۱۴۶۰۵۸۱
۲۴۴
۲۴۴
پ

هشدار در خصوص ارسال کد‌های تایید هویت

پلیس فتا در خصوص ارسال کد‌های تأیید هویت هشدار داد.

تسنیم: پلیس فتا در خصوص ارسال کد‌های تأیید هویت هشدار داد.

با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از فضای مجازی، کلاهبرداری‌های اینترنتی نیز به طور فزاینده‌ای افزایش یافته و بر اساس آمار پلیس فتا، میزان جرایم سایبری در ایران طی چند سال گذشته به طرز چشم‌گیری افزایش داشته است.

هشدار در خصوص ارسال کد‌های تایید هویت

در سال ۱۳۹۹، تعداد پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری‌های اینترنتی نسبت به سال قبل آن رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرد و این روند همچنان ادامه دارد. این در حالی است که استفاده گسترده از اپلیکیشن‌های بانکی و شبکه‌های اجتماعی، زمینه‌ساز بروز فرصت‌های جدیدی برای کلاهبرداران سایبری شده است.

به طور خاص، یکی از روش‌های متداول کلاهبرداران اینترنتی، ارسال پیامک‌های حاوی کد‌های تایید هویت است. در این روش، کلاهبرداران با بهره‌گیری از ناآگاهی کاربران، آنها را فریب می‌دهند تا این کد‌ها را در اختیارشان قرار دهند و سپس به اطلاعات مالی یا حساب‌های کاربری آنها دسترسی پیدا کنند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به بررسی این شیوه کلاهبرداری و توصیه‌هایی برای جلوگیری از آن پرداخت.

وی اظهار کرد: یکی از شیوه‌هایی که کلاهبرداران اینترنتی همواره در صدد هستند به حریم خصوصی شما ورود پیدا کنند، ارسال کد‌های تایید هویت است؛ کد‌هایی که به صورت پیامکی برای شما واصل می‌شود. این پیامک‌ها ممکن است کد فعال‌سازی نرم‌افزار‌های بانکی یا کد تایید هویت شبکه‌های اجتماعی شما باشد. در اختیار قرار دادن این کد باعث می‌شود یا حساب شما خالی شود یا به پلتفرم‌های شما دسترسی پیدا کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: به عنوان مثال، نرم‌افزار شاد، روبیکا، تلگرام و هر نوع پلتفرمی که شما از آن خدمات می‌گیرید، با این کد‌ها می‌توانند شما را احراز هویت کنند. وقتی که این کد‌ها را در اختیار دیگران قرار می‌دهید، قطعاً حریم خصوصی شما نقض خواهد شد.

وی توصیه کرد: کاربران باید هوشیار باشند و به هیچ عنوان کد‌های تایید هویت دریافتی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج