۱۴۶۲۵۳۵
۹۲
۹۲
پ

رپورتاژ آگهی

لکه قهوه خشک شده روی فرش را با این روش پاک کنید

در این مقاله روش بی خطری را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید بدون آسیب زدن به فرش، به راحتی لکه قهوه خشک شده روی آن را پاک کنید.

لکه قهوه خشک شده روی فرش را با این روش پاک کنید

برای بسیاری از ما، نوشیدن یک فنجان قهوه، یک نیاز روزمره در زندگی است. این در حالی است که ریختن گاه به گاه قهوه روی قسمت های مختلف فرش، اجتناب ناپذیر است. اما خبر خوب این است که لکه های قهوه معمولا آسان پاک می شوند. چه آن که بخواهید از خدمات قالیشویی در شهرری استفاده کنید یا خودتان بخواهید در منزل، این لکه را پاک کنید، مهمترین نکته ای که باید به یاد داشته باشید، آرامش است. آرامش تان را حفظ کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای فرش تان بگیرید.

در این مقاله روش بی خطری را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید بدون آسیب زدن به فرش، به راحتی لکه قهوه خشک شده روی آن را پاک کنید.

لکه قهوه خشک شده روی فرش را با این روش پاک کنید

به چه موادی نیاز دارید؟

برای نجات فرش از شر لکه قهوه خشک شده ابتدا باید مواد و وسایلی را آماده کنید. در این قسمت فهرستی از این مواد را به شما می دهیم تا بتوانید با آماده کردن آن ها قبل از شروع فرآیند تمیزکاری، به اقدامات خود سرعت ببخشید. اما به یاد داشته باشید که همیشه می توانید روی خدمات شستشوی عمیق فرش در قالیشویی کهریزک حساب کنید.

موادی که نیاز دارید شامل موارد زیر هستند:

  • یک کاردک
  • یک یا چند دستمال کاغذی حوله ای
  • مقدار کمی جوش شیرین
  • مقدار کمی مایع ظرفشویی
  • مقدار کمی آب
  • یک ظرف (کاسه، لگن و ...)
  • یک یا چند دستمال پارچه ای تمیز
  • حوله
  • جاروبرقی

نحوه پاک کردن لکه قهوه خشک شده روی فرش

برای تمیز کردن این لکه رنگی خشک شده روی فرش تان، تنها یک راه دارید و آن هم استفاده از مایع ظرفشویی و جوش شیرین است. ترتیب و روش استفاده از این مواد را در این قسمت به صورت مفصل برای شما شرح داده ایم:

لکه قهوه خشک شده روی فرش را با این روش پاک کنید

قدم اول: تمیز کنید

در قدم اول باید سطح خشک شده لکه را تمیز کنید. برای این کار نیاز دارید تا لکه را بتراشید. لکه را با کاردک یا هر وسیله صاف دیگری که به فرش تان آسیب نمیزند، بتراشید. (کارت ویزیت، کارد کره خوری و ...)

قدم دوم: جاروبرقی

در این مرحله باید براده های قهوه تراشیده شده در مرحله قبلی را از روی فرش تان بردارید. اگر این مرحله را انجام ندهید، این تکه های جداشده وارد دیگر قسمت های الیاف فرش تان شده و با ریختن کمی آب روی فرش، لکه دیگری ایجاد می شود. پس با دقت این مرحله را انجام دهید و تمام تکه های جدا شده را از روی فرش بلند کنید.

قدم سوم: استفاده از مایع ظرفشویی

در این مرحله باید کمی مایع ظرفشویی (یک قاشق) را با کمی آب ولرم (یک فنجان) ترکیب کنید. حالا با یک قاشق هم بزنید تا کف ایجاد شود. این کف را به کمک یک دستمال به محل لک شده بزنید. پاک کردن را آغاز کنید. مطمئن شوید که لکه را بزرگ تر نمی کنید.

تمیزکاری را ادامه دهید تا لکه کاملا از بین برود. اگر با انجام دادن حداقل 3 بار از این مرحله، هنوز لکه پاک نشده، مرحله بعدی را انجام دهید. اما اگر فکر می کنید که لکه از بین رفته، به مرحله پنجم بروید.

قدم چهارم: استفاده از جوش شیرین

در این مرحله باید کمی جوش شیرین روی محل لکه بپاشید. جوش شیرین یک نوع پودر است که خاصیت جذب بالایی دارد. با انجام این مرحله می توانید قهوه را از الیاف خارج کنید. پودر را روی لکه بپاشید و 20 دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این مدت زمان، باید حتما مجددا جاروبرقی بکشید تا پودر را از روی فرش بلند کنید. به دقت جاروبرقی بکشید چراکه همچون مرحله قبلی اگر پودر روی فرش باقی بماند، در مرحله بعدی با آب ترکیب شده و فرش تان را آلوده تر خواهد کرد.

قدم پنجم: شستشو

در این مرحله باید فرش را بشویید. یک دستمال تمیز بردارید و بعد از اینکه آن را به آب تمیز آغشته کردید و آب اضافی آن را هم گرفتید، به لکه بزنید. محل را خوب شستشو دهید تا تمام مواد شوینده استفاده شده، خارج شود.

قدم ششم: خشک کنید

در این مرحله با یک حوله تمیز، فرش تان را خشک کنید. حوله جاذب آب است و می تواند مقدار زیادی آب را از رفرش خارج کند اما نه تمام آن را. پس چه باید کرد؟ علاوه بر خشک کردن با حوله، باید از یک سشوار نیز برای خشک شدن فرش استفاده کنید.

این موضوع به خصوص زمانی که لکه بزرگ بوده، اهمیت دارد. وقتی لکه بزرگ باشد، مجبور شده اید مقدار بیشتری آب روی آن بریزید و به همین ترتیب خشک شدن ان نیز زمان بیشتری می طلبد. پس مهم است که این مرحله را تا حداقل 70 درصد خشک شدن فرش، انجام داده و به حال خود رها نکنید.

قالیشویی باسابقه

سابقه قالیشویی در تجربه تکنسین های فرش شویی و استفاده از مواد و دستگاه های پیشرفته، مشخص می شود. سابقه قالیشویی از آن جهت بااهمیت است که شما می دانید فرش تان بدون آسیب دیدن، شسته و تمیز می شود. پس در هنگام انتخاب بهترین قالیشویی در نوبنیاد باید علاوه بر کیفیت خدمات، سابقه آن را نیز در نظر بگیرید. یک قالیشویی حرفه ای تکنسین های باتجربه و خبره ای دارد که می دانند هر نوع لکه ای چگونه پاک می شود.

لکه قهوه خشک شده روی فرش را با این روش پاک کنید

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در امر شستشوی انواع فرش های دستبافت و ماشینی خبره است و خدمات خود را برای تمام تهران و کرج، ارائه می کند. اگر شما هم ساکن هر یک محله های تهران یا کرج هستید و به خدمات سریع قالیشویی نیاز دارید، می توانید روی ما حساب کنید. ما با داشتن شعبات متعدد، می توانیم خدمات مان را از نزدیک ترین شعبه به شما در اسرع وقت ارائه کنیم.

پس فقط سرشماره 1864 را شماره گیری کرده و با ثبت سفارش، از خدمات باکیفیت ما در اسرع وقت بهره مند شوید. همچنین اگر به تلفن دسترسی ندارید یا ثبت سفارش آنلاین برای تان راحت تر است، می توانید با مراجعه به وب سایت قالیشویی توحید به راحتی خدمت موردنظرتان را رزرو کرده و منتظر تماس سریع همکاران ما باشید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج