۱۴۶۳۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بازگشت دیپلمات‌های ایرانی درانگلیس به تهران

امروز در فرودگاه مهرآباد تهران دیپلمات‌های ایران در انگلیس با ورود به خاک کشورمان مورد استقبال مردم و دانشجویان قرار می گیرند.

امروز در فرودگاه مهرآباد تهران دیپلمات‌های ایران در انگلیس با ورود به خاک کشورمان مورد استقبال مردم و دانشجویان قرار می گیرند.

دیپلمات های ایران در انگلیس که ساعت ۱ بامداد روز شنبه وارد مهرآباد می شوند مورد استقبال مردم و دانشجویان قرار خواهند گرفت.

طی هفته گذشته نمایندگان مردم در خانه ملت به دلیل سیاستهای خصمانه دولت انگلیس علیه ایران در سالهای اخیر با تصویب طرح دو فوریتی وزارت امور خارجه را موظف کردند ظرف ۲ هفته روابط سیاسی کشور را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل داده و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز با این کشور به حداقل ممکن برسانند.

بلافاصله پس از اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در الزام دولت به کاهش سطح روابط و در نخستین سالگرد شهادت شهید شهریاری استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی دانشجویان دانشگاههای تهران هشتم آذرماه سال جاری در مقابل سفارت انگلیس و باغ قلهک تجمع کردند.

درپی این اقدام دانشجویان، دولت انگلیس در اقدامی انفعالی و شتابزده دستور به تعطیلی سفارت ایران در لندن و همچنین تعیین مهلت ۴۸ ساعته برای خروج دیپلماتهای ایرانی از این کشور را صادر کرد که پس از آن علی اکبر صالحی وزیرامورخارجه کشورمان در تماسی تلفنی با کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن اقدامات صورت گرفته برای بازگشت کارمندان سفارت کشورمان در لندن و خانواده های آنان را تشریح کرد.

از سویی دیگر پس از گذشت تنها ۲۴ ساعت از ضرب الاجل دولت انگلیس نیز عده ای از افراد بصورت سازماندهی شده در مقابل سفارت و اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن حضور یافته و ایجاد مزاحمت کردند.

این ماجرا به اینجا ختم نشد بلکه پس از گذشت یک روز یعنی در نهم آذرماه سال جاری دیپلمات های کشورهای غربی مقیم تهران در باغ قلهک و سفارت انگلیس در ایران حضور یافتند و با به راه انداختن کاروانی تبلیغاتی که از پیش با انگلیس هماهنگ شده بود سعی در انحراف افکار عمومی داشتند.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بازگشت دیپلمات‌های ایرانی درانگلیس به تهران


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج