۱۴۶۵۱۰۲
۱۴۰۱
۱۴۰۱
پ

واکنش عربستان، قطر، عمان و پاکستان به حمله اسرائیل به ایران

۴ کشور عربستان، قطر، عمان و پاکستان حمله بامداد امروز اسرائیل به برخی مناطق ایران را محکوم کردند.

برترین‌ها: ۴ کشور عربستان، قطر، عمان و پاکستان حمله بامداد امروز اسرائیل به برخی مناطق ایران را محکوم کردند.

وزارت خارجه عربستان حمله تجاوزکارانه بامداد امروز(شنبه) رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد. وزارت خارجه عربستان همچنین خواهان خویشتن‌داری و آرامش شد.

واکنش عربستان، قطر، عمان و پاکستان به حمله اسرائیل به ایران

وزارت خارجه عربستان تأکید کرد: حمله به ایران نقض حاکمیت این کشور و نقض قوانین و عرف بین‌المللی است. ما بر موضع ثابت خود درباره مخالفت با ادامه تشدید تنش در منطقه و گسترش دامنه نزاع که امنیت و ثبات کشورهای منطقه و ملت‌های آن را تهدید می‌کند، تأکید می‌کنیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن‌داری و کاهش تنش را حفظ کنند.

وزارت خارجه عربستان در ادامه نسبت به تداوم نزاع‌های نظامی در منطقه هشدار داد و از جامعه بین‌المللی و طرف‌های کارآمد خواست به نقش و مسؤولیت خود درباره کاهش شدت تنش و پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه عمل کنند.


قطر: حمله به ایران نقض حاکمیت این کشور بود

دولت قطر ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را نقض آشکار حاکمیت کشورمان ارزیابی کرد.

واکنش عربستان، قطر، عمان و پاکستان به حمله اسرائیل به ایران

در بیانیه وزارت امور خارجه قطر در این باره آمده است: دولت قطر حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم می‌کند و این اقدام را نقض آشکار حاکمیت ایران و نقض آشکار اصول حقوق بین‌الملل می‌داند.

طبق گزارش خبرگزاری قنا، وزارت امور خارجه قطر در ادامه اضافه کرد: دوحه نگرانی عمیق دولت قطر نسبت به عواقب جدی که ممکن است از این تشدید تنش ناشی شود، ابراز می‌کند، ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن داری کنند، روابط را از طریق گفت‌وگو و روش‌های مسالمت آمیز حل و فصل کنند و از هر چیزی که ممکن است امنیت و ثبات را در منطقه تهدید کند، اجتناب کنند.

در ادامه این بیانیه امده است: ما بار دیگر درخواست دولت قطر را از جامعه بین‌المللی برای تشدید تلاش‌ها با هدف آرام کردن اوضاع، کاهش تنش و پایان دادن به رنج ملت منطقه، به‌ویژه در غزه و لبنان، تکرار می‌کنیم.


عمان تجاوزگری اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد

وزارت خارجه عمان اعلام کرد: ما به شدت حمله هوایی امروز اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کنیم. این حمله نقض حاکمیت ایران و نقض واضح قوانین بین‌المللی و تنشی است که دایره خشونت را گسترش داده و تلاش‌ها برای آتش‌بس و کاهش تنش و مهار بحران‌ها از طریق ابزارهای مسالمت آمیز و دیپلماتیک را از بین می‌برد.

واکنش عربستان، قطر، عمان و پاکستان به حمله اسرائیل به ایران

این وزارتخانه تأکید کرد: ما این اقدامات مستمر اسرائیل را که منطقه را به سمت تنش‌ها و بی‌ثباتی بیشتر می‌برد، محکوم می‌کنیم. ما بار دیگر از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم برای توقف تجاوز و پایان دادن به نقض‌های آشکار اراضی کشورهای همجوار منطقه‌ای اقدامی کارآمد اتخاذ کند.

وزارت خارجه عمان بر لزوم حل ریشه‌ها و دلایل بحران‌ها در منطقه از طریق پایان دادن به اشغالگری غیرقانونی اسرائیل در اراضی فلسطین و عربی و توقف تجاوز به غزه طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت و دادن حق تعیین سرنوشت به ملت فلسطین برای تشکیل کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ در راستای راه‌حل تشکیل دو دولت و طبق طرح صلح عربی برای تحقق صلحی عادلانه و دائمی برای تمام طرف‌ها تأکید کرد.


پاکستان: اسرائیل مسئول گسترش تنش در منطقه است

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام متجاوزانه بامداد امروز رژیم صهیونیستی علیه ایران، این رژیم را مسئول گسترش تنش‌ها و درگیری‌ها در منطقه دانسته و خواستار اقدام جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن اقدامات آن شد.

واکنش عربستان، قطر، عمان و پاکستان به حمله اسرائیل به ایران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج