۱۴۶۳۲۳۷
۱۳۰
۱۳۰
پ

انفجار تانکر سوخت در جاده میمه - تهران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: یک دستگاه تانکر حامل سوخت نفتا در محور جاده‌ای میمه ـ دلیجان در محدوده قرقچی که از مبدأ عسلویه به سمت اراک در حال تردد بود، واژگون و دچار حریق شد.

تسنیم: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: یک دستگاه تانکر حامل سوخت نفتا در محور جاده‌ای میمه ـ دلیجان در محدوده قرقچی که از مبدأ عسلویه به سمت اراک در حال تردد بود، واژگون و دچار حریق شد.

منصور شیشه‌فروش اظهار داشت: حادثه واژگونی و حریق یک دستگاه تانکر حامل سوخت نفت در ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه در محور جاده‌ای میمه ـ دلیجان در محدوده قرقچی که از مبدا عسلویه به سمت اراک در حال تردد بود، گزارش شد.

انفجار تانکر سوخت در جاده میمه - تهران

وی ادامه داد: بلافاصله تیم‌های آتش‌نشانی شهرداری‌های میمه، وزوان و لایبید به محل اعزام و نسبت به اطفای حریق تانکر و مواد سوختی که در حاشیه راه جریان یافته اقدام کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: همچنین ۴ تیم عملیاتی از پایگاه‌های امداد جاده‌ای اورژانس و جمعیت هلال احمر به محل اعزام و راننده مجروح را به مراکز درمانی انتقال دادند.

وی تصریح کرد: تیم‌های راهداری اداره راه با پشتیانی ماشینآلات سنگین وجرثقیل نسبت به  انتقال تانکر به حاشیه جاده، ایمن‌سازی و پاکسازی محل حادثه اقدام کردند و تیم ترافیکی پلیس راه نیز جهت بررسی و کنترل ترافیک در محل حضور یافتند.

شیشه فروش گفت: در اثر این حادثه برای ساعاتی ترافیک در محور ایجاد و تردد به کندی صورت گرفت که با تلاش عوامل مدیریت بحران شهرستان، راهداری، پلیس و دستگاه‌های امدادی، محور بازگشایی و ایمن سازی شد و تردد در حال حاضر به صورت عادی در جریان است. علت وقوع حادثه توسط پلیس در دست بررسی است.

وی با توجه به ضرورت پیشگیری از حوادث مشابه خاطرنشان کرد: رعایت دقیق ضوابط و مقررات مندرج در آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل مواد خطرناک توسط تمامی متصدیان حمل و نقل  اعم ازشرکتها، موسسات حمل و نقل، سازمانها، کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی، شرکت‌های گاز، نفت، پالایشگاه در سراسر کشور ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ادامه داد: اعمال نظارت مستمر بر شرکت‌های حمل و نقل توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ی، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و پلیس راه و راهور در کنترل ایمنی محموله‌ها و بررسی دارا بودن مدارک و مجوز‌های معتبر در انجام هرگونه حمل و نقل جاده‌ای مواد سوختنی و خطرناک و قابل اشتعال از نقطه‌ای به نقطه دیگر با ارائه آموزش‌های ایمنی تردد با رانندگان ضروری است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ حادثه واژگونی و تصادف ناوگان حمل و نقل سوخت و مواد خطرناک در محور‌های جاده‌ای استان اصفهان به وقوع پیوسته که اغلب محموله‌های بوده که از استان‌های دیگر به مقصد سایر استان‌ها بوده و به علت عدم اقدام به موقع متصدیان حمل و نقل در اعزام تیم‌های فنی برای کنترل حوادث باعث بروز خسارت به محیط، انسداد محور‌ها و ایجاد ترافیک و به خطر انداختن خودرو‌های عبوری شده است.

شیشه‌فروش افزود: استفاده از راننده‌ای که حائز کلیه شرایط راننده اصلی باشد همراه وسیله نقلیه حامل مواد خطرناک اجباری است.

وی با بیان اینکه وسیله حمل و نقل حامل مواد خطرناک فقط  در ساعات روز مجاز به تردد در محور‌های جاده‌ای هستند، گفت: این تانکر‌ها باید قبل از پایان روز در پارکینگ مناسب توقف و تا آغاز روز بعد از حرکت خودداری کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان بیان کرد: متصدی حمل و نقل باید نقشه مسیری را که وسیله نقلیه حامل مواد خطرناک برای رسیدن به مقصد طی نماید را از اداره راهداری اخذ و با اولویت جاده‌های خارج شهر، کمربندی شهر‌ها و عبور از نقاط کم جمعیت مسیر را به راننده اعلام کند و راننده مکلف است در مسیر تعیین شده حرکت کند و توقف‌های بین راه دور از وسایل نقلیه دیگر و محل‌های امن و خلوت انجام گیرد.

وی تصریح کرد:  وسیله نقلیه حامل مواد و محصولات خطرناک نباید نشت یا سریز داشته باشد و در صورت اجبار به توقف در صورت اضطرار باید راننده وسیله نقلیه را در منتهی الیه سمت راست جاده در محوطه باز دور از پلها، تونل‌ها و تاسیسات رفاهی بین راه متوقف نماید.

شیشه‌فروش گفت: در صورت توقف طولانی مدت وسیله نقلیه و بروز سوانح متصدی حمل و نقل موظف است نسبت به اعزام وسیله نقلیه مناسب به همراه عوامل فنی و تجهیزات برای باراندازی نسبت به بارگیری وسیله نقلیه معیوب پاکسازی محل حادثه و تخلیه و ایمن سازی محل اقدام نماید با هماهنگی اداره راهداری پلیس و محیط زیست وسیله نقلیه حامل مواد خطرناک باید علاوه بر معاینه فنی معتبر دارای گواهینامه تایید صلاحیت از موسسه معتبر باشند و نیز باید وسیله نقلیه مجهز به تجهیزات اطفای حریق باشد و راننده نیز بایدتجهیزات حفاطت فردی شامل عینک حفاطتی مانند ماسک، دستکش، چکمه و ... داشته باشند.

عباس عابدی، مسئول روابط عمومی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان با اشاره به این حادثه گفت: ۲ واحد امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه یک نفر مرد ۶۰ ساله مصدوم و به مرکز درمانی حضرت محمد (ص) میمه اعزام شد.

عابدی بیان کرد: حریق در ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه کنترل و جاده بازگشایی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج