۱۴۶۱۲۶۱
۱ نظر
۲۸۸
۱ نظر
۲۸۸
پ

علت مرگ نایاب‌ترین و زیباترین گربه ایران اعلام شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی گفت: کارشناسان علت تلف شدن یک قلاده توله گربه پالاس در منطقه سرانی شهرستان شیروان را مرگ مادر و سرگردانی توله در طبیعت اعلام کردند.

ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی گفت: کارشناسان علت تلف شدن یک قلاده توله گربه پالاس در منطقه سرانی شهرستان شیروان را مرگ مادر و سرگردانی توله در طبیعت اعلام کردند.

رضا شکاریان اظهارکرد: چوپانی در منطقه روستای سرانی در شهرستان شیروان توله گربه پالاس سرگردانی را در منطقه از چنگ سگ های گله نجات می دهد و بدون هیچگونه تجربه تیمارداری از او نگهداری می کند.

علت مرگ نایاب‌ترین و زیباترین گربه ایران اعلام شد

وی افزود: طبق بررسی های محیط بانان مادر این توله روزهای قبل توسط سگ های گله کشته و این توله سرگردان ۲ روز در اختیار چوپان بوده است و پس از آن موضوع به همکاران محیط زیست اطلاع داده می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هماهنگی برای انتقال حیوان به پاسگاه سرانی انجام شد و این توله گربه پالاس از طریق یکی از ماموران مرزبانی به مرکز شهرستان منتقل و تحویل اداره حفاظت محیط زیست شیروان شد.

وی گفت: معاینات دامپزشک در نهایت لنگش پای چپ و ضعف شدید جسمانی اعلام کرد و مشخص شد که چوپان از روی احساسات و عدم آگاهی اقدام به تغذیه حیوان با شیر گوسفند کرده است.

شکاریان ادامه داد: پس از انتقال این توله گربه پالاس به محل نگهداری موقت در محل اداره حفاظت محیط زیست شیروان، تغذیه به وسیله طعمه زنده نظیر «پایکا و کبوتر چاهی» انجام شد.

وی تاکید کرد: بنا بر نظر کارشناسان تصمیم بر این شد تا زمانی که این حیوان توانایی و قابلیت شکار را پیدا کند در محل نگهداری موقت اداره حفاظت محیط زیست شیروان نگهداری و تغذیه تا در همان زیستگاه اصلی محل کشف رهاسازی شود ولی متاسفانه به طور ناگهانی تلف شد.

چند روز پیش گربه ای نایاب در شیروان خراسان شمالی تلف شد و مرگ این حیوان کمیاب با اما و اگرهای زیادی همراه بود.

گربه پالاس از نایاب‌ترین گربه‌های وحشی ایران و جهان به‌شمار می آید و این‌ گونه از حیوانات شب فعال، بسیار هوشیار و مشاهده آن بسیار دشوار است.

گربه پالاس بزرگتر از گربه خانگی است و اصلی‌ترین مشخصه این گربه نقطه‌های سیاه رنگ روی پیشانی و گوش‌های گرد کوچکی که هر کدام با فاصله در گوشه‌ای از سر قرار گرفته است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      حافط زیستکاه وحیوانات وحشی باشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج