۱۴۶۰۹۲۰
۳۵۸
۳۵۸
پ

حکم قصاص برای پزشکی که برادرش را کشت

پزشک متخصص که با همدستی دستیارش برادرش را به قتل رسانده و جسدش را از بین برده بود، به قصاص، زندان و دیه محکوم شد.

اعتمادآنلاین: پزشک متخصص که با همدستی دستیارش برادرش را به قتل رسانده و جسدش را از بین برده بود، به قصاص، زندان و دیه محکوم شد.

حکم قصاص برای پزشکی که برادرش را کشت

قضات دادگاه، دستیار متهم اصلی را هم به ۱۵ سال حبس محکوم کردند.

این پرونده هولناک با شکایت زنی به نام مینا به جریان افتاد. او گفت: شوهرم حمید که پزشک است گم شده و از او خبر ندارم. او هر روز بعد از مطب به خانه می‌آمد و اگر می‌خواست جایی برود، حتماً خبر می‌داد.

تحقیقات ماموران نشان داد تلفن حمید آخرین بار حوالی شمال تهران روشن بوده و بعد از آن خاموش شده است. تحقیقات پلیس نشان داد او از مدت‌ها قبل با برادرش صابر اختلافات شدید داشت. وقتی ماموران سراغ صابر که پزشک متخصص است، رفتند، او مدعی شد از برادرش خبر ندارد اما وقتی رد تلفن او نیز همان جایی پیدا شد که آخرین بار تلفن برادرش در آنجا آنتن داشت، دیگر نتوانست ملاقات با برادرش را انکار کند.

صابر این بار مدعی شد برادرش را دیده اما بعد که از او جدا شده، دیگر خبری از او ندارد. پلیس فهمید در همان ساعاتی که حمید گم شده، صابر چند باری با تلفن شخصی به نام کامران ارتباط گرفته است. به این ترتیب کامران هم بازداشت شد و این‌ بار کامران بود که لب به اعتراف گشود.

او گفت: من دانشجوی پزشکی هستم و برای دکتر صابر هم کار می‌کردم. مدتی قبل صابر ساختمانی را در خیابان فرشته اجاره کرد. او می‌دانست که برادرش قصد اجاره مطب دارد و به من گفت خودم را منشی یکی از دوستانش معرفی کنم و با او تماس بگیرم. من به حمید گفتم برای کلینیک کودکان به دنبال ساختمان هستم. به این بهانه حمید را به ساختمان خیابان فرشته کشاندیم. صابر به محض ورود حمید با اسلحه ساچمه‌ای به او شلیک و بعد به او داروی بیهوشی تزریق کرد. بعد هم حمید را با زنجیر روی یک ویلچر بستیم و به اتاقی واقع در طبقه سوم ساختمان منتقل کردیم.

کامران ادامه داد: صابر می‌خواست از برادرش امضاهایی بگیرد. برای همین سه روز حمید را در همان حالت نگه داشتیم. صابر حدود ۱۰۰ امضا و چک و مبایعه‌نامه از او گرفت. بعد از سه روز گفت دیگر باید او را به قتل برسانیم. خودش یک رگ دست برادرش را زد و من رگ دست دیگرش را زدم. بعد هم رگ پاهایش را زدیم. وقتی مطمئن شدیم که دیگر نفس نمی‌کشد، مطابق نقشه قبلی جسد را تکه‌تکه و سپس با چرخ گوشت بزرگی که در مطب بود، آن را چرخ کردیم. بخش‌هایی از جسد را به عنوان غذای حیوانات در سطح شهر پخش کردیم.

به این ترتیب، کیفرخواست علیه متهمان صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی پدر و مادر حمید گفتند که حاضر به گذشت از پسرشان نیستند و خواستار قصاص و مجازات هر دو متهم هستند.

هرچند صابر در دفاعیاتش قتل را قبول نکرد و مدعی شد که کامران مرتکب قتل شده اما انکارهای کامران و سایر مدارک باعث شد تا قضات او را در قتل مجرم تشخیص دهند. به این ترتیب، پزشک متخصص به جرم قتل به قصاص، به خاطر آدم‌ربایی به ۵ سال زندان، به خاطر اخذ سند به عنف، به ۲ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و به جرم جنایت بر میت به پرداخت یک دهم دیه کامل محکوم و همدستش کامران به خاطر معاونت در قتل به ۱۵ سال زندان، به خاطر آدم‌ربایی به ۲ سال زندان، به خاطر  سرقت به ۲ سال زندان، به خاطر اخذ سند به عنف به ۶ ماه حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کردند. او همچنین به خاطر مشارکت در جنایت بر میت نیز به پرداخت یک دهم دیه کامل محکوم شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج