۱۴۶۰۲۹۳
۸۰
۸۰
پ

کلاهبرداری با ادعای قبولی تضمینی در رشته پزشکی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از دستگیری و صدور کیفرخواست برای متهمی که با ادعای اعمال نفوذ در کنکور و تضمین قبولی پزشکی در دانشگاه تهران، ۲۱ میلیارد ریال از یک شخص کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

ایلنا: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از دستگیری و صدور کیفرخواست برای متهمی که با ادعای اعمال نفوذ در کنکور و تضمین قبولی پزشکی در دانشگاه تهران، ۲۱ میلیارد ریال از یک شخص کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

رضا یعقوبی اظهار کرد: متهمی با معرفی خود به عنوان صاحب امتیاز موسسه آموزشی در زرند، و با وعده قبولی تضمینی فرزند شاکی در کنکور سراسری و رشته پزشکی دانشگاه تهران، مبلغ ۲۱ میلیارد ریال، از وی کلاهبرداری کرده است.

کلاهبرداری با ادعای قبولی تضمینی در رشته پزشکی

یعقوبی ادامه داد: کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع دو اتهامی بود که با ارجاع پرونده به شعبه دوم دادیاری دادسرای شهرستان، به متهم تفهیم شد و در نهایت پس از استماع اظهارات و دفاعیات طرفین پرونده و استعلامات متعدد بانکی و نیز استعلام از سازمان سنجش آموزش کشور، برای متهم قرار جلب به دادرسی صادر شد.

وی افزود: مطابق مستندات پرونده، متهم با وعده قبولی بدون زحمت و حتی با عدم شرکت داوطلب در کنکور، مبلغ قابل توجهی را درخواست کرده و در نهایت با وسوسه و جلب اعتماد شاکی، مبلغ دو میلیارد و صد میلیون تومان از ایشان با تضمین پذیرش قطعی فرزندش در رشته پزشکی دانشگاه تهران دریافت کرده است که گردش حساب مبالغ دریافتی و انتقال و هزینه کرد آنها نیز با استعلامات بعمل آمده، در پرونده وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با تاکید بر صحت و سلامت آزمون برگزار شده، ادامه داد: با احراز عنوان مجرمانه کلاهبرداری، کیفرخواست متهم صادر و پرونده برای ادامه رسیدگی و صدور رای به دادگستری شهرستان ارسال شده است.

وی گفت: امکان پیمودن راه صد ساله در یک شب وجود ندارد و موفقیت در هر امری نیازمند تلاش و پشتکار افراد است و با نگاه به قبولی بسیاری از داوطلبین مناطق محروم در دانشگاه‌های پایتخت و دیگر مراکز برتر آموزشی کشور می‌توان مدعی شد که اهمیت استعداد و در کنار آن برنامه ریزی بلندمدت برای مطالعه هدفمند و در واقع فراگیری دانش، بیش از سرمایه‌های مادی برای گذر از کنکور موثر است و این موضوع بایستی مد نظر والدین و دانش آموزان از مراحل ابتدایی قرار گیرد.

رضا یعقوبی خاطرنشان کرد: در صورتی که شهروندان دیگری از طرق مشابه فریب خورده و متضرر شده اند، می‌توانند به همراه مدارک و مستندات به دادستانی زرند مراجعه کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج