منطقه می‌شود.

خرگزاری تسنیم: وزیر خارجه کشورمان در نامه‌ای به دبیرکل و اعضای شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: اقدامات رژیم اسرائیل تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و باعث بی‌ثباتی بیشتر منطقه می‌شود.

ایران: حق پاسخ به اسرائیل را برای خود محفوظ می‌دانیم

کاظم غریب آبادی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه از نامه سید عباس عراقچی خبر داد. 

بخش هایی از نامه وزیر امور خارجه کشورمان به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت به دنبال اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی:

‌- در حالی که سامانه پدافند هوایی ایران اکثر موشک ها را رهگیری کرد، چهار افسر ارتش ایران  در حالی که شجاعانه جان خود را برای دفاع و پاسداری از امنیت ملی کشور خود فدا کردند، به شهادت رسیدند.

- جمهوری اسلامی ایران این تجاوزات عمدی رژیم صهیونیستی را با شدیدترین لحن محکوم می کند. حملات غیرقانونی رژیم اسرائیل، ناقض اصول بنیادین حقوق بین الملل و منشور ملل متحد، به ویژه بند 4 ماده 2 است.

‌- اقدامات رژیم اسرائیل تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و باعث بی‌ثباتی بیشتر منطقه می‌شود.

‌-  جمهوری اسلامی ایران در راستای رعایت اصول مندرج در منشور ملل متحد و بر اساس حقوق بین الملل، حق ذاتی خود را برای پاسخ قانونی و مشروع به این حملات جنایتکارانه در زمان مناسب محفوظ می دارد.

‌- با توجه به پیامدهای تجاوزات مداوم و سیستماتیک رژیم اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت می خواهد که موضع قاطعی اتخاذ کنند و رژیم اسرائیل را به دلیل ارتکاب این اقدامات تجاوزکارانه قویا و بطور صریح محکوم کنند.

‌- جمهوری اسلامی ایران از رئیس شورای امنیت درخواست می کند که برای رسیدگی به این نقض شدید و اقدامات غیرقانونی و اطمینان از پاسخگو نمودن این رژیم جنایتکار، نشست فوری تشکیل دهد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج