۱۴۶۰۹۰۰
۴ نظر
۸۸۲
۴ نظر
۸۸۲
پ

اقدام یواشکی اتباع برای اجاره خانه لو رفت

دبیر اتحادیه مشاوران املاک زاهدان گفت: شاهد انعقاد قراردادهای محرمانه و زیرزمینی افغان‌ها برای اجاره مسکن هستیم به طوری که قرارداد اجاره خانه به نام یک ایرانی ثبت می‌شود اما افغان‌ها در آن خانه ساکن می‌شود و اجاره بها را می‌پردازند.

ایلنا: دبیر اتحادیه مشاوران املاک زاهدان گفت: شاهد انعقاد قراردادهای محرمانه و زیرزمینی افغان‌ها برای اجاره مسکن هستیم به طوری که قرارداد اجاره خانه به نام یک ایرانی ثبت می‌شود اما افغان‌ها در آن خانه ساکن می‌شود و اجاره بها را می‌پردازند.

اقدام یواشکی اتباع برای اجاره خانه لو رفت

مجید کوچ رضایی، دبیر اتحادیه مشاوران املاک زاهدان درباره فروش املاک و اراضی به اتباع افغان به ویژه در منطقه چابهار اظهار داشت: خرید و فروش املاک و مستغلات برای اتباع افغان و هر اتباع خارجی ممنوع است و انجام نمی‌شود. اگر هر معامله‌ای انجام شود فاقد ارزش است و ثبت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اگر هم افغان‌ها معامله‌ای انجام دادند این معامله به نام یک ایرانی انجام و سند آن به نام ایرانی ثبت شده‌است چراکه نه دفترخانه و نه مشاوران املاک، سند رسمی و قطعی را به نام یک اتباع خارجی ثبت نمی‌‌کنند.       

دبیر اتحادیه مشاوران املاک زاهدان با اشاره به خرید اراضی و املاک از سوی افغان‌ها از طریق ثبت شرکت بازرگانی و تجاری گفت: اتباع خارجی به راحتی امکان ثبت شرکت ندارند و فقط تاجران می‌توانند شرکت ثبت کنند که آن تاجر هم احراز هویت و شرایط می‌شود و هر اتباع افغان نمی‌تواند به عنوان تاجر، شرکت ثبت کند. در شرایطی که یک افغان جزو تاجران و سرمایه‌گذاران نباشد و با افزایش سخت‌گیری‌ها امکان دریافت اقامت در استان مرزی را نگیرد، قطعا نمی‌تواند شرکتی هم ثبت کند.

کوچ رضایی با بیان اینکه افغان‌هایی که تقاضای اجاره مسکن را دارند باید پروسه قانونی آن را طی کنند، ادامه داد: افغان‌ها چناچه پاسپورت و مجوز اقامت داشته باشند، اداره امور اتباع خارجی به آنها مجوز اجاره می‌دهد و این افراد به طور قانونی با مجوزی که از اداره امور اتباع دارند می‌توانند به مشاوران املاک مراجعه و قرارداد اجاره را برای مدت زمان مشخص شده در مجوز اداره امور اتباع خارجی، منعقد کنند.

وی با اشاره به قراردادهای زیرزمینی و با واسطه مهاجرهای غیرقانونی افغان، افزود: اما به غیر از این روال قانونی شاهد انعقاد قراردادهای محرمانه و زیرزمینی افغان‌ها برای اجاره مسکن هستیم به طوری که قرارداد اجاره خانه به نام یک ایرانی ثبت می‌شود اما افغان‌ها در آن خانه ساکن می‌شود و اجاره بها را می‌پردازند. معمولا افغان‌ها با ایرانی‌ها رابطه رفاقت برقرار می‌کنند و به نام آنها می‌توانند خانه اجاره کنند. البته این فقط شامل املاک مسکونی نمی‌شود و از این طریق املاک تجاری و اداری هم اجاره می‌کنند.    

دبیر اتحادیه مشاوران املاک زاهدان با تاکید بر اینکه مسیر عبور افغان‌ها به کشورمان از چابهار است و به همین دلیل اقامت آنها در چابهار هم کوتاه مدت است و اگر اقامتی هم دارند، غیرقانونی است، گفت: اکثر افغان‌هایی که وارد سیستان و بلوچستان می‌شوند در این استان و شهرهای آن ماندگار نیستند و بلافاصله از این استان مرزی به مرکز کشور مهاجرت می‌کنند، افغان‌هایی که اقامت بلندمدت در شهرهای این استان به ویژه چابهار دارند، خانه اجاره می‌کنند. اما در حال حاضر شاهد خروج افغان‌ها از استان سیستان و بلوچستان و اقامت آنها در استان‌های مرکزی کشور هستیم.

وی ادامه داد: اما تاجران افغان در چابهار ماندگار هستند و با دریافت مجوز اقامت در مناطق بالاشهر چابهار ملک اجاره می‌کنند، اما این دسته از افغان‌ها هم امکان خرید ملک و زمین را ندارند و سندی به نام آنها ثبت نمی‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کار املاک و مالک املاکی گند همه چی رو در آورده

    • ناشناس

      املاک دلال ارز دارو خودرو حال به هم زن دنبال پول اند

    • ناشناس

      اتحادیه چند تاشون رو پلمپ کنند درست میشن

    • ناشناس

      همین ایرانیاخودشون،درحق خودشون جفامیکنن،اونم واسه دوزار که کف دستشون بزارن،میرن سپرافغانی میشن،اینم تهش برمیگرده به دولت که مردموفقیرندار کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج