۱۴۶۲۲۷۷
۵۱۶
۵۱۶
پ

این نان که از سفره‌ها رفت، بیماری‌ها سراغمان آمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نان ناسالم را علت بروز بسیاری از بیماری‌ها دانست

ایسنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان فیبر بالا، ویتأمین‌های مفید، جلوگیری از جذب قند و ده‌ها خواص ناشناخته ذیگر را از جمله مزایای شگفت‌انگیز سبوس برشمرد و گفت: از زمانی که نان سبوس دار از سفره‌ها رخت بربست انواع بیماری‌ها نظیر فشارخون، قندخون و سرطان‌ها در جامعه زیاد شد.

این نان که از سفره‌ها رفت، بیماری‌ها سراغمان آمد

سعید گلفیروزی صبح سه‌شنبه ۲۴ مهر در همایش روز جهانی غذا اظهار کرد: چند میلیون انسان در سراسر دنیا به غذای کافی دسترسی نداشته و گرسنه هستند و روز جهانی غذا با هدف توجه جامعه جهانی به این افراد نامگذاری شده اما تا امروز نتوانستند آن طور که شایسته است به رسالت خود در قبال این افراد  عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد زیادی کالری کافی می‌گیرند و گرسنه نیستند اما به دلیل عدم کیفیت غذا دچار سو تغذیه هستند، گفت: افزایش کالری و تحرک کم در یک دهه اخیر موجب بروز کاهش سن مبتلایان به بیماری‌های غیر واگیر نظیر انواع سکته‌ها شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نان ناسالم را علت بروز بسیاری از بیماری‌ها دانست و افزود: از زمانی که آرد کامل از سبد غذایی ما بیرون رفت انواع بیماری‌ها نظیر  فشارخون، چاقی، دیابت، مشکلات گوارشی و  انواع سرطان در جامعه زیاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه فیبر بالا، ویتأمین‌های مفید، جلوگیری از جذب قند و ده‌ها خواص ناشناخته از جمله مزایای شگفت‌انگیز سبوس است، افزود: تولید نان کامل از سال گذشته در استان گلستان کلیدزده شد و این اقدام ارزشمند ثمره یک کار دسته جمعی در استان است.

این مقام مسئول با تأکید اینکه ما نباید تنها به ظاهر غذا توجه کرده وسلامت آن را در اولویت قرار دهیم، اضافه کرد: باید تمام نانواهای استان خواص بی‌نظیر نان کامل و سبوس دار را بر روی یک بنر چاپ کرده و  سر درب نانوایی‌ها نصب کنند تا مصرف نان کامل در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

گلفیروزی کم تحرکی، چاقی و سموم باقی مانده در محصولات را عامل بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک برشمرد و افزود: تشخیص به هنگام در درمان سرطان بسیار اهمیت دارد و اگر بیماری به موقع تشخیص داده نشود افراد مبتلا کمتر از پنج سال عمر خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج