۱۴۶۱۴۳۹
۱۰۲
۱۰۲
پ

رپورتاژ آگهی

صفر تا صد آموزش رزین اپوکسی در هنرکده نیوشا

هنرکده نیوشا باتوجه به تجربه چندین ساله در حوزه آموزش رزین اپوکسی و.. مرجع اصلی آموزش رزین در ایران می باشد.

رزین اپوکسی چیست؟

رزین اپوکسی یا رزین ماده‌ای است که می‌توان از آن برای مصارف مختلف استفاده کرد و از مخلوط دو جزء که با یکدیگر هماهنگ هستند ایجاد می‌شود. اگر رزین مایع با یک هاردنر(سخت کنندهHardener ) مناسب مخلوط شود، یک واکنش شیمیایی شروع می شود که معمولا چندین ساعت طول می کشد.

پس از مخلوط شدن اجزا با یکدیگر، نه تنها گرما بوجود می آید، بلکه ماده نیز از حالت مایع به حالت جامد / پخت تبدیل می شود. معمولاً نسبت مخلوط رزین به هاردنر 1 به 1 یا حتی 1 به 2 است تا مواد به خوبی عمل کنند.

رزین‌های اپوکسی یا رزین‌های ریخته‌گری مختلف، که هر کدام دارای خواص جداگانه‌ای هستند، می‌توانند برای کاربردهای مختلف با توجه به مشخصات سازنده استفاده شوند. طیف گسترده ای از رزین های مختلف وجود دارد که از نظر مدت زمان فرآیند پخت، سختی و دوام سطوح تفاوت قابل توجهی دارند. پارامترهای بیشتر برای انتخاب یک رزین اپوکسی خاص می تواند عواملی مانند: حداکثر ضخامت لایه ای که می تواند با مواد تشکیل شود یا مقاومت حرارتی رزین باشد.

صفر تا صد آموزش رزین اپوکسی در هنرکده نیوشا

آموزش رزین در هنرکده نیوشا

رزین اپوکسی این ماده شفاف  روز به روز محبوب تر می شود و رد پای آن را در بیشتر کار های دکوراتیو و تزینی و زیورآلات زیبا را می توان دید. در سال های اخیر، حجم تولید و فروش رزین های اپوکسی به طور جهشی افزایش یافته است. این به دلیل این واقعیت است که افراد بیشتری از خواص بی نظیر این ماده خاص اطلاع دارند.

 اما رزین اپوکسی دقیقا چیست و چه تفاوتی بین رزین اپوکسی و رزین پلی استر وجود دارد؟ ما تفاوت‌های بین رزین‌های مختلف، کاربرد آنها و بهترین محصولات موجود در بازار و رزین مناسب پروژه‌های خاص شما را در این مقاله توضیح می‌دهیم پس با ما همراه باشد.

رزین اپوکسی برای چه مواردی استفاده می شود؟

اساسا، رزین اپوکسی بسیار متنوع است و می تواند برای انواع کار های هنری و صنایع دستی استفاده شود. نمونه های زیر تنها نمونه های کوچکی از انواع کار های است که با رزین اپوکسی ممکن است:

  • تعمیر سنگ فرش در داخل و خارج از منزل
  • آب بندی میز کار در آشپزخانه
  • قطعات رزین اپوکسی و چوب مانند تخته های برش
  • ایده های نوسازی مدرن برای ساختمان های قدیمی
  • جواهرات ساخته شده از رزین اپوکسی
  • تعمیرات سریع با رزین UV مخصوص
  • اشیاء هنری رزین اپوکسی مانند تصاویر هنری رزین
  • ریخته گری انواع قالب و فیگور
  • اشیاء تزئینی مانند رزین ژئود و ظروف پتری رزین
  • مبلمان رزین مانند میزهای ساخته شده از رزین اپوکسی
  • کف رزین برای حمام
  • درزگیرهای ضد آب برای کف گاراژ
  • ساخت آکواریوم و تراریوم
  • تعمیر و چسباندن قطعات کوچک به یکدیگر
  • رزین به عنوان روکش یا ژل کت برای ساخت قایق
  • کیت بردهای ساخته شده از رزین
  • پروژه های ساختمانی مدل

آموزش ساخت ظروف رزینی در هنرکده نیوشا

هنرکده نیوشا باتوجه به تجربه چندین ساله در حوزه آموزش رزین اپوکسی و.. مرجع اصلی آموزش رزین در ایران می باشد. در این آموزش قصد داریم تکنیک بافت مرجانی در ساخت ظروف رزینی با استفاده از سه قالب سیلیکونی (1- قالب سیلیکونی گل نیلوفر 2-قالب سیلیکونی گل 5 پر 3- قالب سیلیکونی ظرف گل) از صفر تا صد به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.حتماحتما باد قت ویدیوهایی آموزشی تکنیک بافت مرجانی که در این مقاله قرار دادیم را تا آخر ببینید و مطالعه نمایید.

صفر تا صد آموزش رزین اپوکسی در هنرکده نیوشا

آموزش قدم به قدم ساخت بافت مرجانی:

  1. قدم اول:در دو لیوان جداگانه رنگ های مورد نظر را می سازیم.۱-رنگ نارنجی پودری(برای پر رنگ کردن رنگ پودریمون میتوانیم از رنگ جوهری استفاده می نمایم)۲-رنگ خمیری سفید
  2. قدم دوم:رنگ نارنجی ساخته شده را دور کار می ریزیم،نه با عرض کم نه با عرض زیاد.در ویدیو آموزشی آموزش بافت مرجانی کامل با جزییات توضیح داده شده است 
  3. قدم سوم:بعد از ریختن رنگ نارنجی دورکار روی سطح کار را رزین بی رنگ می ریزیم
  4. قدم چهارم:بعد رنگ سفید خمیری را روی رزین اپوکسی بی رنگ چند دور میریزم.روی اطراف کار میریزیم
  5. قدم پنجم:وسط کار ورق طلا قرار میدهیم،و کاملا مطمن می شویم که با رزین اپوکسی کاملا مخلوط شده است
  6. قدم ششم:با رنگ سفید وسط طرح رزین اپوکسی بی رنگ، طراحی گل را اجرا می کنیم

خرید قالب سیلیکونی مخصوص رزین در هنرکده نیوشا

قالب های سیلیکونی معمولا در صنعت چوب ورزین زیاد اسقاده می شوند. از این قالب ها می توان در ساخت زیورآلاتی مانند گردنبند ، دستبند ، گوشواره ، حلقه های رزینی ، زیر لیوانی رزینی ، سینی و دیگر زیورآلات استفاده می شود. ویژگی خوبی که قالب های سیلیکونی دارند این است که می توان به تعداد دفعات زیادی از آن ها استفاده کرد و می توان رزین را به راحتی از قالب سیلیکنی جدا نمود . البته بهتر است پس از هربار استفاده از قالب ، آن را به خوبی تمیز کرد تا برای استفاده مجدد مشکلی نداشته باشد و کیفیت رزین را پایین نیاورد. هرچه قالب رنگ روشن تری داشته باشد کیفیت بهتری هم دارد و مناسب ترین نوع آنها قالب های سیلیکونی ای به رنگ یخی هستند این نوع قالب ها به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند باعث مات شدن رزین نمی شوند. قالبهای سیلیکونی از پلیمر ساخته می شوند به همین دلیل انعطاف پدیری بسار بالایی دارند و همچین کار کردن در دماهای نسبتا بالا با آن نیز ممکن است و می تواند خاصیت لاستیکی خود را حفظ کند.

خصوصیات مهم قالب سیلیکونی رزین چیست؟

یکی از مهم‌ترین ویژگیهایی که می‌توان برای انواع قالب های سیلیکون رزین نام برد که به نوعی ویژگی اصلی استفاده از آن در صنعت رزین است انعطاف و نرمی بسیار مناسب و عدم چسبندگی به مواد غیر از خود که می‌تواند کار پیاده‌سازی و ساخت انواع وسیله رزینی را بسیار راحت‌تر و آسانتر کند. در استفاده از قالب سیلیکونی رزین حتی نیازی به استفاده از روغن برای چرب نمودن محیط داخلی قالب جهت جلوگیری از چسبندگی نیست و این ویژگی را قالب‌های سیلیکون برای رزین دارند.شما می توانید حتی برای استفاده از گل خشک،شمع و… از این قالب ها استفاده کنید.

صفر تا صد آموزش رزین اپوکسی در هنرکده نیوشا

منبع: سایت آموزشی هنرکده نیوشا

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج